Тема: Клітина. Одноклітинні організми.
І варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала - разом 3 бали)
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
а) бактерії; б) віруси; в) рослини.
а) лейкопласти; б) хромопласти; в) вакуолі; г) мітохондрії.
а) географія; б) ботаніка; в) зоологія.
а) муха цеце; б) блоха людська; в) кровосисні комарі; г) іксодові кліщі.
а) поділом навпіл; б) брунькуванням; в) спорами.
а) рослин; б) тварин; в) грибів.
II рівень
Доповніть незакінчене речення
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1 |
Здатність організму реагувати на подразник |
А |
ріст |
2 |
Збільшення розмірів та маси організму |
Б |
дихання |
3 |
Процес надходження поживних речовин |
В |
подразливість |
4 |
Відтворення собі подібних |
Г |
розмноження |
|
|
Д |
живлення |
Розгляньте малюнок амеби і назвіть позначені структури. (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)
Регенерація –
Уставте в речення пропущені слова.
Головна ознака бактеріальної клітини - це відутність . Крім того, навіть у фотосинтезуючих бактерій немає _______ . Пересувається бактеріальна клітина за допомогою .
Доповніть схему, що характеризує зображений на малюнку організм.
Заповніть таблицю.
Назва організму |
Спричинене захворювання, його профілактика |
Шляхи потрапляння в організм людини |
Малярійний плазмодій |
|
|
IV рівень
Завдання з відкритою відповіддю (одне завдання на вибір)
(правильне розв'язання одного завдання на вибір учня оцінюється в 3 бали)
Тема: Клітина. Одноклітинні організми.
ІІ варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала - разом 3 бали)
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
а) ядро; б) хлоропласти; в) вакуолі.
а) скоротлива вакуоля; б) війки; в) несправжні ніжки; г) джгутик.
максимально збільшити до:
а) 10-25 разів; б) 3000 разів; в) 10000000 разів.
а) хітин; б) целюлозу; в) глікоген.
а) інфузорія туфелька; б) дизентерійна амеба; в) амеба протея; г) евглена зелена.
6. Який організм не здатний до руху:
а) хламідомонада; б) хлорела; в) евглена зелена.
II рівень
Доповніть незакінчене речення
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
1. В товщі води хламідомонада плаває за допомогою…..
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1 |
Підтримує форму рослинної клітини |
А |
хлоропласти |
2 |
Своєрідні енергетичні станції клітини |
Б |
вакуоля |
3 |
Здійснюють процес фотосинтезу |
В |
ядро |
4 |
Зберігає спадкову інформацію |
Г |
мітохондрїї |
|
|
Д |
клітинна оболонка |
Розгляньте малюнок евглени зеленої і назвіть позначені структури (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)
Подразливість –
Уставте в речення пропущені слова.
Евглена зелена має ознаки тварин і . У її клітині є , здатні здійснювати фотосинтез, але за відсутності світла, евглена живиться .
Доповніть схему, що характеризує зображений на малюнку організм.
Заповніть таблицю.
Назва організму |
Спричинене захворювання, його профілактика |
Шляхи потрапляння в організм людини |
Дизентерійна амеба
|
|
|
IV рівень
Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)
(правильне розв'язання одного завдання на вибір учня оцінюється в 3 бали)