Тема: Шляхами Христофора Колумба
(Латинська Америка)
Мета:
Навчальна:
- Сформувати систему знань учнів про Латинську Америку, особливості економіко-географічного положення,спільність історичного розвитку країн, природно-ресурсний потенціал.
Розвиваюча:
- Розвивати навички оцінки географічного положення, природно-ресурсного потенціалу та економіки, формувати уміння самостійної роботи при складанні комплексної економіко-географічної характеристики регіону, встановлення причинно-наслідкових зав’язків, уміння висловлювати власні думки, вести дискусію, розвивати уміння працювати з додатковими джерелами інформації, уміння працювати та робити аналіз карт атласу.
Виховна:
- Формувати активну життєву позицію, збагачувати внутрішній світ учнів, виховувати патріотизм, національну свідомість толерантне ставлення до інших держав, виховувати інтерес до вивчення предмету.
Обладнання: карти Латинської Америки (контурні), різнокольорові стікери, політична карта світу, атласи, підручники, контурні карти, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, «смайлики», кольорові олівці
Методи: розповідь, проблемний, фронтальна бесіда, демонстрація, дослідницький, частково-пошуковий
Тип уроку: Урок вивчення нової теми
Хід уроку
3.1. Вступне слово викладача супроводжується роликом про Латинську Америку.
- Які асоціації виникають у кожного з вас коли ви чуєте Латинська Америка? (Відповіді учнів)
- Мабуть кожна людина на планеті Земля знає про всесвітньовідоме аргентинське танго та бразильську самбу, яскраві карнавали, неперевершених футболістів, давні цивілізації майя, ацтеків, інків та запашну бразильську каву. Однак чи знаєте ви, що в Латинській Америці щороку випускається 2 млн. Автомобілів, що працюють на етиловому спирті, що виробляється з цукрової тростини. Саме в цьому регіоні знаходиться світовий лідер виробництва телятини.
3.2. Карта знань і рішень
- «Карта знань і рішень» (на стікерах записуються Що я знаю з цієї теми?(Рожеві стікери), Що я дізнався з цієї теми? (Помаранчеві), Що мене найбільше зацікавило? ( Зелені стікери)
4. Повідомлення теми і мети уроку(1 хв.)
На дошці записано тему та план уроку.
Визначення понять ЕГП, ПРП
ЕГП – це характеристика розташування певної території та аналіз чинників, які впливають на розвиток її господарства ( фронтальна бесіда за слайдом презентації)
ПРП – це положення регіону (країни), відносно інших частин світу з точки зору його загальнополітичних, військово-стратегічних та економічних інтересів
Експерес-опитування «Закінчити речення»