ТЕМА НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Навчальний модуль АДМ-3
ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ
ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА №36
за темою виробничого навчання
«Відпрацювання методів підбору і розстановки кадрів на вакантні місця»
Завдання – навчитись методам підбору і розстановки кадрів на вакантні місця.
№ з/п |
Обладнання, пристрої, матеріали, нормативні документи |
Інструкційно-технологічні вказівки |
||||||||||||
1. |
ПК, Інтернет, телефон, папір, канцелярське приладдя, ксерокс |
ОЦІНКА ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ ПОТРЕБ
Якщо підприємець неправильно розрахує свої потреби, то може виявитися в ситуації, коли набраний персонал непридатний для роботи, на яку найнятий. Існує ряд ознак, за якими можна визначити неправильний підбір кадрів: • низькі показники роботи; • недотримання термінів; • пригнічений настрій в колективі; • конфлікти між співробітниками; • висока плинність кадрів.
Щоб підібрати потрібних фахівців, необхідно виконати наступну роботу: знайти вакансію, проаналізувати зміст роботи, скласти посадову інструкцію, яка повинна включати наступні параметри: • назва посади і кому підпорядковується даний працівник; • обов’язки і основні функції працівника; • винагорода, в тому числі зарплата, понаднормові і відпустку; • додаткові пільги, наприклад комісійні або знижки.
Розробивши і написавши посадову інструкцію, керівник знатиме, що потрібно від співробітника. Ця посадова інструкція може використовуватися і для наступних працівників на цій посаді, але її слід переглядати, оскільки і завдання фірми, і загальна економічна ситуація можуть змінитися.
|
||||||||||||
2. |
ПК, Інтернет, телефон, папір, канцелярське приладдя, ксерокс |
НАБІР КАДРІВ
Зазвичай при утворенні нової підприємницької організації або при розширенні діючої перед адміністрацією виникає необхідність пошуку нових співробітників. Організацією можуть бути використані різні методи для залучення нових співробітників необхідної кваліфікації. Як правило, пошук співробітників здійснюється за наступними каналами: • шляхом приміщення оголошень в засобах масової інформації (радіо, телебачення, газети, журнали);
• особисті контакти керівника і інших співробітників; • за допомогою агентств, що займаються підбором кадрів; • шляхом підготовки власних кадрів; • шляхом залучення випускників вищих і середніх навчальних закладів та ін. Саме оголошення має містити конкретну інформацію про підприємницьку організації та про вимоги до кандидата.
|
||||||||||||
3. |
ПК, Інтернет, телефон, папір, канцелярське приладдя, ксерокс |
МЕТОДИ ВІДБОРУ ПЕРСОНАЛУ І ПРИЙОМУ НА РОБОТУ
Підбір співробітників для роботи в підприємницької організації здійснюється, як правило, шляхом їх відбору з деякого числа претендентів. Основні методи відбору кандидатів представлені в таблиці.
При підборі кадрів можна орієнтуватися на такий перелік критеріїв оцінки кандидатів: - Здатність приймати рішення: аргументація і оціночне порівняння - вміння людини зіставляти достоїнства і недоліки різних варіантів розвитку подій або ситуацій, оцінювати їх відповідність поставленим цілям, а також виділяти умови і логіку розвитку подій і ситуацій; - Комерційна і ділова орієнтація - установка людини на продуктивну діяльність по досягненню результату (у тому числі і комерційного), вміння бачити такі проблеми (інтереси) партнерів (споживачів), на вирішення яких можуть бути спрямовані нові проекти; - Вміння працювати з цифрами - здатність проводити швидкі приблизні обчислення в розумі, оперувати великими обсягами числової інформації, перекладати подібну, інформацію з однієї форми подання в іншу; - Здатність до навчання - здатність людини до пошуку нових знань, оволодіння вміннями і навичками, вміння самоорганізовуватися процес навчання; - Системне мислення - здатність створювати нові варіанти вирішення проблеми, розуміти як структури в цілому, так і взаємозв’язку між різними аспектами ситуації; - Завзятість та цілеспрямованість - вміння настояти на своєму в ситуації протидії з боку партнерів або в обстановці труднощів з ресурсами, усвідомлення власних цілей і дотримання ним; - Рішучість-здатність людини вибирати один з декількох можливих варіантів розвитку подій; - Самостійність, ініціативність, діяльність - уміння індивідуально виробляти й реалізовувати рішення, активність, енергійність, джерело ініціативи; - Самоорганізація і здатність розподіляти час - вміння людини спланувати власну діяльність, виходячи із завдань, ресурсів, конкретних умов; - Готовність до змін і гнучкість - бажання і здатність людини швидко орієнтуватися в ситуації, що змінюється, адаптуватися до нових вимог; - Організаторські здібності - вміння проектувати майбутню діяльність групи, людей і реалізувати розроблений варіант безпосередньо в рамках спільної діяльності; - Комунікативні здібності - володіння словом і немовних засобами спілкування, а також уміння вступати в контакт, вести бесіду, слухати і розуміти співрозмовника; - Схильність до переконання і співробітництва - здатність людини впливати на інших шляхом переконання, залучати партнерів на свою сторону, працювати в кооперації з іншими людьми; - Здатність до ведення переговорів - вміння людини в потенційно конфліктних ситуаціях знайти максимально влаштовує обидві сторони рішення, володіння конкретними навичками (задавання питань, розуміння відповідей) як інструментом ведення переговорів; - Міжособистісні контакти - здатність людини робити сприятливе враження на партнера по взаємодії, створювати привабливий образ. - Знання англійської мови - володіння усною і письмовою мовою в обсязі, достатньому для ведення бесіди і складання письмових документів. |
||||||||||||
|
|
Примітка: ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» за посиланням:http://www.kdu.edu.ua/Documents/DSTU41632020v1.pdf Ознайомтеся з відео «Як шукати персонал» за посиланням: |