«Щоденник» О. П. Довженка - джерело вивчення історії його життя і трагічної доби.

Про матеріал

Дана розробка допоможе розкрити учням важливість «Щоденника» для розуміння правдивого відображення тогочасної дійсності, з'ясувати трагічну долю О. Довженка й довести, що він вірний син України, патріот, який засуджував тоталітарну систему; виховувати в учнів національну гідність та свідомість.

Перегляд файлу

Тема: «Щоденник»  О. П. Довженка - джерело вивчення історії його життя і трагічної доби. Правда             

              про український народ, його історію крізь призму авторського бачення й оцінки.

              Національні та загальнолюдські проблеми, поєднання   особистісного, виражального

              начала з публіцистикою.   

 

      Мета: розкрити учням важливість «Щоденника» для розуміння правдивого відображення

                   тогочасної дійсності, з’ясувати трагічну долю О. Довженка й довести, що він вірний син

                    України, патріот, який засуджував тоталітарну систему.

                    Виховувати в учнів національну гідність та свідомість.

 

      Тип уроку: засвоєння нових знань із використанням дебатних технологій

 

       Обладнання: портрет О. Довженка, презентація .

 

Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм

О.Довженко

 

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка засвоєних знань.

1.Запитання до учнів для обговорення:

    Треба так жити, щоб нікому зла не чинити.

    Ніхто не знає ,що його в житті чекає.

 

Народні прислів’я

-Який із висловів найбільше відповідає життєвому шляху О. Довженка?

-Чи дотримувався цих висловів у своєму житті О. Довженко?

-Чому різне ставлення до талановитої людини і її творів?(На прикладі О. Довженка)

2.Скласти сенкани до творів «Земля», «Україна в огні»

 

Фільм «Земля»                                                        Кіноповість «Україна в огні»

Визнаний, відомий.                                                Правдивий, трагічний.

Вражав, захоплював, розкривав                          Переживав, мучився, вірив.

У 1958 році в Брюсселі ввійшов у 12                 Не відмовився від свого твору.

найкращих фільмів світу                                       Біль.

Талант.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Слово вчителя.

-Прочитайте епіграф до нашого уроку.

 Як ви розумієте цей вислів?

    Слово вчителя.

Так ,він належав своєму народу. У найтяжчі моменти завжди був поруч.

Друга світова війна…Письменник проситься на фронт, працює воєнним кореспондентом.

Саме у цей період починає писати «Щоденник», про який сьогодні піде мова. Це джерело вивчення життя О. Довженка, доби, у якій жив і творив.

-Який він, Довженко?

-Що його турбувало?

-За що боліло серце справжнього сина України?

На всі ці питання проллє світло «Щоденник» (Презентація)

 

ІV.Повідомлення теми та мети уроку.

1.Словник літературознавчих термінів.

 

Щоденник-різновид мемуарної літератури, записи про переживання, думки й події в житті якоїсь

                      людини, зроблені нею самою у хронологічній послідовності.

 

«Щоденник» О. Довженка-зразок мемуарної літератури. У ньому письменник розкрив свої переживання, факти із власного життя, народу. Стиль-публіцистичний.

 

V.Вивчення нового матеріалу.

1.Слово вчителя.

-Ви вже самостійно познайомилися із «Щоденником» О. Довженка.

2.Метод мікрофон:

-Коли письменник почав писати свій «Щоденник»? Скільки часу писав?

(1941-1956р.,15 р.)

-Скільки записних книжок?(4)

-Яке враження справив на вас «Щоденник»?

-Які теми порушує автор?

 

3.Обговорення тем, використовуючи дебатні технології.

   (Використання текстових дебатів.

Учні повинні продемонструвати хорошу орієнтацію в тексті, уміння самостійно аналізувати окремі епізоди, продемонструвати знання контексту епохи, у яку був написаний твір.

Мета: у ході виступів використовувати цитати з тексту, факти із життя О. Довженка, зясувати  авторську позицію, розкрити трагізм долі самого письменника)

 

Тема Другої світової війни:

(обговорення:           15.ІІІ.1942

                                      6.VІ.1942

                                      21.VІ.1942 )

 

Місце і роль митця у суспільстві:

                                      26.X.1943, 31.І.1945, 12.XІ.1955

 

Тема історичної спадщини ,храмів

                                      04.V.1942, 02.І.1944

 

Національна свідомість і гідність українців:

                                     02.VІ.1942, 06.XІ.1945, 28.VІ.1942

 

Трагедія О. Довженка: учні самостійно підбирають цитати, обговорюють, роблять  висновки.

 

VІ. Закріплення матеріалу.

     Запитання до учнів:

-Чи допоміг «Щоденник» уявити добу ,у якій жив письменник? Яка була доба?

-Чи відбулася ваша «зустріч» з письменником? На всі питання отримали відповіді?

 

VІІ. Підсумок уроку

 

VІІІ. Домашнє завдання.

       Дібрати цитати із «Щоденника» до тем:

-тема вождів;

-тема жінки, матері, дружини;

-тема майбутнього.

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
5292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку