Схема складання психолого-педагогічної характеристики класу
I. Загальні дані
Вік.
Стать.
Особливості фізичного розвитку.
Стан здоров'я учнів.
Умови життя.
II. Соціально-психологічні параметри сімей та особливості сімейного виховання учнів
1. Психологія сімей:
• за кількістю дітей у сім'ї;
• за мірою повноти сімей;
• за наявністю старших членів сім'ї (одно- чи багатопоколінні сім'ї);
• за ступенем гармонійності внутрішньосімейних стосунків;
• за стилем родинного спілкування (авторитарні, турботливі, тривожні, конфліктні);
• за характером ставлення до дитини (зацікавлені, турботливі, тривожні, відчужені, безконтрольні).
2. Типові проблеми внутрішньосімейних стосунків і виховання дітей одного віку.
III. Особливості внутрішньоколективних взаємин учнів і характер педагогічного спілкування
Психологічна структура класного колективу (аналіз соціометричних даних).
Диференціація та інтеграція в колективі (характеристика соціологічного статусу учнів, характер взаємодопомоги, наявність ціннісно-орієнтаційної єдності, психологічна сумісність характерів, оцінок чи самооцінок учнів, згуртованість класу).
Товаришування та дружба в класі (наявність і характер симпатій, ділове співробітництво, групи за інтересами).
Рівень соціальної та моральної зрілості класного колективу (ставлення до навчання, сформованість активної життєвої позиції, відповідальність, почуття обов'язку, громадська активність).
Особливості спілкування зі вчителем (наявність індивідуального підходу, його психолого-педагогічна доцільність, труднощі та проблеми).
IV. Характеристика творчого потенціалу учнів
Рівень інтелектуального розвитку.
Індивідуальні особливості пам'яті, мидлення, уваги, характеру.
Ставлення до навчання, рівень (%) умінь та навичок навчальної діяльності учнів.
Домінуючі причини слабкої успішності та вихованості учнів.
Рівень обдарованості дітей (з яких предметів має здібності або не встигає).
Моральна вихованість учнів.
Позаурочна діяльність (відвідування гуртків, секцій, рівень активності (%) в громадському житті).
Рівень естетичного розвитку та кругозору, здібності до творчої праці.
V. Загальні висновки і психолого-педагогічний прогноз подальшого розвитку колективу