Шевченко в нашій оселі

Про матеріал
Цікаве виховне занятя, яке ознайомлює з творчістю Шевченка, його писемництвом та його домом
Перегляд файлу

4 клас

Тема: Подорож оселею Тарас Григорович Шевченко

Мета: ознайомити учнів з життєписом Т.Г.Шевченка, розвивати увагу та пам'ять, виховувати любов до рідного краю, формувати у дітей поетичні уявлення

Матеріали: Презентація, конспект, інтерактивні ігри

    План:

  1.      Вступна частина.

1.1 Привітання.

1.2 Оголошення теми

 2. Основна частина

2.1 Локація Сад (пазл)

2.1 Локація-Коридор (відео)

2.2 Локація-Зала (Анаграми)

2.3 Руханка

2.4 Локація-Вітальня(Ребуси)

2.5 Локація- Робочий кабінет (поети)

 3. Заключна частина

3.1 Рефлексія та підбиття підсумків

 

Хід роботи:

1.Вступна частина

  1.              Привітання

-У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись .

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

  1.              Оголошення теми

-Діти, сьогодні пропоную вам завітати на екскурсію до домівки Тараса Григоровича Шевченка.

- Сьогодні я запрошую вас на віртуальну екскурсію до домівки Тараса Григоровича Шевченка, яка знаходиться в Києві. Та трохи більше пізнати його творчість. Зараз ми  разом сядемо в автобус, та поїдемо на Пріорку в Київ.

2. Основна частина

 2.1 Початок екскурсії, локація –  Сад

-От ми і приїхали! Зараз ми знаходимось в саду, і я підготувала невеличке завдання для вас.

- Сад дуже гарний, тут багато берез та фруктових дерев, та є невеличка клумба з квітами.

- Як ви вже знаєте, Тарас Шевченко не тільки відомий поет, а і талановитий художник.

- Я підготувала для вас пазл, з його Найвідомішою картиною, зараз я скину посилання. А поки ви будете складати пазл, я розповім про цю картину.

luchik - картини Тараса Шевченка - сім'я (jigsawplanet.com)

 

- Називається ця картина «Селянська родина» і їй вже понад 160 років.

-На картині зображена родина, від неї віє спокоєм, благодаттю, щастям. Родина – споконвічний ідеал української нації. Така тематика завжди надихала митців. І першим, хто втілив її в українському живописі був Тарас Григорович. Він зумів ідеально передати весь божественний сенс, який вкладав у пошанування родинних цінностей. Картину було написано у 1843 році, можливо, автора надихнула поїздка до рідної Батьківщини, а можливо, відсутність власного родинного затишку. Відповідь досі неоднозначна. З особливою ніжністю Тарас Шевченко передав образ жінки – берегині своєї родини. Вона вродлива, як калина, у вишитій сорочці та плахті. Саме такий образ має ненька Україна: добра, мила, ніжна, тепла. Вона оберігає своє дитя від негараздів і дарує йому свою палку любов. Поряд сидить тато, також одягнений у традиційний одяг. Та в батька дещо інша місія: він захисник своєї родини й своєї України. Хоч його образ передає всю міць, силу, мужність українського козацтва. Проте має сумні очі. Він розуміє, що малого теж чекає нелегка доля.

-Діти, Ви вже зібрали пазл? Якщо так, поставте реакції.

-Тепер ми знаємо, що Шевченко не тільки малював картини, але й вкладав у них сенс. Ми закінчили з садом, він був дуже гарним, але нам потрібно вже йти далі. Давайте ж дізнаємось який дім у Тараса Шевченка.

 

  1. Локація – Коридор

 

-Дивіться, так виглядає коридор, він невеличкий, і це сама мала кімната,. В кутку кімнати знаходиться самопрядка.

-А ви знаєте що це таке та як воно працює?

-Самопрядка - це предмет народного побуту, знаряддя праці, на якому пряли нитки, а також всі вони зроблені з дерева. Пропоную подивитись відео, щоб краще пізнати як вона працює.

 

(відео)

 

- Тепер ми знаємо, як працює самопрядка, як вам відео? Сподобалось? Зараз самопрядки можна побачити в історичних музеях.

 

  2.3 Локація – Зала

 

- Наступна кімната – Зала! Це у нас найбільша кімната, в ній ми можемо помітити колекцію горшіків, та ще одну самопрядку. Також тут є шафа з улюбленими речами Тараса Григоровича Шевченка. Він дуже полюбляв одягатись стильно та гарно. Ще тут є його портрет, який стоїть в самому центрі кімнати, в ній є поличка з книгами та його рукописами, також багато лавок біля вікон. До речі, Тарас обожнював польові квіти, тому вони часто стояли у нього на підвіконні у вазі, ось такий цікавий факт.

- Я підготувала для вас цікаву гру, називається вона «Анаграми». Але перед самою грою хочу вам розповісти навіщо вам розв'язувати їх, і що таке анаграми. Анаграми – це хаотична перестановка букв у слові, що створює інше слово. Наприклад,  рдиона – родина, качір – річка.

-Що нам дає розгадування анаграм? В першу чергу розвивається увага та це найкраще тренування пам'яті, також зростає здатність до творчості, знімає втому, збільшує швидкість читання.

-А тепер питання до вас, з чим у Вас асоціюється Тарас Шевченко? Так, він асоціюється з нашою ненькою Україною.

-Може, ви знаєте народні символи України? Підкажу, це можуть бути рослини.

- Якщо ви не знаєте чи забули, то я нагадаю вам. Це барвінок, калина, верба, пшениця, жито, соняшник, мальви. (малюнки в презентації). Ш

-Шевченко любив, пишався, та прославляв Україну, тому наші анаграми будуть пов'язані з народніми символами України.

Броанвік = Барвінок

Клнаиа= Калина

Врбеа=Верба

Пицншея= Пшениця

Жтио=Жито

Сноиншяк=Соняшник

Милавь=Мальви.

- Ви дуже добре впорались із завданням, і ви закріпили знання про те, які є символи нашого народу.

 

  2.4 Руханка

 

-А тепер переключаємо свою увагу на музичну фізкультхвилинку. Вибираємо зручне місце для рухів. Починаймо!

 

фільм Фізкультхвилинка Тече вода з під явора (youtube.com)

 

-Сподобалось? А тепер переходимо до іншої кімнати.

 

  2.5 Локація – Вітальня

 

- Щиро запрошую Вас до кімнати – Вітальні. Тут вас чекає декілька старовинних речей: чорна дерев'яна шафа, біла фарфорова супниця, чорна глиняна ваза з квітами, різноманітний посуд, рамки з фотографіями, орбрази, картини, намальовані власноруч, та біла тепла грубка, яка давала тепло для письменника.

- Я хочу вам запропонувати, нове та цікаве завдання. В ньому необхідно підібрати кінцівку до дуже вам знайомих творів Т.Г. Шевченка.

 

https://wordwall.net/ru/resource/69608184/%d0%b2%d1%96%d1%82%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d1%8f

 

- Ви і з цим завданням впорались на відмінно. Ви змогли з'єднати окремі рядки у твори письменника. Значить ви уважно читали твори Тараса Шевченка.

 

  2.6 Локація – Робочий кабінет

 

- І ось відчиняються останні двері у кімнату. Відгадайте по фото, що ж це за така кімната.

- Ох ви і обізнані розумнички. Бачу, що вам до душі твори кобзаря.

- Пропоную кожному з вас, уявити себе поетами 19 століття. В цьому завданні вам потрібно підібрати рифму до слова. Спробуємо? (вставить презентацію)

 

 

- Ви справжні поети, вмієте підібрати правильну рифму, отже, у вас розвинене мислення, логіка, уява. Ви молодці.

    

3.Заключна частина

 

  3.1. Підсумки

 

- Ось і завершилась наша екскурсія по домівці Тарача Григоровича Шевченка. Ви побачили як жив відомий художник, письменник та діяч українського народу, його побут, вподобання, робочий кабінет, в якому він і створював шедеври для неньки України. Ви на мить стали маленькими поетами та відчули задоволення та гордість від своїх вмінь.

- Я дуже задоволена Вами. Ви неперевершені знатоки творів Тараса Григоровича Шевченка.

 

  3.2 Рефлексія

 

 -Що найбільше вам сподобалось на занятті?

-Що вас найбільше вразило?

-Що нового ви дізнались?

- Про що б саме ви написали у вашій збірці творів?

 

docx
Додано
15 квітня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку