Сервіси Google+ - корисна платформа для впровадження в освітній процес інноваційних технологій
Слайд 1
Теорія
“Змішане навчання” – це ефективна методика освіти, згідно з якою учень засвоює одну частину матеріалу онлайн, самостійно, а іншу частину матеріалу вивчає у шкільному класі - і, як результат, отримує цілісний навчальний досвід.
Одна із найважливіших концептуальних засад НУШ – це формування життєвих компетентностей шляхом реалізації ідеї «навчання протягом життя». А починати це потрібно з орієнтації учнів на формування критичного ставлення до теоретичного матеріалу, розуміння практичних навичок володіння комунікативними вміннями, пошук корисних ресурсів для самоосвіти та самовдосконалення.
Слайд 2
На мою думку, змішане навчання – це насамперед активне середовище для обміну інформацією, це право на автономність (індивідуальний шлях вивчення теми), це персоналізоване навчання суб’єкта (учня), що керується власними уподобаннями і чіткими критеріями оцінки навчальних досягнень.
Стратегія роботи вчителя з використання даної технології – це створення моделі успішного навчання кожного учня.
Слайд 3
Тактичні кроки реалізації стратегії:
Слайд 4
Онлайн сервіси надають можливість отримувати інформацію, обробляти її, систематизувати, обмінюватися досвідом, представляти власні здобутки на розсуд громадськості (через соціальні мережі).
Підготовка учнів до ЗНО – це також пошук, обробка, систематизація, запам’ятовування великих об’ємів інформації. Саме робота з сервісами Google+ надає вчителям корисну платформу для реалізації ідей «змішаного навчання», «перевернутий клас».
YouTube – це величезний відео хостинг, створений для самоосвіти, а вже тільки потім для розваг. Учні навчаються і відпочивають. Отримують інформацію, діляться власними напрацюваннями. Робота на уроці з медіа контентом – це пошук, перегляд, виділення та запис найважливішого, збереження корисної інформації.
Google Classroom – це інструмент, що зв’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.
Завдяки платформи Classroom можна організувати проектну роботу, перевернуте навчання, дистанційне навчання.
Слайд 5
Робота над формуванням комунікативної компетентності відбувається постійно: на уроках, позакласних заходах, у самоосвітній діяльності. Важливий аспект – підвищення рівня грамотності, залучення інструментів для перевірки творчих робіт. Для цього використовую такі ресурси: LanguageTool (правописна служба), «Тренажер з правопису української мови».
Слайд 6
З учнями 10 класу, які вивчають українську мову як профільний предмет для узагальнення матеріалу з розвитку зв’язного мовлення підготували збірку есе, яку можна використовувати як на уроках, так і в самоосвітній діяльності. Роботи розміщені на платформі Google + спільнота «Новоукраїнська ЗОШ І-ІІІ ступенів». Учні вдома читали творчі роботи однокласників, обговорювали зміст, залишали коментарі, виправляли помилки. На уроці виконали цікаву роботу: трансформували есе у власне висловлювання за форматом ЗНО. Ефективно використовували ресурси Інтернету, дискутували, проводили дослідження форми і змісту творів, вчилися оцінювати роботи. Поєднання технологій обробки інформації (ІКТ) та формування комунікативних вмінь (зміст висловлювання – теза, доведення – аргументи, приклади з творів літератури чи мистецтва – все це через власний життєвий досвід учнів). Саме вони зробили висновок: будь-яке висловлювання, виступ на уроці можна трансформувати у твір за форматом ЗНО. А це і є реалізація стратегії НУШ : навчання протягом життя, формування мовленнєвої компетентності на основі ефективних інформаційних технологій.
Слайд 7
Корисні ресурси
https://www.youtube.com/channel/UCIGmDw5yMsRBkZBE9fiafAA?view_as=subscriber
Канал Георгія Бойка – відеоматеріали про діяльність школи.
https://www.mindmeister.com/users/channel/35070638
Ресурс для створення інтерактивних карт розуму для уроків української мови та літератури.
https://plus.google.com/u/0/communities/105133718884761401939
Спільнота «Новоукраїнська ЗОШ І-ІІІ ступенів», де розміщено творчі роботи учнів.
https://plus.google.com/u/0/communities/107322713776221418916
Спільнота «Стратегії у навчанні. Підготовка до ЗНО» - матеріали для підготовки учнів до уроків, для самоосвітньої діяльності.
https://miyklas.com.ua/SchoolClass/
Платформа для роботи з учнями 10 класу, які вивчають українську мову за профільним рівнем.
Перевірка текстів, граматика, орфографія, розділові знаки. Ресурс виправляє помилки у дописах соціальних мереж, зокрема фейсбук.
http://webpen.com.ua/index.html#howToWork
Тренажер з правопису української мови, тести, практичні завдання, пізнавальна інформація.
Кожен учитель щоденно постає перед необхідністю застосування у своїй діяльності методу, який допоможе виділити основне, систематизувати та узагальнити отримані знання, виробити необхідні компетенції.
Новою, але надзвичайно ефективною формою роботи над цією проблемою сьогодні є технологія розробки карт знань. Карти знань (майндмеппінг, ментальні карти, карти роздумів, концепт-карти) – це зручна і ефективна техніка візуалізації мислення і альтернативного запису. У сучасному розумінні – це спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем. На мою думку, MindMaps – це один з найкращих інструментів на сьогоднішній день для структурування та обробки інформації.
Використання такого середовище як Google, значно підвищує інтерес до навчання, створює умови для розвитку, активізує пізнавальну діяльність, розвиває зорову і слухову чутливість, формує вміння сприймати, розвиває спостережливість, сприяє розвитку уваги. Реалізація всього вище перерахованого можлива за умови використання сучасних хмарних технологій.
Я ж на уроках словесності при вивченні біографії письменників, демонструю відеоролики із відео-каналу YouTube, у яких йдеться про цікаві факти життя та творчості митців, характеристика культурного розвитку певної доби. Як показала практика, таке використання відеороликів сприяє кращому засвоєнню учнями навчального матеріалу, ніж опрацювання біографії письменника із підручника, а головне – широкоформатна підготовка до ЗНО.
Чому слід обирати Google-сервіси?
7 аргументів «за»:
1 Безкоштовність. Доступні всі базові можливості, відсутність обмежень на період використання.
2 Один акаунт — усі сервіси. Реєстрація необхідна на самому початку, нові сервіси можна залучати в міру необхідності, наявність та налаштування персонального організатора всіх сервісів.
3 Знайомий, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Інтерфейс відповідає стандартним офісним програмам, україномовна версія.
4 Хмарне зберігання інформації. Можливість утрати даних виключена, спрощений доступ за прямими посиланнями, редагування та доступ з будь-якого комп’ютера, що має підключення до мережі Інтернет.
5 Мінімальні вимоги для доступу. Відсутність необхідності встановлення додаткових програм, підтримка різними браузерами, доступ з портативних пристроїв.
6 Сумісне створення документів. Об’єднання людей, що працюють над спільним документом, швидка узгодженість документів «швидко», інтерактивність, відображення змін у реальному часі.
7 Історія всіх змін. Ведення статистики змін, можливість відновлення документу попередньої редакції.