20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність творів.

Про матеріал
Представлена презентація стане в нагоді під час проведення уроку зарубіжної літератури в 10 класі (рівень стандарту). Матеріал розкриває особливості та провідні теми поезії "чистого мистецтва", вміщує зразки поезії "чистого мистецтва"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність творів.

Номер слайду 2

Особливості поезії «чистого мистецтва»Поезія натяків, здогадок, замовчувань. Вірші не мають сюжетної організації: ліричні мініатюри передають не думки і почуття, а летючий настрій поета. Мистецтво не має бути пов`язане з життям. Поет не повинен втручатися у справи світу. Поезія – для обраних

Номер слайду 3

Провідні теми поезії «чистого мистецтва»Кохання – лірика відзначена багатством відтінків, ніжністю і душевним теплом. Природа – образність, нетрадиційність порівнянь, епітетів; олюднення природи, знаходження в ній відгомону своїх настроїв і почуттів. Мистецтво – співучість і музикальність. Поезія – самоціль для поета: необхідно спокійно споглядати, усамітнившись від суєтного світу й заглибившись у витончений світ індивідуальних переживань. Поет вільний, незалежний від зовнішніх умов. Призначення його – іти туди, куди кличе вільний розум.

Номер слайду 4

Ф. И. Тютчев. Silentium!Молчи, скрывайся и таи. И чувства, и мечты свои –Пускай в душевной глубине. Встают и заходят оне. Безмолвно, как звезды в ночи, –Любуйся ими – и молчи. Как сердцу высказать себя?Другому как понять тебя?Поймет ли он, чем ты живешь?Мысль изреченная есть ложь. Взрывая, возмутишь ключи, –Питайся ими – и молчи. Лишь жить в себе самом умей –Есть целый мир в душе твоей. Таинственно-волшебных дум;Их оглушит наружный шум,Дневные разгонят лучи, –Внимай их пенью – и молчи!..<1829>, начало 1830-х годов

Номер слайду 5

«Коло думок»Якою є тема даного вірша?Яку проблему розв`язує автор у творі?Можна судити про ставлення автора до свого ліричного героя?Яке значення має звертання до природи?Яка строфа є провідною у структурі вірша?Яким у вірші постає світ людської душі?

Номер слайду 6

Афанасий Фет Я пришел к тебе с приветом,Рассказать, что солнце встало,Что оно горячим светом. По листам затрепетало;Рассказать, что лес проснулся,Весь проснулся, веткой каждой,Каждой птицей встрепенулся. И весенней полон жаждой;Рассказать, что с той же страстью,Как вчера, пришел я снова,Что душа все так же счастью. И тебе служить готова;Рассказать, что отовсюду. На меня весельем веет,Что не знаю сам, что буду. Петь - но только песня зреет. Якою є тема даного вірша?Якою змальовано природу?Що можна сказати про настрій вірша?Яким у вірші постає автор?Які художні засоби використовує поет?«Коло думок»

Номер слайду 7

Афанасий Фет Шепот, робкое дыханье.          Трели соловья,Серебро и колыханье          Сонного ручья. Свет ночной, ночные тени,          Тени без конца,Ряд волшебных изменений          Милого лица,В дымных тучках пурпур розы,          Отблеск янтаря,И лобзания, и слезы,          И заря, заря!.. Якій темі присвячено даний вірш?У чому полягає особливість даного твору?Яку роль відіграють незакінчені синтаксичні конструкції?«Коло думок»

Номер слайду 8

Домашнє завдання. Вивчити напам`ять один вірш Ф. Тютчева або А. Фета на вибір. Читати та аналізувати стор. 61-67

pptx
Додано
20 травня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку