Тема уроку. Середовище редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи в середовищі редактора презентацій.
Мета уроку:
навчальна: навчити відкривати збережені презентації, створювати нові, зберігати та переглядати їх; ознайомити учнів з можливостями додавання тексту до слайдів;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, зв'язне мовлення, навички самостійної роботи на комп'ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати,
виховна: виховувати відповідальність, самостійність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп'ютери, редактор презентацій MS PowerPoint 2007, картки із завданнями, матеріали для презентації.
Хід уроку.
І. Організація класу до уроку
Привітання. Відмічання відсутніх.
ІI. Перевірка домашнього завдання.
Фронтальне опитування за матеріалом попереднього уроку.
Завдання № 4-6 на стор.197.
Учням запропоновано завдання: навести приклади, як комп’ютерні презентації можуть стати в пригоді в житті.
Можливі варіанти відповідей:
Презентації використовують у навчальному процесі для:
В інших сферах діяльності для:
III. Актуалізація опорних знань учнів
1. Для чого створюється комп’ютерна презентація?
2. Що є основними об’єктам и комп’ютерної презентації?
3. Які об’єкти можуть міститися на слайдах презентації?
4. Які властивості мають слайди?
5. Що таке макет слайда?
6. Що таке демонстрація PowerPoint? Як запустити її для перегляду?
7. Що потрібно робити для переходу до перегляду наступного слайда під час демонстрації?
8. З якою метою можна використати комп’ютерну презентацію вдома? На уроці?
ІV. Мотивація навчального матеріалу.
Ви вже знаєте, наскільки цікавими та корисними можуть бути комп’ютерні презентації.
V. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя з елементами демонстрування
(Використовуються можливості локальної мережі класу або проектор.)
Створення презентації
Завантажимо програму PowerPoint. Нова презентація створюється автоматично й містить один слайд, на якому розташовані два об’єкти — заголовок і підзаголовок. Ця презентація має назву Презентація1. Щоб вибрати і вставити ще один слайд у презентацію, слід на вкладці Основне рядка клацнути мишкою по кнопці Створити слайд. Відкриється вікно, в якому вибрати потрібний тип слайда. Слайд буде вставлений після поточного. На слайдах можна розмістити такі об’єкти: заголовок, список, текст, рисунок тощо.
Збереження презентації
Щоб зберегти презентацію, потрібно виконати перелічені нижче дії: натиснути кнопку Office, відкриється меню, вибрати пункт Зберегти або Зберегти як... (залежно від ситуації). Або використати комбінацію клавіш Ctrl + S; у діалоговому вікні Зберегти як... у списку Папка вибрати диск і серед існуючих вибрати ту папку, де має розташовуватися презентація; вибрати один із форматів файла в текстовому полі Тип файла: презентація, яка відкриється разом з програмою PowerPoint. Файл матиме розширення .РРТХ; демонстрування PowerPoint, призначене виключно для показу презентації. Файл матиме розширення .PPSX; рисунок у форматах GIF, JPEG, PNG, TIFF та інших, який перетворює презентацію на набір рисунків зі слайдів; у текстове поле Ім’я файла ввести ім’я файла та натиснути кнопку Зберегти.
Перегляд презентації
Наступний етап роботи над презентацією передбачає встановлення порядку чергування слайдів та їх демонстрування. Ви вже знаєте, що для цього потрібно скористатися кнопками вибору режиму перегляду презентації, які розташовані на панелі змісту презентації, або виконати команду Показ слайдів —> Спочатку (або Показ слайдів —> 3 поточного слайда). У звичайному режимі відбувається редагування слайдів. Звичайний режим дозволяє вилучати або додавати слайди, копіювати їх або переносити. Для налагодження великих презентацій зручно користуватися сортувальником слайдів, який дозволяє змінювати порядок слайдів, додавати переходи, встановлювати час показу кожного зі слайдів тощо. Під час перегляду презентації перехід від одного слайда до іншого здійснюється за допомогою натискання лівої кнопки миші в будь-якому місці екрана. Оскільки порядок створення слайдів презентації відповідає послідовності слайдів проекту, нам залишається лише їх продемонструвати.
Додавання тексту до слайдів
Учитель. Уявімо, що ви вже створили власну презентацію. Зараз ми навчимося додавати до слайдів інші елементи, зокрема текстову інформацію та зображення. У такому разі почнемо з титульного слайда. Виберіть перший слайд і клацніть лівою кнопкою миші всередині рамки з написом Заголовок слайда. Введіть текст. На слайдах тексти можуть розміщуватися в написах, усередині фігур і в таблицях. Під час створення презентацій на основі шаблонів написи на слайдах уже створено і для введення тексту необхідно вибрати відповідне поле.
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
VI. Усвідомлення набутих знань
Завдання за підручником на стор. 203-204 (розділ «Обговорюємо»)
VII. Практична робота на ПК.
Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми
Учні виконують завдання практичної роботи з підручника на сторінках 201-203 підручника.
VIII. Систематизація та узагальнення знань
Фронтальне опитування
Учитель. Отже, ми сьогодні ознайомилися з програмою для створення презентацій — MS PowerPoint 2007. Кожен з вас зможе проявити свої творчі здібності, адже протягом вивчення теми ви працюватимете над створенням власних презентацій на різні теми.
Рефлексія
Що ви навчились робити на уроці? Що нового дізнались? Що вам сподобалось найбільше?
X. Домашнє завдання: Опрацювати §25 підручника Н.В. Морзе та ін. “Інформатика. 5 клас.”
Додаткове завдання: навести приклади, як комп’ютерні презентації можуть стати вам у пригоді в житті.