"Шляхами Христофора Колумба"

Про матеріал
Розробка містить етапи уроку та нестандартні підходи до вивчення країн Латинської Америки
Перегляд файлу

Тема: Шляхами Христофора Колумба

(Латинська Америка)

Мета:

Навчальна:

- Сформувати систему знань учнів про Латинську Америку, особливості економіко-географічного положення,спільність історичного розвитку країн, природно-ресурсний потенціал.

 Розвиваюча:

- Розвивати навички оцінки географічного положення, природно-ресурсного потенціалу та економіки, формувати уміння самостійної роботи при складанні комплексної економіко-географічної характеристики регіону, встановлення причинно-наслідкових зав’язків, уміння висловлювати власні думки, вести дискусію, розвивати уміння працювати з додатковими джерелами інформації, уміння працювати та робити аналіз карт атласу.

Виховна:

- Формувати активну життєву позицію, збагачувати внутрішній світ учнів, виховувати патріотизм, національну свідомість толерантне ставлення до інших держав, виховувати інтерес до вивчення предмету.

Обладнання: карти Латинської Америки (контурні), різнокольорові стікери, політична карта світу, атласи, підручники, контурні карти, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, «смайлики», кольорові олівці

Методи: розповідь, проблемний, фронтальна бесіда, демонстрація, дослідницький, частково-пошуковий

Тип уроку: Урок вивчення нової теми

Хід уроку

  1.              Організаційний момент (1 хв.)
  2.              Актуалізація опорних знань (перегляд уривку з фільму «Христофор Колумб», фронтальна бесіда – 1 хв.)
  •      Які субрегіони виділяються в Америці?
  •      Яка держава на вашу думку є найбільш впливовою в регіоні?
  •      До яких країн за рівнем економічного розвитку відносяться США і Канада?
  •      Чи відрізняються федеративні країни від унітарних?
  1.               Мотивація навчальної діяльності учнів (перегляд відеоролика – 2 хв.)

3.1. Вступне слово викладача супроводжується роликом про Латинську Америку.

- Які асоціації виникають у кожного з вас коли ви чуєте Латинська Америка? (Відповіді учнів)

- Мабуть кожна людина на планеті Земля знає про всесвітньовідоме аргентинське танго та бразильську самбу, яскраві карнавали, неперевершених футболістів, давні цивілізації майя, ацтеків, інків та запашну бразильську каву. Однак чи знаєте ви, що в Латинській Америці щороку випускається 2 млн. Автомобілів, що працюють на етиловому спирті, що виробляється з цукрової тростини. Саме в цьому регіоні знаходиться світовий лідер виробництва телятини.

3.2. Карта знань і рішень 

- «Карта знань і рішень» (на стікерах записуються Що я знаю з цієї теми?(Рожеві стікери), Що я дізнався з цієї теми? (Помаранчеві), Що мене найбільше зацікавило? ( Зелені стікери)

4. Повідомлення теми і мети уроку(1 хв.)

На дошці записано тему та план уроку.

  1.               Вивчення нового матеріалу (30 хв.)
    1.          Робота з ОІС «Загальні відомості про регіон»(пояснення з демонстрацією)
    1.       Склад території (випереджаюче завдання для учня на контурній карті)
    2.       Картосхема «Латиноамериканські субрегіони» (пояснення викладача за картосхемою) .
    3.       Робота з контурною картою (нанести п’ять найбільших країн з столицями та використовуючи кольорові олівці зобразити основні субрегіони Латинської Америки)
    4.       Робота з підручником (основні етапи історії)
  •                   Ознайомитись з історією формування політичної карти Латинської Америки та скласти план найважливіших подій.
    1.       Особливості ЕГП,ПРП (фронтальна бесіда, індивідуальні конверти підказки для учнів)

Визначення понять ЕГП, ПРП

ЕГП – це характеристика розташування певної території та аналіз чинників, які впливають на розвиток її господарства ( фронтальна бесіда за слайдом презентації)

  1.               Політико-географічне положення
  2.               Транспортно-географічне положення
  3.               Еколого-географічне положення

ПРП – це положення регіону (країни), відносно інших частин світу з точки зору його загальнополітичних, військово-стратегічних та економічних інтересів

  1.       Заповнення контурної карти «Особливості ПРП Латинської Америки)
  1.               Геоморфолог
  2.               Геолог
  3.               Гідролог
  4.               Лісник
  5.               Експерт з туризму
  6.               Осмислення і закріплення нових знань (2 хв.)

Експерес-опитування «Закінчити речення»

  1.               Територія Південної Америки омивається 
  2.               Площа регіону становить
  3.               Міжнародні організації на території Латинської Америки
  4.               За економічним розвитком в країні переважають
  5.               Нафтовидобувними країнами Латинської Америки є
  6.               Країна з карнавалом
  7.               Скільки федеративних країн є на території Латинської Америки
  8.               Які країни мають залежні території
  9.               Найповноводніша річка Латинської Америки
  10.          Скільки рослинних ярусів у тропічному лісі
  1. Підсумок уроку (наклеювання стікерів на карту). Виставлення оцінок (2 хв.)
  2. Домашнє завдання (1 хв.)
  • Опрацювати §40, відповісти на запитання після параграфу.
  • Підготувати індивідуальні повідомлення:
  1. Куба – країна планової економіки.
  2. Туризм і банківська справа острівних країн Латинської Америки.
  3. Загадковий Ріо-де-Жанейро.
  4. Секрети Амазонки.

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 10 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
26 жовтня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку