Сенс життя і моє місце в ньому

Про матеріал
Мета: глибше ознайомити студентів з поняттям « сенс життя»; допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? що зробити для того, щоб життя було гарним?; виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; Виховувати доброту,чесність, порядність. Закріпити уявлення студентів про моральні цінності людини, серед яких такі поняття, як сенс життя, щастя – головні на життєвому шляху молоді; розвивати вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті, сприймати людей такими, якими вони є; адаптувати студентів до умов сучасного суспільства.
Перегляд файлу

 

Тема: Сенс життя і моє місце в ньому.

Мета:  глибше ознайомити студентів з поняттям « сенс життя»; допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? що зробити для того, щоб життя було гарним?; виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення;

Виховувати доброту,чесність, порядність.

Закріпити уявлення студентів про моральні цінності людини, серед яких такі поняття, як сенс життя, щастя – головні на життєвому шляху молоді; розвивати вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті, сприймати людей такими, якими вони є; адаптувати студентів до умов сучасного суспільства.


Обладнання: картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки; фрагмент відеоролика, пожовкла книга життя, свічка, серце.

 

Епіграф:           «Пам'ятай! Життя — це дар, великий дар. 
І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує». 
(Леонардо да Вінчі)

 

Пісня про життя

 

Ведучий1.

Життя одне хто стане суперечить?

Людині в нім, як дереву, рости,

Щоб і тоді, коли настане вечір,

То вистачило думці чистоти!

А дні летять, неначе птахи в вирій,

Буває в них і лиха, і біди.

Та тільки той, хто в щастя завжди вірить.

Не губить душу в зимні холоди,

І той, хто віру не згубив.

Умів добро у людях відшукати,

Не марно вік на цій землі прожив

І має що нащадкам передати!

 

Найцінніше, що є у людини, - це її  життя. Воно дається їй тільки раз і кожній – своє.    Таємниця життя… Вона хвилювала людей завжди з того часу, як вони усвідомили себе живими істотами.

 Чи має життя якусь мету і сенс, і в чому вони?

Хто керує людським життям?

Чи можна його зробити кращим і красивішим?

Чи має людина право піти із життя або позбавити іншу людину?

 Ці й багато інших подібних питань у всі часи привертали увагу не тільки філософів, а й письменників, художників, учених і навіть пе­ресічних людей — кожного, хто хоч раз замислю­вався над таємницею свого життя.

    Існує дуже багато різних історичних концепцій — від Стародавньої Греції і до наших днів, — які пропонували різноманітні моделі сенсу життя виходячи із змісту загальнолюдських цінностей :

Слайд

гедонізм ( від. грец.- насолода ) — сенс життя отримати максимум насолод ;
евдемонізм ( від. грец.- щастя ) — сенс життя в тому , щоб бути щасливим ;
утилітаризм ( від. лат.- користь) — сенс життя в прагненні до особистої вигоди і користь ;
прагматизм ( від. грец.- дію , практика ) — сенс життя пов'язується з багатством , прагненням до володіння речами , комфортом , престижем ;
корпоративізм ( від. лат.- об’єднання , співтовариство) — сенс життя пов'язується з спільністю інтересів обмеженого кола людей ,що переслідує приватні інтереси ;
перфекціонізм ( від. лат.- досконалість ) — сенс життя пов'язується з власним самовдосконаленням ; 

гуманізм ( від. лат.- людяний) — сенс життя пов’язується зі служінням іншим людям ,  повагою до людської гідності і з турботою про благо людей.

       Сенс життя звичайно час від часу та залежно від ситуацій змінюється.

 

Слайд

 

Технологія «Мозковий штурм». 
   Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти рішення, обговорюються, вибираються кращі. 
Що для кожного з вас найцінніше в житті? 

 

Намалювати плакати та захистити їх.

 

(родина, здоров'я, щастя, кохання, гроші, друзі і т. д.) 
Малюється сонце як символ життя, вибираються основні поняття.

 

 

Людина своє життя починає з народження.

Людина має права і найголовніше серед усіх прав - право на життя.                

       Документи, що гарантують право на життя:

  •            Конвенція про права дитини, прийнята 20.11.1989р.
  •            Загальна Декларація прав людини, прийнята 10.12.1948 р.
  •            Основний закон держави – Конституція України, прийнята 28.06.1996р.

 

 

Викладач.

А що думають про життя та його сенс видатні люди?

( Вашим домашнім завданням було знайти і вивчити вислови та афоризми відомих людей).

( діти називають 11 афоризмів). Ми заслухаємо їх та спростуємо спростувати або підтвердимо ці вислови.

  1.         День — маленьке життя, і треба прожити його так, начебто ти маєш померти зараз, а тобі раптом подарували ще добу.
       Максим ГОРЬКИЙ
     
  2.         Живи так, щоб ніколи не було соромно, якщо те, що ти робиш або говориш, стане відомо усьому світу, — навіть якщо те, що стане відомо, буде неправдою.
       Річард БАХ
     
  3.         Жити — значить безупинно рухатися вперед.
       Самюель ДЖОНСОН
     
  4.         Життя містить в собі багато цінного, і якщо ми вмудряємося нічого в ньому не знайти, винні ми, а не життя.

   Френсіс Скотт Фіцджеральд

 

  1.         Життя - річ суперечлива. Іноді те, чого, як нам здається, ми зовсім не хочемо, виявляється саме тим, що нам найбільше потрібно.

     Хелен Браун

 

  1.         Нагадуйте собі частіше, що мета життя зовсім не в тому, щоб виконати все намічене, а в тому, щоб насолоджуватися кожним кроком, зробленим на життєвому шляху, в тому, щоб наповнити життя Любов'ю.

           Річард Карлсон

 

  1.         Життя складається з того, що людина думає протягом усього дня.         Ральф Уолдо Емерсон

 

  1.         По-справжньому багатий тільки той, хто здатний прожити своє власне життя так, як він хоче.

Адам Джексон

 

  1.         Якщо вам здається, що треба щось міняти в цьому житті, то вам не здається.

     Рінат Валіуллін

 

  1.     Дивіться на своє життя як на подорож, можливість здійснити яку випадає всього один раз.

        Стівен М. Шапіро

 

  1.     Наука навчила нас продовжувати життя. Тепер ми повинні навчитися робити це довге життя гідним.

   Хелен Хейес

 

   Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності: 
— суспільне, індивідуальне життя; 
— матеріальне, духовне; 
— щасливе, багате, праведне і т. д. 


   Життя людини неповторне і звичайне, радісне і сумне, повне переживань. Людей — мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом.

Життя кожного — це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить...

Від кого? 
«Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя — це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові»,— сказав Марк Аврелій.

Пропоную вам інтерв’ю із Блаженнішим Любомиром Гузаром, главою УГКЦ у 2005-2011 роках, духовним лідером для тисяч українців. Розмова про громадянське суспільство, молодь, цінності, актуальні для сучасного суспільства, про сенс життя.

 

  (перегляд відео фрагменту Любомир Гузар «У чому сенс життя»).

 

Хто я?

Навіщо я прийшов в цей світ?

Куди іде моє життя?

Здавалося прості запитання, але дати відповідь все важче. Як же дізнатися, ким ми станемо? Вибрати собі образ життя, і, що це означає?  Телебачення, реклами, журнали наводять нас на думку про те, що ми повинні бути красиві, багаті, успішні. Нам потрібно мати машину, дачу, роботу і фізичну досконалість. Тільки тоді ми можемо стати кимось.

Слайд

 

Технологія «Вільний мікрофон». 


        Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку. 
Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок. 
— Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?


Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання.. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь. 


Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»? 


Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя. 


— Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?

Висновок. Простіше пристосовуватися , але важливіше вибирати власний шлях.

 

---- Що у вашому розумінні означає проявляти життєву позицію?

 

Висновок. Потрібно  у своїх діях керуватись моральними принципами, не бути байдужим до свого життя та життя оточуючих.

 

- Чи має людина право піти з життя або позбавити його іншу людину?

Висновок. Ні. Всі негаразди, які трапляються у житті людини тимчасові, через деякий час все може змінитись,а життя у людини одне.

 

Куратор. Зараз я пропоную розв’язати правову ситуацію «Трансплантація серця»

 

Вправа «Трансплантація серця»

 

Мета: підвести учасників до розуміння, що право людини на життя не залежить від її власних поглядів.

 

Хід вправи

 

       Об'єднати студентів у 4 підгрупи та описати ситуацію: у лікарні перебувають хворі, що потребують пересадки серця. Усі вони не в тяжкому стані, проте для пересадки є тільки одне серце.

Список пацієнтів у порядку зарахування їх до клініки:

  •            Бізнесмен – 29 років, може надати лікарні матеріальну допомогу;
  •            Жінка – 65 років, має шестеро дітей;
  •            Чоловік – 33 роки, священнослужитель;
  •            Дівчина - 19 років, наркоманка,неодноразові спроби самогубства;
  •            Чоловік – 37 років, заступник міністра;
  •            Чоловік – 40 років, будівельник;
  •            Жінка – 35 років, видатний лікар-онколог;
  •            Молодий чоловік – 22роки, ВІЛ-інфікований.

    Учасники виступають у ролі лікарів-кардіохірургів, які працюють у лікарні й вирішують, кому з хворих першому буде зроблено пересадку і в якому порядку будуть проводитися операції надалі. Потрібно обґрунтувати свій вибір.

     Кожна підгрупа отримує список пацієнтів у порядку зарахування їх до клініки.

Після обговорення представник озвучує рішення підгрупи.

Запитання для обговорення:

  •            Чи залежить право на життя від особистих якостей людини?
  •            Хто і як вирішує, корисна та чи інша людина для суспільства?
  •            До чого це може призвести?
  •            Що б ви відчували, якби когось із ваших родичів чи друзів визнали некорисним для суспільства і на цій підставі залишили без медичної допомоги, правового захисту, соціального забезпечення?
  •            Корисні діти для суспільства чи ні?

 

        Р.S. В жодному випадку не можна засуджувати учасників за їх вибір.

       Необхідно підвести їх до думки про те, що всі люди мають однакове право на життя, лікарі повинні проводити операції у порядку зарахування хворих до лікарні, якщо серед них немає тих, кому потрібна операція терміново.

 

У вчинках вся моральна суть людини:
Культура, гідність і її краса.
За так добро творити щогодини —
Це теж талант, що дарять небеса.
Красу всі люди бачать, мудрість — чують,

А серцем відчувають доброту.
Добром будують, ну, а злом руйнують,
Запам’ятай цю істину просту.
І тільки той, хто власну гідність має,
Себе не хвалить за усе без меж.
Недоліків у інших не шукає,
Прощати вміє і любити теж.
Бо доброта — ознака волі й сили,
Не слабкості, як думають не раз.
Вона дає усім натхнення крила,
До дії нас пробуджує весь час.

 

    Творче завдання «Пори року людського життя».

Викладач розділяє студентів на чотири групи: «Весна», «Літо», «Осінь» і «Зима».

Група «Весна» записує на папері п'ять позитивних і п'ять негативних асоціацій, пов'язаних із дитинством, група «Літо» — з юністю, група «Осінь» — із зрілістю, гру­па «Зима» — зі старістю.

Після виконання завдання усі обговорюють усі «пори року» людського життя, дають їм оцінку (визна­чають найпрекраснішу, найяскравішу, найважливішу для долі та ін.).

 

Так як і кожна пора року прекрасна по-своєму, так і кож­ний етап людського життя — дитинство, юність, зрілість і навіть старість мають чудові моменти.

Дитинство — безтурботність, юність — окриленість, захоп­леність, закоханість, зрілість — прихід поміркованості, пора набуття життєвого досвіду. Найбільш непривабливою для кожного з нас здається старість. Але ж і вона по-своєму об­даровує людину мудрістю, розумінням справжніх людських цінностей: доброти, чесності, щирості, справедливості.

      І, врешті-решт, життя — смугасте. За темною смугою невезінь, неприємностей, печалей обов'язково повинна бути світла смуга радості. І якби не було в житті дощової погоди, ми б просто не вміли цінувати сонячних днів.

 

 

 

 

Студентка

Не плач, коли життя жорстоке

Тобі стежину шле лиху,

Ще знайдеш щастя синьооке

На вкритім тернами шляху.

І не сумуй, коли яскраве

Для тебе сонце вмить зайде,

Ще прийде час — і зірка слави

Смарагдом в душу упаде.

Життя — це поле щастя й муки,

Тому до труднощів звикай,

Та головне — безсило руки

Ніколи ти не опускай.

 

Викладач.

У значній мірі все залежить насамперед від самої людини . Якщо ми самі не здатні заповнити своє життя змістом , то за нас це точно ніхто не зробить.

Життя потрібно пережити, це значить не знайти, а прокласти свій шлях самостійно!

Так, і кожен із вас повинен знайти своє щастя, досягти свого острова, а там знайти скарб — сенс життя.

За допомогою психологічного тесту ви перевірите себе, хто ж ви на тому кораблі, на якому пливете до заповітного острова: капітан, рульовий чи пасажир?
 

Капітан? Рульовий? Пасажир?

(Так. Ні. Не знаю).
1. Чи відчуваєте ви  відповідальність за все, що трапляється у вашому житті?
2. У вашому житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до вас?
3. Чи здатні ви  швидко вирішувати свої проблеми, а не розмірковувати над причинами своїх невдач?
4. Вам здається, що ви народилася (народився) під «нещасливою зіркою»?
5. Ви вважаєте, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі?
6. Ви думаєте, що  багато за що у вашому житті несуть відповідальність ті люди, під впливом яких ви стала (став) такою (таким) як ви є?
7. Коли ви застуджуєтесь, вирішуєте краще лікуватися самостійно, а не звертатися за допомогою до лікаря?
8. Чи вважаєте ви, що у вашій агресивності, найчастіше, винні інші люди?
9. Ви вважаєте, що будь-яку проблему можна розв’язати і не дуже розумієте тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі?
10. Чи любите ви допомагати людям, тому що відчуваєте вдячність за те, що інші зробили для вас?
11. Коли трапляється конфлікт, то розмірковуючи, хто в ньому винний, ви, зазвичай, починаєте із себе?
12. Якщо чорна кішка перебіжить дорогу, ви переходите на інший бік вулиці?
13. Ви вважаєте, що кожна людина, незалежно від обставин, повинна бути сильною і самостійною?
14Чи хочете ви, щоб до ваших недоліків оточуючі ставилися  поблажливо?
15. Ви миритесь із ситуацією, вплинути на яку не здатні?

Підрахунок результатів:
«Так» — 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 — 10 балів. 
«Ні» — 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 15 — 5 балів. 
«Не знаю» — 2 балів.

100—150 балів. Ви — капітан власного життя. Ви почуваєте відповідальність за все, що з вами відбувається, багато берете на себе, долаєте труднощі, не перебільшуючи їх і не зводячи до рангу життєвих проблем. Ви бачите перед собою завдання й думаєте над тим, як його можете розв’язати.

50—90 балів. Ви охоче буваєте рульовим, але можете, коли це необхідно, передати штурвал до вірних рук. При оцінці причин власних труднощів ви цілком реалістичні. Гнучкість, розсудливість і чутливість завжди бувають вашими союзниками. Трапляються ситуації, що ніяк вас не стосуються, ви не несете за них ніякої відповідальності, і все ж, коли це потрібно, берете відповідальність на себе. І ви, звичайно, знаєте, коли це треба зробити. Ви вмієте жити в добрі й злагоді з іншими людьми, не порушуючи внутрішньої злагоди із самим собою.

До 49 балів. Ви часто буваєте пасажиром у своєму житті, легко підкоряєтеся зовнішнім силам, говорячи: так склалися обставини, доля тощо. У своїх труднощах ви звинувачуєте кого завгодно, весь білий світ, але тільки не себе. Справжня незалежність здається вам недосяжною і неможливою. Все ж ви вмієте мирно співіснувати з іншими, не роблячи різниці між тим, які це люди і як вони ставляться до вас.

 

  Поняття «сенс життя» і «щастя» дуже органічно пов’язані між собою. Кожна особистість зокрема і людство цілком бачить щастя кінцевою метою людських старань.

А що ж таке щастя ?

На мою думку , щастя приховується в самій людині , і найбільш щаслива людина є та, яка дарує щастя іншим людям. Ці слова належать французькому філософу — просвітителю Дені Дідро і з його словами я повністю погоджуюсь. Адже життя саме показує , що це так і є .

У всіх людей без виключень є уявлення про те що таке щастя, і про те , як ним можна поділитися.

Адже існує дуже багато різних способів , як зробити іншу людину щасливою. В світі постійної метушні і постійних турбот , ми часто забуваємо про те, що всіх нас оточують люди , яким просто необхідна від нас увага і підтримка, тому необхідно не забувати про доброзичливість та ввічливість. В потрібний момент сказане добре слово здатне відродити людину до життя і вселити в нього віру. А проявляти ввічливість потрібно завжди — це здатність підняти настрій іншим людям . Все те, що ми бажаємо іншим,наприклад, благополуччя та щастя , самі почнемо отримувати . Адже існує і діє закон « магнетизму »: все , що ми даємо , теж саме і отримуємо . Бажаючи всім людям добра , ми цим добром наповнюємо і свої думки. Як нам відомо , думки мають таку унікальну властивість як матеріалізація, тому потрібно намагатися , щоб з наших доброзичливих думок виростали добрі і гарні справи . Адже добрі справи в пам’ять врізаються краще, аніж добрі слова. Радіючи благополуччю інших людей і їхнім успіхам , ми неминуче відкриваємо двері до свого власного щастя . Даруючи щастя та радість іншим людям , ми перш за все , даруємо самим собі задоволення.

Гарним прикладом доброзичливої та доброчесної людини можна вважати відому всі черницю — матір Терезу . Відома вона своїм милосердям та добротою. Займалася Мати Тереза служінням для бідних та хворих, створила у Індії 160 благодійницьких центрів , що включали школи для бідних дітей , будинки та лікарні для безнадійно хворих. Вона вважала свою роботу              « маленькою краплею у морі» і ніколи не чекала ніяких нагород .

 (перегляд відео фрагменту  випуск ТСН на каналі 1+1 про канонізацію матері Терези)

 

 

 

Строфи із поезії Матері Терези із Калькутти.(учні зачитують по одному рядку)

ЖИТТЯ - це можливість, скористайся нею.

ЖИТТЯ - це краса, милуйся нею.

ЖИТТЯ - це мрія, здійсни її.

ЖИТТЯ - це виклик, прийми його.

ЖИТТЯ - це повинність твоя насущна, виконай її.

ЖИТТЯ - це гра, стань гравцем.

ЖИТТЯ - це багатство, не розтрать його.

ЖИТТЯ - це кохання, насолоджуйся ним сповна.

ЖИТТЯ - це таємниця, пізнай її.

ЖИТТЯ - це король лиха, побори все.

ЖИТТЯ - це пісня, доспівай її до кінця.

ЖИТТЯ - це боротьба, стань борцем.

ЖИТТЯ - це прірва невідомого, ступи в неї не боячись.

ЖИТТЯ - це фортуна, шукай цю мить.

ЖИТТЯ - таке чудове, не згуби його.

 

Мати Тереза

Поки живий, - вихід завжди є! Безвихідних ситуацій немає.

Час не лише руйнує, але й створює нове.

Бог дав життя і лише Він має право його забрати. Більше ніхто!

 

Добра людина дасть мудру пораду,
Застереже вас від горя й біди.
Добра людина не здатна на зраду,
А допоможе в усьому й завжди.
Словом хорошим вона приголубить,
І не обдурить, не скривдить нічим.
Бо не байдужа, а віддано любить.
І не згадає вас словом лихим.
Правду вам скаже, завжди привітає,
Не відвернеться в часи непрості.
Горю зарадить і поспівчуває,
Стане підтримкою вам у житті.
Чуйна і добра, привітна, ласкава,
Завжди прихильна , в усмішці вуста.

Їй не важливі ні гроші, ні слава.
Сонце в душі її і доброта.
Добра людина не скривдить ніколи,
Слова дотримає, щоб не було.
Добрих людей так багато довкола.
В серці у них є любов і тепло.

 

Викладач.

Технологія «Захист ідеї». 
    Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловлен-нями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім студенти зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють. 
Завдання 
1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо) 
2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо). 
3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій) 
4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон) 
 

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота. Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в групі, у родині, спілкування з друзями, родичами, викладачами, з власного відношення до своїх прав і обов'язків. 
(У процесі обговорення виробляються загальні правила )

 

Притча «Потріскана амфора»

 

        Селянин щоденно привозив до села воду із джерела у двох пузатих амфорах, прикріплених на спині осла, який чимчикував поруч.

        Одна амфора була стара й потріскана, під час мандрівки з неї постійно витікала вода. Друга – нова, утримувала воду до краплини.

         Стара потріскана амфора почувалася нещасною. Нова ж ніколи не оминала нагоди, щоб підкреслити свою досконалість: «Я не втрачаю й краплини води».

         Одного ранку стара амфора звернулася до власника:

- Я знаю про свої вади. Через мене йде намарне твій час, праця і гроші. Коли доходимо до села, я вже наполовину порожня. Вибач мені мою недосконалість і мої рани.

Наступного дня під час мандрівки власник сказав старій амфорі:

- Поглянь на узбіччя. Яка краса, яке розмаїття квітів! Вони розквітли завдяки тобі. Я купив насіння і засіяв його вздовж шляху. Ти ж, не здогадуючись про це, поливаєш його щодня.

       Отже, життя – це дорога терпіння і випробувань, життя – це подорож. Потрібно жити, життя дається тільки раз, потрібно залишити слід на Землі.

 

Правила ,яких ми будемо дотримуватись у житті

  •                  прагнути до життєвих істин
  •            уміти перетворювати мінуси на плюси;
  •            уміти бачити в житті не тільки погане, а й добре;
  •            не надавати особливого значення «дрібницям» життя;
  •            пам’ятати, що все у житті швидкоплинне – і добре, і погане, тому слід насолоджуватися першим і не засмучуватися другим;
  •            бути толерантним у стосунках з людьми;
  •            виробити активну життєву позицію;
  •            бути оптимістом у житті.

 


Отож, давайте працювати над собою і не забувати про інших. Давайте розуміти один одного з півслова, бо життя таке коротке..

Пливе човен в парусах,

Тихая година.

Думка лине в небесах.

Що ж таке людина?

Яка функція її в цім великім світі?

Що потрібно зневажать, ну а що любити.

Що таке людське життя, як його прожити

Щоб на старості років та й не пожаліти.

Пролетить швиденько час, мій шановний друже,

Швидко висохне вода у старій калюжі.

З часом пізнається світ, пізнається доля,

Пізнається і життя – на те твоя воля.

Будь людиною простою, май хорошу душу

Бо людина – це є ти. Обійди калюжу.

Якщо є сторонній шлях, піди по сухому,

Тільки скривдити себе не давай нікому.

Полюби усіх навколо, це тобі потрібно,

І твоє звання – людина – ти відстоюй гідно.

Люди всі повинні бачить, що добро ти сієш.

Пролетять роки, як птиці, з часом зрозумієш.

 

Викладач. Людина — могутній Атлант, на плечах якого лежить світотворіння. Від того, якою виросте дитина, залежить, яким буде її життя, життя країни. Бути справжньою людиною — це означає бути доб­рою, щедрою, милосердною, інтелігентною, вихова­ною, гідною того, щоб жити на планеті Земля, і прожи­ти це життя так, щоб не було соромно за прожиті ро­ки, прожити з гідністю.

 (Перегляд відео фрагменту про сенс життя)

 

 

     Учасники, тримаючись за руки, говорять один одному побажання  по колу. Співають пісню « Пісня про життя».

 

Джерела: 

http://dovidka.biz.ua/vislovi-pro-sens-zhittya/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

http://www.etica.in.ua/golovna/  Етика сьогодні

https://uk.wikipedia.org/wiki/Сенс_життя

http://www.literacy.com.ua/praktychna-psyhologija/ Тренінг: “Життя – найвища цінність людини”

https://www.youtube.com/watch?v=FpRxRtTe2vU Любомир Гузар. У чому сенс життя?

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
6256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку