Добре тим, хто вміє дружити

Про матеріал
Дати поняття, що таке дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.
Перегляд файлу

Миколаївська спеціальна

загальноосвітня школа –інтернат №3

Миколаївської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший урок на тему:

 

Картинки по запросу добре тим хто вміє дружити

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель Ведмідь І. В

 Тема уроку: Добре тому жити, хто вміє дружити.

Мета. Дати поняття, що таке  дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми.

Корекційна мета:

Очікувані результати.  Після уроку учні зможуть:

• розуміти, з чого починається дружба;

• знати, кого називати другом;

• навчитися наводити приклад про дружбу та вміння дружити.

Обладнання. календар природи, презентація до  теми, аудіозапис, картки з прислівями, картки з рисами характеру друга, квітка   «Закони дружби ».

Методи навчання: інтерактивні, словесні, наочні, практичні, ІКТ

Словникова робота: знайомий, приятель, товариш, друг.

 

Хід уроку:

 

І. Вступна бесіда.

- Ось і промайнуло тепле  літо. Я рада вітати вас в світлому класі. Ви відпочили, набрались сил  і готові вчитися.  Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу.  тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.

-Учні співають пісню. ( Руханка )

 

В цьому класі друзі всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

( Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна сім'я.

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім'я.

Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

 

ІІ. Оголошення теми і мети заходу.

 

 - Подолайте «Лабіринт» і прочитайте тему  сьогоднішнього уроку

 

  Д              ж              в

  о       т      и              м               ж

  б       о      т        о     і       у       и

  р       м     и,       т     є       р       т

  е      у             х           ↑ д       и.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Добре  тому жити, хто вміє  дружити. Так  говорить  народна українська мудрість.
  •  

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

   Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях.

   У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні.

   Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

   Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

 Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг».

  -  Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. А від того, на скільки кожному вдається  зберегти і відстояти в собі і оточуючих, людське, залежить багато чого, залежить, яким буде наше життя.

- У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

(Читаю, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

ІV Вправа «Мій друг». Складання асоціативного куща.

-Діти. Ви почули слова, які відносяться до слова «Дружба».

- Що вони означають? У  вас на партах картки з рисами характеру людей. Треба вибрати тільки ті, які на вашу думку підходять справжньому другові.                       

    Взаємна приязнь                           Доброта

                                                                                                   Співпраця

                     Щедрість                 ДРУГ                 Взаємодопомога

 

                              Спільні інтереси                     Співчуття   

 

-Чому ви не ви брали  впертість, заздрість, хвалькуватість, силу, багатство?

 

V. Фізхвилинка

Стали рівно біля парт,

Починаємо наш старт

Руки вгору, руки вниз,

Покрутились рівно скрізь,

Головою покрутили,

Потім разом всі присіли,

Піднялись, понагинались

І здоровими зостались.

 

VІ Слухання казки «Дружба».  Бесіда «Хто такий друг?»

                                                        Дружба

У затишному лісі влітку всі звірі відпочивають, дружать між собою. Проте лисичка з вовком не змогли здружитися між собою. Вони не віталися і все робили на зло одне одному. Лисичці не подобалось, що таємниці, які вона розповідала вовкові, майже всі звірі знали. А гріхи у неї були, та ще й величенькі! Адже вона то курочку вкраде, то гусочку, а то ще й пиріжечок попадеться поцупити, то від радості все вовчику-братику розповість.

Одного разу, близько до обіду, всі звірі пішли збирати ягоди, горішки, гриби. А вовчику захотілося позбиткуватися з лисички. Він пішов наперед лисички і позбирав усі ягоди, горішки, які росли на поляні, де завжди збирає лисичка. Лисичка розгнівалася, пішла на вовчикову поляну і в нього все позбирала.

Дуже довго вони так „воювали». Одного разу під час такої роботи пішла велика злива, треба було ховатися від дощу. Всі побачили велике дерево. Це був могутній дуб, до якого звірі побігли сховатися. Всі тулилися один до одного, щоб не намокнути. Довелося і лисичці з вовчиком стати поряд.

Дощ був сильним, і щоб побороти страх, щоб було веселіше, звірі почали розмовляти, розповідати веселі історії.

А білочка запитала у вовчика?

— Чому ти не розмовляєш з лисичкою?

Вовчик все їй розповів. Білочка дала корисні поради йому, він ними скористався. Підійшов непомітно до лисички і сказав її у вічі:

— Лисичко, вибач мені, будь ласка, я більше не буду розповідати твої таємниці. Будь ласка, вибач.

Лисичка вибачила йому і вони знову помирилися. Закінчилась злива, вияснилось, сонечко засвітило. Вовчик з лисичкою разом пішли додому. Наступного дня вони гралися разом, ніби нічого й не трапилося, більше не сварилися. Досі дружать.

Ось така у них дружба.

 

Перевірка розуміння змісту казки.

  • Чому лисичка і вовк не були приятелями?
  • Хто допоміг йому помиритися з лисичкою?
  • Якою можна назвати  білочку?

Розучування пісеньки « Дружба  - це не робота».

 - А зараз пропоную вам попрацювати над пісенькою про друзів. Заспіваємо її.

Мімічна гімнастика.

- Посміхніться один одному.

- Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.

- А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?

(Закінчується гімнастика обов'язково посмішкою!)

 -Що  ви  відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам?

( Діти діляться своїми враженнями.) Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка - це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.

 

Вправа «Закони дружби»

Кожна група вибирає  вірні правила товаришування. Вчитель допомагає розмістити на квітці «закони дружби».

 

 Не вживати в своїй лексиці образливі слова

 Ніколи не поступатися другові

Виконувати свої обіцянки

Вихвалятися перед товаришем

Намагатися уникати сварок і бійок

Заздрити другові

Радіти за успіхи товариша

Зупинити товариша, якщо  він робить неправильний вчинок

Не насміхатися над другом

Бути завжди поруч

 

Пізнавальна гра  «Знайди кінець прислів'я»
 

  1. Не май сто рублів, а май ... (... сто друзів).
  2. Людина без друзів, що дерево ... (... без коріння).
  3. Друга шукай, а знайдеш ... (... бережи).
  4. Дерево живе корінням, а людина ... (... друзями).
  5. Дружба не гриб, в лісі ... (... не знайдеш).
  6. Старий друг краще ... (... нових двох).
  7. Міцну дружбу й вогонь… ( не спалить).
  8. Справжній друг … (пізнається в біді).
  9. Справжнього друга … (за гроші  не купиш).
  10. Друга шукай, а знайдеш – (тримай).

 

VІІ. Підсумок уроку.

– Прочитайте ще раз мовчки прислів’я, записані на дошці.

 

– Використайте їх у своїй відповіді, яку почніть словами: « На сьогоднішньому уроці я зрозумів (зрозуміла), що …

  - Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя. Запам'ятайте закони  дружби (на дошці).

- Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.

 

Картинки по запросу добре тим хто вміє дружити

docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
1719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку