Презентація розроблена відповідно до Модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.
ЩО ТАКЕ ФІЗИЧНІ ВЕЛИЧИНИ ТА ЯК ЇХ ВИМІРЮВАТИ5 КЛАСЛИТВИН-МАТІЙЧУК ІНГА
Номер слайду 2
Правила роботи на уроці1. Мати гарний настрій.2. Бути чемним та поважати один одного.3. Вміти вислухати відповідь свого однокласника.4. Працювати уважно.5. Допомагати один одному.6. Дарувати позитивний настрій.
Номер слайду 3
ПЛАН УРОКУОчікувані результати розуміє визначення: «вимірювання», «фізичні величини»,називає одиниці вимірювання, вміє визначати ціну поділки вимірювального приладу, вміє працювати у спільноті, дотримується правил. Як вимірювали наші предки. Що таке фізична величина. Які прилади є у дослідників. Що таке ціна поділки шкали.
Номер слайду 4
Як дізнатися молодим батькам що їх дитина добре росте і розвивається?Як дізнатися скільки інгредієнтів потрібно кухарю для приготування бісквиту. Як дізнатися скільки іде урок?ЗБІР ІДЕЙ
Номер слайду 5
ЯК ВИМІРЮВАЛИ НАШІ ПРЕДКИhttps://cutt.ly/SZf. UBvv. Завдання. Яка ширина дошки у ліктях, столу - у долонях, дверей - у футах
Номер слайду 6
ЩО ТАКЕ ФІЗИЧНА ВЕЛИЧИНА
Номер слайду 7
ХТО ШВИДШЕ10 м = ____ см25 км = ____ м12 кг = __г3 год = ___ хв5 дм = ____ мм30 м = ____ мм60 т = __ кг25 хв = ____ с
Номер слайду 8
ЯКІ ПРИЛАДИ Є У ДОСЛІДНИКІВВимірювальні прилади: 1 - термометри; 2 - годинники; 3 - секундомір; 4 - вимірювальна стрічка; 5 - електронна рулетка; 6 - рулетка; 7 - лінійка; 8 - ваги. Завдання. Які вимірювальні прилади є у тебе вдома?
Номер слайду 9
ВИМІРЮВАННЯ МАСИНайпоширеніший спосіб вимірювання маси, який застосовують у побуті, — зважування на терезах або вагах. Як працюють терези та ваги? Яка між ними різниця?Стародавні одиниці вимірювання маси
Номер слайду 10
ОБ’ЄМ. ВИМІРЮВАННЯ ОБ’ЄМУОб’єм — це фізична величина, яка характеризує властивість тіл займати певну частину простору. Об’єм позначають літерою V та вимірюють у кубічних метрах (куб. м), кубічних сантиметрах або мілілітрах (мл), кубічних дециметрах або літрах (л).1 куб. м = 1000 л1 л = 1000 мл. Об’єм бруска правильної форми можна визначити, вимірявши його довжину (а), ширину (b) і висоту (c), і потім перемножити ці величини. V = abc. А як виміряти об’єм рідини? Для цього також існує спеціальний мірний посуд: мірні циліндри, мензурки тощо, на яких позначені мітки з одиницями об’єму. Якщо тіло має неправильну форму, то визначити його об’єм за допомогою лінійки також неможливо.
Номер слайду 11
ЯКІ ПРИЛАДИ Є У ДОСЛІДНИКІВЗбільшувальні прилади: 1 - бінокулярна лупа; 2 - лупа; 3 - штативна лупа; 4 - бінокль; 5 - шкільний телескоп; 6 - мікроскоп. Запитання. Яка найважливіша деталь усіх збільшувальних приладів ? Люди яких професій використовують ці прилади?
Номер слайду 12
ЯКІ ПРИЛАДИ Є У ДОСЛІДНИКІВ Лабораторне обладнання: 1 - мензурка; 2 - мірний циліндр; 3 - склянка; 4 - штатив; 5 - лійка; 6 - колба; 7 - ступка з товкачиком; 8 - спиртовий пальник. Запитання. Довідайся, яке призначення цього обладнання.
Номер слайду 13
Рисочки і цифри – це шкала лінійки. Ціна поділки шкали – це відстань між двома найближчими рисочками. Межа вимірювання – це найбільша найбільше значення, яку можна виміряти за допомогою приладу. ЩО ТАКЕ ЦІНА ПОДІЛКИ ШКАЛИВимірювальні прилади мають шкалу з певною ціною поділки. Ціна поділки лінійки
Номер слайду 14
ПРАЦЮЄМО РАЗОМВизнач для кожного приладу: 1) ціну поділки; 2) об’єм рідини. У якого приладу найбільша межа вимірювання? А яким можна виміряти об’єм рідини найточніше?Назвіть фізичні величини, якими можна охарактеризувати парту, камінь, вітер, воду в річці, Сонце.
Номер слайду 15
КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕ Довжина, площа, об’єм, температура, маса, час, швидкість - це фізичні величини. Кожна величина має числове значення, одиниці, позначення та прилад для вимірювання. Міжнародна одиниця довжини - метр, маси - кілограм, часу - секунда. Виміряти величину - означає порівняти її з однорідною величиною, прийнятою за одиницю вимірювання.
Номер слайду 16
«ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ»сьогодні я дізнався…мені було цікаво…я зрозумів, що…мене здивувало…
Номер слайду 17
САМООЦІНЮВАННЯрозумію визначення: «вимірювання», «фізичні величини», називаю одиниці вимірювання, вмію визначати ціну поділки вимірювального приладу, вмію працювати у спільноті, дотримується правил
Номер слайду 18
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпрацювати матеріал уроку Перевір гіпотези: " Відстань між витягнутими в сторони руками дорівнює зросту людини". Переконай взяти участь у твоєму дослідженні рідних або друзів: що більше учасників експерименту, то достовірнішим буде результат.