Квест для учнів 1-4 класів. Класні керівники разом з учнями класу продумують правила руху під час подорожі та складають коротке, але підбадьорююче до навчання гасло. Всі разом отримують карти та по дзвінку вирушають у подорож по Країні Уроків шукати навчальні предмети. В ході квесту діти демонструють свої знання в різних галузях та проявляють уміння працювати в команді, а також мають можливість разом з однокласниками скласти розклад уроків на наступний день. (Квест розраховано на 9 класів)
Автор:
Олефіренко Ірина Володимирівна,
заступник директора
з навчально-виховної роботи
Котелевської гімназії №1 імені С.А.Ковпака
Шкільний квест на 1 вересня
«ЗНАЙДИ РОЗКЛАД УРОКІВ!»
Після святкової зустрічі та привітання першокласників у дружній шкільній родині, учні початкових класів вирушають до школи.
На порозі їх зустрічає заступник директора та із занепокоєнням оголошує:
(Класний керівник разом з учнями класу продумують правила руху під час подорожі та складають коротке, але підбадьорююче до навчання гасло. Всі разом отримують карти та по дзвінку вирушають у подорож по Країні Уроків)
Країна Уроків (учні рухаються за картою по уявних містах-предметах, виконують завдання (7 хв.) та отримують назву навчального предмета для розкладу уроків):
Українська мова
«Склади слово»
Обладнання: коробки з буквами, які діти одягають на себе. Одна буква попереду, інша позаду коробки. Літери: А, К, В, М, С, Л, О, Р.
Завдання: скласти швидко слова, відповіді на запитання, однокласники можуть допомагати.
Англійська мова
Гра «Simon says»
Завдання:
Я у світі
(станція знаходиться у музеї С.А.Ковпака)
Обладнання: карта України в пазлах, портрети місцевих видатних людей, які прославили рідний край, на окремих картках прізвища цих людей)
Учні об’єднуються у 2 групи (за кольором вибраної стрічки, які потім зав’язують на зап’ястя)
Дітей вітає екскурсовод, проводить коротке знайомство з музеєм та пропонує виконати завдання.
Завдання:
1 група відтворює карту України.
2 група розміщує під портретами відомих людей їхні прізвища.
Фізична культура (Основи здоров’я)
(обладнання: дві довгих яскравих стрічки, дерево здоров’я, акварельні фарби, серветки, вода)
Завдання:
У кожної групи своя за кольором стрічка.
Діти виконують вправи під ритмічну музику (повторюючи за вчителем фізкультури) разом тримаючись за стрічку.
Діти по-черзі вмочають пальчик у вибраний ними колір фарби та ставлять «листочок» на Дереві здоров’я свого класу. (По закінченню квесту в школі влаштовується виставка «Садочок здоров’я нашої школи»)
Природознавство (Я досліджую світ)
(станція знаходиться у місцевому парку відпочинку)
Обладнання: ілюстрації з ілюстраціями явищ природи.
Завдання:
Учням роздаються ілюстрації з різними явищами природи. Діти повинні знайти свою пору року за ілюстраціями, згрупуватись у відповідні локації та разом аргументувати, чому саме дані явища притаманні вибраній порі року.
Учням оголошують назву куща чи дерева. Якщо це кущ (терен, калина, шипшина) – діти опускають руки вниз, а коли дерево (дуб, береза, тополя) – підіймають вгору.
Трудове навчання
(дітей вітають представники центру дитячої та юнацької творчості, проводять коротке ознайомлення з гуртками центру)
Обладнання: кольоровий папір, клей ножиці, ватман А1 (у формі серця)
Загадки про папір, клей і ножиці:
Гострі-гострі леза має
І тканину, і нитки
Ріже й ріже на куски (ножиці)
Його можна різати,
Можна розривати,
Його можна склеювати.
Можна й фарбувати. (Папір)
Ця рідка текуча маса
Зовсім вам і не прикраса.
Він деталі нам з’єднає,
З ним емблему прикрашаєм! (Клей)
_ Діти, перед вами велике сердечко, його потрібно декорувати маленькими різнокольоровими сердечками із вашими автографами. Велике серце – це ваш клас, маленькі сердечка – це ви. А потім всі класи разом сформують велике серце – це буде наша школа. Цією композицією ми продемонструємо нашу єдність і любов до своєї школи.
(Даються чіткі інструкції від вчителя з ТБ та послідовність дій щодо виконання роботи)
Дітям створюють колаж з кольорового паперу «Я люблю школу» в центрі якого буде розміщене фото класу з фотосесії на День знань.
Музика (хореографія)
(на дітей чекають представники з дитячої музичної школи)
Обладнання: музичні інструменти (гітара, бубон, трикутник), портативна колонка.
(Діти співають пісню під мінусовий запис)
2 завдання:
Звучить руханка, діти виконують рухи за вчителем хореографії.
Малювання
Обладнання: ілюстрації до загадок, презентація)
Відгадай загадки:
Я
Хвиля б’є у береги,
В небі – дивні батоги.
Сім веселих кольорів
Піднялось з-за берегів
То ж у кого їх аж сім
Чи відомо вам усім? (Веселка)
А
Невелика деревина
Із графіту середина,
Всім потрібна, щоб писати,
Щоб картини малювати (Олівець)
В
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею-
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно... (Фарба)
Н
Він для фарби — незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе (Пензлик)
М
Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його... (Папір)
А
Постирає все, що бачить,
Це не іграшка, не м'ячик,
Опусти ти руку в сумку
Та дістань в долоні... (Гумку)
Ю
Сонце, небо, ляльку, м’ячик,
Вправно водить олівець
Наш художник молодець.
Він потрібен всім сьогодні,
Бо вам стане у пригоді,
Тут підкаже з казки гном,
Що потрібен вам... (Альбом)
Н
Дерев’яний та довгенький,
Хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
Все довкола розцвітає (Пензлик)
Я
Є зелений, жовтий, сірий,
Є коричневий і білий…
Розмалюють папірці
Кольорові… (олівці)
(Вчитель загадує загадки. На парті лежать картинки. На одній стороні малюнки-відгадки, а на іншій – букви. Діти відгадують загадки. Потім перевертають на іншу сторону та з літер утворюють слово – МАЛЮВАННЯ)
Завдання 2.
Презентація «Оптичні ілюзії»
Математика
Обладнання: гімнастичні палиці
Завдання:
На фініші квесту на дітей чекає «порожній» розклад уроків. Діти мають можливість скласти власний розклад на перший день занять у школі для свого класу (розміщуючи назви предметів, отриманих в ході квесту, у розклад уроків)
Затверджується розклад уроків на наступний день директором гімназії в присутності школярів.
Всі класи отримують «набір для пікніка» та на галявинках, в тіні дерев, влаштовують «Сніданок на траві» (пропонується залучити батьків для організації місця пікніка).
1