Тема уроку: Шарль Перро. Казка «Попелюшка, або кришталевий черевичок».
Мета уроку:
виховна: виховувати кращі людські якості: працьовитість, скромність, гідність, шляхетність
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: портрет Ш.Перро, ілюстрації до його творів, карта світу; зображення визначних місць Франції (Ейфелева вежа, Собор Паризької Богоматері, Версальський палац)
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ ДО УРОКУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда:
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми продовжимо нашу «мандрівку». Вам цікаво, куди саме ми «помандруємо»? Це дуже красива країна. Розташована вона у Західній Європі. Столицею її є місто Париж. Визначні пам’ятки цієї країни відомі всьому світу (демонстрація малюнків): Ейфелева вежа, Собор Паризької Богоматері, Версальський палац. Здогадались, що це за країна? Це Франція.
А «помандруємо» ми до Франції для того, щоб познайомитись із життєвим і творчим шляхом письменника, з казками якого, я впевнена, ви вже знайомі.
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Запис теми уроку в зошити.
V. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Французький казкар, поет, критик народився в Парижі в родині адвоката. Кажуть, що крик цього новонародженого було чути на весь квартал. Старі люди говорили, що це чудова прикмета: малюк обов'язково стане відомим.
Наполегливі заняття та сімейна традиція зробили Перро адвокатом, хоча юриспруденція його не приваблювала. Юнак дуже швидко і без жалю облишив кар'єру судді й подався служити у високе фінансове відомство. Шарль Перро збирав податки й писав вірші. З 1653 року він почав друкуватися. Старші брати, які серйозно захоплювалися літературою, ввели його до світського літературного салону, де бували відомі автори.
Під покровительством міністра Кюльбера Перро стрімко робив кар'єру.
З 1671 року Шарль Перро — член Французької академії. Він продовжує писати оди, послання в стилі придворної поезії, бере участь у літературних суперечках.
Між тим судилося так, що славу йому принесло зовсім інше.
Після смерті дружини письменник сам зайнявся вихованням чотирьох дітей, яких дуже любив. Саме для них він і почав писати казки, що незабаром і зробили його знаменитим.
Захоплюючі розповіді про сміливу Червону Шапочку, кмітливого Кота в чоботях, чарівну Сплячу Красуню, злу мачуху й добру пасербицю, маленького, мов мізинчик, хлопчика увійшли до найбільш відомої збірки «Казки моєї матінки Гуски, або історії минулих часів із повчаннями», що побачили світ у 1697 році.
Автор багатьох серйозних книг, член Французької академії, Перро боявся насмішок і тому книгу казок підписав ім'ям свого 18-річного сина П'єра д'Армантура. Що змусило 65-річного академіка зробити саме так — про це сперечається вже не одне покоління літературознавців. А знамениті твори, які весь світ все ж таки пізнав під ім'ям Шарль Перро, живуть і продовжують чарувати малих і дорослих кожного разу, коли вони «відчиняють двері» у світ казки. Правду говорив старий казкар, герой однієї з них: «Це зовсім не дурниці, вони заслуговують того, щоб їх переказували».
Обираючи особливо вишукане взуття для своєї героїні, Шарль Перро вирішив її узути в найкоштовніше в середньовічній Європі хутро, яке привозили з далекого, майже казкового для французів Сибіру. Соболеве хутро за тих часів у Франції називали стародавнім словом, що за вимовою збігалося з іншим, яким називали скло, а також скляний чи кришталевий посуд. А оскільки видавці та й перекладачі казок Шарля Перро з кришталем спілкувалися частіше, ніж з рідкісним і майже небаченим соболевим хутром, то й примусили Попелюшку танцювати в КРИШТАЛЕВИХ черевичках.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ЗМІСТ |
ВПРАВИ |
Хмарка сонечко закрила, |
Руки вгору, стати на носки, потягнутись |
Слізки срібнії зронила. |
Руки вниз, потрясти кистями рук |
Ми ті слізки пошукаєм, |
Нахилитись, дістати руками пальців ніг |
У травиці погортаєм. |
|
Пострибаєм, як зайчата, |
Стрибки на місці |
Політаєм, як пташата. |
Стрибки на місці зі змахами рук (імітація польоту птахів) |
Потанцюємо ще трішки, |
Стрибки на місці на одній нозі, а потім на іншій |
Щоб спочили ручки, ніжки. |
Стрибки з плесканням вгорі. |
Всі веселі! От чудово! |
Руки через різні боки опустили, розслаблено помахали |
А тепер до праці знову. |
Рольова гра
Робота з текстом
Рольова гра
Використовуйте такі слова: зніяковіла, здивувалась, повитріщалися, серце захололо, почала міркувати, хвилювалася , боялася спізнитися.
Рольова гра
Зверніть увагу на те, за яких обставин Попелюшка загубила черевичок, як черевичок допоміг принцові розшукати прекрасну незнайомку.
Метод «Мікрофон»
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Літературний диктант «Так - ні»
VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Обов’язкове завдання: Скласти сюжетний ланцюжок казки «Попелюшка»
За бажанням: Намалювати власні ілюстрації до казки Шарля Перро «Попелюшка».