23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ: ЯК РОЗПІЗНАТИ Й ЗАПОБІГТИ

Про матеріал
На жаль, у вихованні дітей знижується роль сім’ї. Зростає кількість батьків, які взагалі не виконують виховних функцій та своїх обов’язків стосовно дітей. Бездоглядні діти, як правило, жебракують, займаються бродяжництвом, крадіжками, втягуються в злочинну діяльність. Для цієї категорії дітей характерне вживання алкогольних напоїв, токсичних та інших наркотичних речовин. Усе частіше їх використовують розповсюджувачі наркотиків, вони зазнають зґвалтувань, їхні життя і здоров’я перебувають під загрозою, та й самі вони стають дедалі не безпечнішими соціально
Перегляд файлу

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ: ЯК РОЗПІЗНАТИ Й ЗАПОБІГТИ

На жаль, у вихованні дітей знижується роль сімї. Зростає кількість батьків, які взагалі не виконують виховних функцій та своїх обовязків стосовно дітей. Бездоглядні діти, як правило, жебракують, займаються бродяжництвом, крадіжками, втягуються в злочинну діяльність. Для цієї категорії дітей характерне вживання алкогольних напоїв, токсичних та інших наркотичних речовин. Усе частіше їх використовують розповсюджувачі наркотиків, вони зазнають зґвалтувань, їхні життя і здоров’я перебувають під загрозою, та й самі вони стають дедалі не безпечнішими соціально.

ПРОБЛЕМИ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ НЕПОВНОЛІТНІХ

Термін "превентивний” означає "запобіжний”(захисний) .

Унаслідок деформації соціально-економічних умов сталася дезорієнтація звичайних моделей поведінки значної частини населення, втрата психічної стійкості проти впливу негативних чинників у соціальній, інформаційній, міжособистісній, сімейній сферах.

        Молодь України формується в складних соціокультурних умовах, і на школі позначаються всі економічні й політичні розбіжності, нестабільність соціальних процесів, криміногенність товариства. Так кожний четвертий злочин здійснюють неповнолітні, причому 70%- у стані алкогольного або наркотичного сп¢яніння.32% підлітків вживають алкоголь. Зафіксовано зростання ВІЛ- інфікованих, з яких 95%- це наркомани.

       В Україні спостерігається об’єднання декількох чинників епідемії СНІДу: соціальна й економічна нестабільність, поширення іньєкційного вжитку наркотиків, та торгівлі ними як бізнесу.Підростають наші діти... Із маленьких безпомічних дітлахів вони перетворюються на підлітків. Сьогодні мені б хотілося запропонувати вам замислитись про шкідливі звички, що підстерігають на життєвому шляху кожну людину, що здатні перекреслити все життя.

        Будь- яка звичка зявляється не випадково. В основі її покладено механізм підживлення. ЗВИЧКИ-це автоматизовані дії, які виявляють-

ся незалежно від бажань людини. Якщо звичка отримала неодноразове позитивне підживлення, то вона закріплюється і позбавитись її буде важ-

ко. Проблему шкідливих звичок вирішують і психологи, і педагоги, зі шкідливими звичками дітей борються і батьки.

ЧОМУ ПІДЛІТКИ ПОЧИНАЮТЬ ПАЛИТИ, ВЖИВАТИ АЛКОГОЛЬ?

Результати обслідувань школярів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.

1.Бажання походити на своїх друзів, знайомих, відповідати своїй групі однолітків.

2.Бажання відчути нові приємні відчуття, про які так багато розповідають освідчені знайомі.

3.Цікавість, прагнення випробувати себе у новій майже екстремальній ситуації.

4.Вплив авторитетної для підлітка людини.

5.Прагнення забутися, розслабитися, зняти напряг, неприємні відчуття.

6.Прагнення демонстративного протесту.

ЧИ ВАРТО ОБГОВОРЮВАТИ З ДИТИНОЮ ПРОБЛЕМУ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК, ЯКЩО ВОНИ Є У БАТЬКІВ?

Існує дві головні причини, через які батьки ухиляються від розмов з дитиною про тютюн та алкоголь:

1- батьки вважають, що не мають права говорить про це, адже самі палять або вживають алкоголь;

2- батьки не вважають за необхідне торкатись цієї проблеми, тому що самі не палять і не вживають алкоголь і гадають, що їхнього прикладу для дитини достатньо. 

Проте, на практиці буває і так, що позитивна атмосфера в родині сама по собі не виховує в дитині протидію зовнішньому впливу.Тож і в цьому випадку підлітку потрібна батьківська порада.Що ж допоможе дитині протистояти біді? 

1-внутрішній самоконтроль і визначення життєвої мети;

2-любов до батьків, бажання бути поряд з ними;

3-можливість активної участі в суспільному житті ( відвідування гуртків,спортивних секцій);

4-бажання вчитися, успіхи в навчанні;

5-визнання і заохочування з боку оточуючих.

  ЯК ДІЗНАТИСЯ, ЩО ДИТИНА ЩОСЬ ВЖИВАЄ?

Багато батьків побоюються того, що їхня дитина робить чимало небезпечних речей, а вони про це не підозрюють.Батьки мають обовязково звернути увагу на такі зміни у поведінці дитини:

1.Раптова зміна друзів.

2.Різке погіршення поведінки.

3.Зміна у харчуванні, смакових звичках.

4.Випадки забудькуваті, недоладної мови.

5.Різкі зміни настрою.

6.Повна втрата попередніх інтересів.

7.Раптові порушення координації рухів.

8.Часте згадування наркотиків, алкоголю під час жартів та розмов.

9.На фоні повного здоровя- розширені зіниці, почервонілі очі, кашель, нежить, блювання. 

Однак бути уважним до дитини- це не значить пильно наглядати за кожним її кроком і підозрювати в усьому поганому.Це значить- любити і підтримувати її. Превентивну роботу необхідно спрямувати передусім на неповнолітніх.Педагогічний аспект виховання дітей молодшого шкільного віку, схильних до негативних проявів у поведінці, нині вивчено мало.Стосується він спадкоємності в роботі дошкільної і шкільної ланок.

Профілактика (обовязкова співпраця педагогів і батьків):

-  учнів треба ознайомити з деяким мінімумом соціально-психологічних

знань загартування волі з орієнтацією на гідні приклади; слід формувати в них правильну самооцінку;

- групу, що орієнтується на вжиток алкоголю, слід розєднати;

-  засоби покарання мають бути обгрунтованими і справедливими.

Фізичний аспект життєдіяльності дитини

Анкета для батьків

1. Дитина регулярно займається фізкультурою ( спортивна секція, вправи, гімнастика).

 

 

1. Моя дитина займається фізкультурою рідко і без задоволення.

2. У вихідні дні ви з дитиною буваєте за містом, на природі.

2. Для спільних прогулянок не вистачає часу.

 

3. Дитина їсть у помірних кількостях, із задоволенням, і все, що запропонують.

3. У дитини проблеми з апетитом (їсть дуже мало, багато, вибірково).

 

4. Дитина засинає вчасно, просинається легко.

4. Дитина не хоче лягати спати і просинається з труднощами.

 

5. Дитина одержує задоволення від комфорту і затишку в домі.

5. Дитина байдужа до чуттєвих компонентів повсякденного життя

.

6. Дитині подобається носити красивий одяг.

6. Дитині байдуже, як і в що вона одягнута.

 

7. Дитина сама просить поміняти брудний одяг.

7. Може одягнути брудний одяг, не проявляє ініциативи в тому, щоби поміняти одяг

 

 

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку