"Шляхи реалізації концепції Нової Української Школи на уроках англійської мови" (з власного досвіду)

Про матеріал
Доповідь з власного досвіду про шляхи реалізації концепції Нової Української Школи на уроках англійської мови у молодшій школі" . Методи і форми роботи
Перегляд файлу

 

 

Доповідь

"Шляхи реалізації концепції Нової Української Школи на уроках англійської мови" (з власного досвіду)

 

Тиждень англійської мови у школі | Курилівська гімназія

 

 

                                         

 

 

                                                 

 

У Державному стандарті початкової загальної освіти зазначено, що Нова українська школа закладає фундамент для успіху та самореалізації особистості, що є передумовою життєвого успіху дитини. Завдання сучасного українського вчителя полягає в тому, щоб виростити дітей активними, успішними, викликати у них почуття радощів й задоволення від школи, забезпечити успіх у навчанні. Діти мають розпочинати свій робочий день з позитивного налаштування на роботу. Провідну роль тут відіграють ранкові зустрічі. Як багато значить, з яким настроєм ти заходиш в клас, привітаєшся з учнями: чи в прозі, чи віршем. Це створення трампліну, від якого можна відштовхнутися в русі.  Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості, забезпечити нормальну зовнішню обстановку та психологічний настрій учнів на роботу. У своїй педагогічній практиці з молодшими школярами нерідко використовую ранкові зустрічі – розминки, вірші-привітання та пісні у дружньому колі для мотивації навчання, для ненав’язливого формулювання мети і завдань уроку. Наприклад, пісня-привітання “Hello boys and girls”, вправа з м’ячем  «Catch my mood», «Mr. Tongue says..», “Compliments in a circle” створюють позитивний освітньо-виховний простір уроку англійської мови.

Людина постійно відчуває якісь емоції, які впливають на її поведінку та допомагають розуміти інших людей і саму себе. Як найлегше познайомити дітей з різними почуттями, допомогти розвинути емоційний інтелект? Звичайно ж, за допомогою ігор. Колективна гра є школою виховання почуттів молодших школярів. Моральні якості, сформовані в грі, впливають на поведінку дитини в житті, в той же час, навички, сформовані в процесі повсякденного спілкування дітей один з одним і з дорослими, отримують подальший розвиток у грі. Наприклад, для активізації лексики  на початку уроку я використовую наступні ігрові прийоми:

Sort it out

Грати можуть дві команди дітей. Учні по черзі підходять до столу та обирають картку, називають зображений предмет та  відкладають її до певної групи карток. Як правило учням пропоную розсортувати картки на дві теми.

Board Bash

Учні поділяються на дві команди. По черзі виходять до дошки по одному представнику з кожної команди. На дошці розвішені картки з зображеннями предметів, що позначають вивчені слова. Коли діти чують назване слово, їм потрібно імітованою бітою( мухобойкою) вдарити по названому малюнку. Той , хто відреагував швидше, додає одне очко своїй команді та передає біту наступному ігроку. Переможець – команда з більшою кількістю балів.

Hot Potato

Під музику діти передають один одному м’ячик ( імітовану гарячу картоплю). Коли музика зупиняється, дитина яка тримає в руках  «картоплю» називає слово, яке позначає зображення на малюнку. (Цю гру можна використовувати як на закріплення лексики так і на граматику, побудову речень  з будь-якої теми.)

Always.Sometimes.Never

Учні поділяються на дві команди. Кожнен учень команди пише по одному реченню, використовуючи слова always, sometimes,never. Попереджаємо,що це секретні речення. Кожна команда по черзі читатиме «секретні» речення й замість слів always,sometimes,never казатимуть :BEEP! Завдання для команди-опонента – відгадати пропущене слово. За кожну правильну здогадку команда отримує 1 бал.

  Активно впроваджую у свою педагогічну діяльність гру “Chainstory”, оскільки вона тренує логіку, прояв фантазії та індивідуальності. Суть гри полягає у продовженні історії попереднього учня. Наприклад, у 3 кл.  під час вивчення теми «Відпочинок» ми складали історію, про те, як слід готуватися до відпочинку( що робимо за порядком і т.д.), також на тему « Мій розпорядок дня», ми фантазували про наш ідеальний день(відтреновуючи при цьому Present Simple).

У парах та групах учні 3 кл працювали в темах « Повсякденні звички» та « Вчорашній день», « Мої емоції» , де  не лише тренували вміння складати загальні запитання та відповіді  теперішнього і минулого часу, а й вчилися комунікувати одне з одним  і емоційно зближуватися. Також корисною була групова робота написання листа до друзів , де практикували вміння будувати запитання із ГС “ Did you… ( listen to music yesterday)? із характерним початком та завершенням листа. Діти у групах писали листа із запитаннями, а потім обмінювалися  із іншої групою і давали відповідь на цей лист. Також хочу відмітити, що дуже гарно працює робота в парах при взаємооцінюванні ( після виконання вправи, наприклад, обмінялися зошитами, перевірили один одного і допомогли один одному зрозуміти свої помилки). Наведені приклади ведуть до створення ситуацій, у яких вчитель не є центральною фігурою, а активізується  діяльність учня таким чином, щоб він відчував себе головною дійовою особою, яка активно й рівноправно взаємодіє з іншими учнями як учасниками комунікативного навчального процесу, що веде до реалізації основної концепції НУШ.

Основною організаційною формою навчання в школі був і залишається урок. Для молодших школярів у рамках концепції НУШ найбільше підходять нестандартні уроки, такі як: урок-конкурс, урок-вікторина, урок-подорож, урок-гра, урок-проект, урок-свято, урок-екскурсія, урок-вистава. Наприклад, у 3 класі урок –вікторина “Amazing World”, де діти були поділені на три команди і відповідали по черзі про надзвичайні факти з усього світу. Урок –екскурсія “ My visit to London” (учні 3 кл. протягом уявного тижня відвідували цікаві місця Лондона) чи урок-подорож “ Our beautiful world” ( учні здійснили чарівну подорож навколо світу із Матінкою Природою , навчилися висловлювати власні припущення щодо подій в історії)

Особливе місце  в розвитку іншомовної компетентності та творчості молодшого школяра посідає проектна робота. Вона сприяє розвитку в учнів ініціативи, незалежності, уяви, творчості, самодисципліни, співпраці із іншими учнями, корисних дослідницьких навичок та критичного мислення, таким чином реалізуючи вимоги НУШ. Пропоную розглянути приклади використання  мною проектних технологій на уроках англійської мови.  У третьому класі під час вивчення теми «Україна» учні готували відео - проектну роботу  під назвою “I am Ukrainian”,  представляли свої Food Posters про їжу ,а також виготовляли Holiday Bag і розповідали ,що вони беруть з собою у подорож зазвичай, а також створювали у групах проект на тему “My School Rules” де аналізували та критично оцінювали свою поведінку в школі. Реалізовуючи таким чином вимоги НУШ – розвиток основних вмінь 21 століття ( критичне мислення, творчість, співпраця та спілкування).

У молодшій школі важливим є  також використання методу TPR – використовую мімічні ігри( topics - Actions, sports), реальні предмети та продукти( topics – food, adjectives), одяг( topics – travelling, wardrobe), музику та пісні.

Отже, вище описані мною методи найбільшою мірою відповідають вимогам концепції НУШ, оскільки організація такого  навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, які сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії. При цьому навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання, де й учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлектують із приводу того, що вони знають, уміють і здійснюють. Саме цей підхід дозволяє формувати в учнів мовленнєву та комунікативну компетентності. Його застосування в роботі з молодшими школярами вчить учнів самостійності, відповідальності, критичному мисленню.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Драй Валентина
    ДУЖЕ корисний досвід ! Подяка вчителю і сайту НА урок, що розмістили матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
841
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку