Комунальний заклад освіти
«Спеціалізована середня загальноосвітня
школа №142 еколого - економічного профілю»
Дніпропетровської міської ради
Проект
«Шляхом до успіху разом зі Scratch»
Виконав:
Зінченко В.В.,
вчитель інформатики
Особистісно-орієнтований проект
«Розвиток логічного та системного мислення і творчих здібностей учнів в процесі розробки проектів у середовищі Scratch.»
1. Учасники проекту: учні, вчителі, батьки.
2. Актуальність, необхідність, значущість обраної теми:
Сьогодні ми живемо в нових інформаційних умовах, в нових умовах роботи. При цьому, щоб бути успішним, мало бути рядовим користувачем інформаційних технологій. Необхідно вміти ефективно працювати з інформацією, розуміти відповідні процеси і вибудовувати їх. Вкрай затребуваними стають навички, пов'язані з математичним, аналітичним мисленням.
Працюючи в середовищі програмування Scratch, діти вчаться аналітично мислити. Кожна програма, яку вони разом з учителем створюють, вимагає вміння ставити завдання, з'ясовувати вихідні дані, визначати конкретні кроки для досягнення мети.
І отримані школярами навички логічного та системного мислення знадобляться їм всім, незалежно від тих професій, які вони в майбутньому оберуть.
Scratch заохочує творче мислення, він залучає дітей до пошуку нових рішень різних завдань. При цьому, що дуже важливо, він дозволяє організувати викладання в захоплюючій формі.
3. Мета проекту: формування і розвиток в учнів логічного та системного мислення, ключових компетентностей для реалізації їхнього творчого потенціалу;
4. Завдання проекту:
у галузі інформатики:
- придбання навичок інформаційно-комунікативної, пошукової та дослідницької діяльності;
- засвоєння навчального матеріалу з подальшим його творчим застосуванням;
- розширення і поглиблення знань з базового курсу інформатики;
у галузі розвиваючого характеру навчання:
- розвиток особистісних якостей учнів;
- досконалість застосування навчальних компетенцій;
у галузі соціальної-значимості:
- формування навичок колективної діяльності учнів;
- виконання громадського запиту на виховання креативної особисті здатної повністю у подальшому житті застосувати весь свій творчий потенціал;
- підвищення якості загальної середньої освіти на основі більш глибокої підготовки учнів.
5. Характеристика проекту
6. Термін реалізації проекту 2018-2023 р.
7. Прогнозований результат:
8. Етапи та завдання реалізації проекту:
Етапи |
Завдання |
Діяльність |
Термін |
Результат |
Виконавці |
- ознайомитись з передовим досвідом вчителів, інноваціями з даної теми; - Зібрати систему уроків з теми Scratch.
|
-планування роботи над проектом; -збирання та аналіз даних; |
2018-2019 р. |
Висвітлення проблеми і обґрунтування її актуальності. |
Вчитель |
|
- забезпечити належну теоретичну інформаційну базу; - вибрати учасників; - спланувати роботу; - визначити форм і методи керування та контролю;
|
-Розробка основних ідей; -визначення форм і методів роботи;
|
2019-2020 р. |
Накопичення теоретичного матеріалу, збір належного програмного забезпечення |
Вчитель |
|
- перехід до творчої діяльності у навчальній і виховній роботі;
|
Напрацювання бази учнівських робіт |
2020-2021р. |
Створенння навчальних проектів. |
Вчитель |
|
- створення банку творчих робіт учнів з даної теми. - діагностика результативності. |
Інтегрування та акумулювання всієї інформації з урахуванням теми, мети; підготовка наочно-графічного матеріалу, контроль і корекція проміжних результатів, співвідношення їх з метою; керівництво, координація роботи учнів.
|
2021-2022 р. |
Моніторинг рівня сприйняття навчального матеріалу;
|
Вчитель |
|
- порівняння результатів роботи з поставленою метою та завданнями; - підготовка творчого звіту про підсумки реалізації проекту. |
Узагальнення кількісних та якісних результатів діяльності: Зіставлення первинних завдань і результатів дослідження. Оцінювання і підбиття підсумків.
|
2022-2023р. |
Кількість дітей, які оволоділи навичками роботи у середовищі Scratch, та які в процесі розробки проектів розвинули логічне та системне мислення і свій творчий потенціал.
|
Вчитель |