Урок №36 Відпрацювання методів підбору і розстановки кадрів на вакантні місця

Про матеріал
ТЕМА НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Навчальний модуль АДМ-3 ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА №36 за темою виробничого навчання «Відпрацювання методів підбору і розстановки кадрів на вакантні місця»
Перегляд файлу

ТЕМА НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

Навчальний модуль АДМ-3

ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА №36

за темою виробничого навчання

«Відпрацювання методів підбору і розстановки кадрів на вакантні місця»

Завдання – навчитись методам підбору і розстановки кадрів на вакантні місця.

№ з/п

Обладнання, пристрої, матеріали,

нормативні документи

Інструкційно-технологічні вказівки

 

1.

ПК, Інтернет, телефон, папір, канцелярське

приладдя,  ксерокс

 

ОЦІНКА ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ ПОТРЕБ

 

 Якщо підприємець неправильно розрахує свої потреби, то може виявитися в ситуації, коли набраний персонал непридатний для роботи, на яку найнятий. Існує ряд ознак, за якими можна визначити неправильний підбір кадрів:

• низькі показники роботи;

• недотримання термінів;

• пригнічений настрій в колективі;

• конфлікти між співробітниками;

• висока плинність кадрів.

Як зменшити плинність кадрів?

Щоб підібрати потрібних фахівців, необхідно виконати наступну роботу: знайти вакансію, проаналізувати зміст роботи, скласти посадову інструкцію, яка повинна включати наступні параметри:

• назва посади і кому підпорядковується даний працівник;

• обов’язки і основні функції працівника;

• винагорода, в тому числі зарплата, понаднормові і відпустку;

• додаткові пільги, наприклад комісійні або знижки.

Як змінилась середня зарплатня в Україні за останні 17 років | Український  інтерес

Розробивши і написавши посадову інструкцію, керівник знатиме, що потрібно від співробітника. Ця посадова інструкція може використовуватися і для наступних працівників на цій посаді, але її слід переглядати, оскільки і завдання фірми, і загальна економічна ситуація можуть змінитися.

 

2.

ПК, Інтернет, телефон, папір, канцелярське

приладдя,  ксерокс

 

НАБІР КАДРІВ

 

Зазвичай при утворенні нової підприємницької організації або при розширенні діючої перед адміністрацією виникає необхідність пошуку нових співробітників.

Організацією можуть бути використані різні методи для залучення нових співробітників необхідної кваліфікації. Як правило, пошук співробітників здійснюється за наступними каналами:

• шляхом приміщення оголошень в засобах масової інформації (радіо, телебачення, газети, журнали);

ВІДКРИТА ВАКАНСІЯ ‼️ Наша дружна команда у пошуку продавця-консультанта   ... | Instagram

• особисті контакти керівника і інших співробітників;

• за допомогою агентств, що займаються підбором кадрів;

• шляхом підготовки власних кадрів;

• шляхом залучення випускників вищих і середніх навчальних закладів та ін.

Саме оголошення має містити конкретну інформацію про підприємницьку організації та про вимоги до кандидата.

Робота в Work.ua. Відкриті вакансії — Work.ua

 

3.

ПК, Інтернет, телефон, папір, канцелярське

приладдя,  ксерокс

МЕТОДИ ВІДБОРУ ПЕРСОНАЛУ І ПРИЙОМУ НА РОБОТУ

 

Підбір співробітників для роботи в підприємницької організації здійснюється, як правило, шляхом їх відбору з деякого числа претендентів. Основні методи відбору кандидатів представлені в таблиці.

Метод

Коротка характеристика

Інтерв’ю

(співбесіда)

Спосіб, найбільш часто використовуваний при відборі кандидатів Позитивною стороною цього методу є особисте спілкування, в результат якого може сформуватися досить точне уявлення про кандидата. Недоліком є можливість подання претендентом на вакантну посаду невірної інформації про себе.

Тестування

Передбачає роботу претендента з тестами для оцінки різноманітних якостей

людей, які необхідні для виконання різних робіт. В даний час існують тести для оцінки наступних характеристик: професійна підготовка, інтелектуальний рівень, спеціальні якості, особистісні, фізичні характеристики. При тестуванні позитивною стороною є той факт, що результати тестування не залежать від здібностей того, хто його проводить. У тестах питання ретельно сформульовані і однакові для всіх претендентів.

Проведення

ділових ігор

Сутність ділових ігор полягає в тому, що претендентам на посаду задається ситуація, близька до реальної, а пошук найкращого варіанту її вирішення залежить від їх здібностей. Ділові ігри найчастіше використовуються при підборі і розстановці кадрів фахівців і керівників. Слід зазначити, що це досить дорогий метод, тому доцільність застосування його в кожному конкретному випадку повинна бути виправдана. Крім цього, ділові ігри можна використовувати в системі підготовки і підвищення кваліфікації кадрів управління.

Випробувальний

термін

Широко практикується форма з’ясування здібностей претендента на вакантну посаду, так як, працюючи протягом випробувального терміну, він демонструє свої професійні навички і знання. Цей метод дозволяє знизити можливість помилки до мінімуму, тому що дає можливість керівництву організації звільнити претендента при невідповідності його професійного рівня

Звернення до

центрів оцінки

персоналу

Метод, що вимагає значних фінансових витрат, але дає, як правило, хороший результат, так як в таких центрах претенденти виконують ряд завдань, в яких використовується моделювання конкретних робочих ситуацій, тому керівник підприємницької організації отримує досить точну характеристику ділових якостей претендента.

 

При підборі кадрів можна орієнтуватися на такий перелік критеріїв оцінки кандидатів:

- Здатність приймати рішення: аргументація і оціночне порівняння - вміння людини зіставляти достоїнства і недоліки різних варіантів розвитку подій або ситуацій, оцінювати їх відповідність поставленим цілям, а також виділяти умови і логіку розвитку подій і ситуацій;

- Комерційна і ділова орієнтація - установка людини на продуктивну діяльність по досягненню результату (у тому числі і комерційного), вміння бачити такі проблеми (інтереси) партнерів (споживачів), на вирішення яких можуть бути спрямовані нові проекти;

- Вміння працювати з цифрами - здатність проводити швидкі приблизні обчислення в розумі, оперувати великими обсягами числової інформації, перекладати подібну, інформацію з однієї форми подання в іншу;

- Здатність до навчання - здатність людини до пошуку нових знань, оволодіння вміннями і навичками, вміння самоорганізовуватися процес навчання;

- Системне мислення - здатність створювати нові варіанти вирішення проблеми, розуміти як структури в цілому, так і взаємозв’язку між різними аспектами ситуації;

- Завзятість та цілеспрямованість - вміння настояти на своєму в ситуації протидії з боку партнерів або в обстановці труднощів з ресурсами, усвідомлення власних цілей і дотримання ним;

- Рішучість-здатність людини вибирати один з декількох можливих варіантів розвитку подій;

- Самостійність, ініціативність, діяльність - уміння індивідуально виробляти й реалізовувати рішення, активність, енергійність, джерело ініціативи;

- Самоорганізація і здатність розподіляти час - вміння людини спланувати власну діяльність, виходячи із завдань, ресурсів, конкретних умов;

- Готовність до змін і гнучкість - бажання і здатність людини швидко орієнтуватися в ситуації, що змінюється, адаптуватися до нових вимог;

- Організаторські здібності - вміння проектувати майбутню діяльність групи, людей і реалізувати розроблений варіант безпосередньо в рамках спільної діяльності;

- Комунікативні здібності - володіння словом і немовних засобами спілкування, а також уміння вступати в контакт, вести бесіду, слухати і розуміти співрозмовника;

- Схильність до переконання і співробітництва - здатність людини впливати на інших шляхом переконання, залучати партнерів на свою сторону, працювати в кооперації з іншими людьми;

- Здатність до ведення переговорів - вміння людини в потенційно конфліктних ситуаціях знайти максимально влаштовує обидві сторони рішення, володіння конкретними навичками (задавання питань, розуміння відповідей) як інструментом ведення переговорів;

- Міжособистісні контакти - здатність людини робити сприятливе враження на партнера по взаємодії, створювати привабливий образ.

- Знання англійської мови - володіння усною і письмовою мовою в обсязі, достатньому для ведення бесіди і складання письмових документів.

 

 

Примітка: ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» за посиланням:

http://www.kdu.edu.ua/Documents/DSTU41632020v1.pdf

Ознайомтеся з відео «Як шукати персонал» за посиланням:

https://youtu.be/q8qHq42VpB4

 

docx
Додано
16 квітня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку