«Шляхом до успіху разом зі Scratch»

Про матеріал
Особистісно-орієнтований проект розрахований на 5 років. Мета проекту: формування і розвиток в учнів логічного та системного мислення, ключових компетентностей для реалізації їхнього творчого потенціалу.
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

«Спеціалізована середня  загальноосвітня

 школа №142 еколого - економічного профілю»

 Дніпропетровської міської ради

 

 

 

 

Проект

 

«Шляхом до успіху разом зі Scratch»

 

 

 

 

Виконав:

Зінченко В.В.,

вчитель інформатики

 

 

 

Особистісно-орієнтований проект

«Розвиток логічного та системного мислення і творчих здібностей учнів в процесі розробки проектів у середовищі Scratch.»

 

1. Учасники проекту: учні, вчителі, батьки.

2. Актуальність, необхідність, значущість обраної теми:

Сьогодні ми живемо в нових інформаційних умовах, в нових умовах роботи. При цьому, щоб бути успішним, мало бути рядовим користувачем інформаційних технологій. Необхідно вміти ефективно працювати з інформацією, розуміти відповідні процеси і вибудовувати їх. Вкрай затребуваними стають навички, пов'язані з математичним, аналітичним мисленням.

Працюючи в середовищі програмування Scratch, діти вчаться аналітично мислити. Кожна програма, яку вони разом з учителем створюють, вимагає вміння ставити завдання, з'ясовувати вихідні дані, визначати конкретні кроки для досягнення мети.

 І отримані школярами навички логічного та системного мислення знадобляться їм всім, незалежно від тих професій, які вони в майбутньому оберуть.

Scratch заохочує творче мислення, він залучає дітей до пошуку нових рішень різних завдань. При цьому, що дуже важливо, він дозволяє організувати викладання в захоплюючій формі.

3. Мета проекту:  формування і розвиток в учнів логічного та системного мислення, ключових компетентностей для реалізації їхнього творчого потенціалу;

 

4. Завдання проекту:

у галузі інформатики:

-         придбання навичок інформаційно-комунікативної, пошукової та дослідницької діяльності;

-         засвоєння навчального матеріалу з подальшим його творчим застосуванням;

-         розширення і поглиблення знань з базового курсу інформатики;

 

у галузі розвиваючого характеру навчання:

-         розвиток особистісних якостей учнів;

-         досконалість застосування навчальних компетенцій;

у галузі соціальної-значимості:

-         формування навичок колективної діяльності учнів;

-         виконання громадського запиту на виховання креативної особисті здатної повністю у подальшому житті застосувати весь свій творчий потенціал;

-         підвищення якості загальної середньої освіти на основі більш глибокої підготовки учнів.

5. Характеристика проекту

  • за остаточними результатом: практично-орієнтований;
  • за кількістю учасників: індивідуальний, колективний, груповий;
  • за тривалістю: середньої тривалості;
  • за ступенем самостійності: частково-пошуковий, експериментально-дослідний, евристичний;
  • за характером контактів: внутрішній

6. Термін реалізації проекту 2018-2023 р.

7. Прогнозований результат:

  • значне оволодіння навичками роботи у середовищі візуальної мови програмування;
  • отримання досвіду пошукової та дослідницької діяльності;
  • виховання інформаційної культури,

 

 

 

8. Етапи та завдання реалізації проекту:

Етапи

Завдання

Діяльність

Термін

Результат

Виконавці

Аналітичний

- ознайомитись з передовим досвідом вчителів, інноваціями з даної теми;

- Зібрати систему уроків з теми Scratch.

 

-планування роботи над проектом;

-збирання та аналіз даних;

2018-2019 р.

Висвітлення проблеми і обґрунтування її актуальності.

Вчитель

Підготовчий

- забезпечити належну теоретичну інформаційну базу;

- вибрати учасників;

- спланувати роботу;

- визначити форм і методи керування та контролю;

 

 

-Розробка основних ідей;

-визначення форм і методів роботи;

 

2019-2020 р.

Накопичення теоретичного матеріалу, збір належного програмного забезпечення

Вчитель

Адаптивний

- перехід до творчої діяльності у навчальній і виховній роботі;

 

Напрацювання бази учнівських робіт

2020-2021р.

Створенння навчальних проектів.

Вчитель

Практичний

- створення банку творчих робіт учнів з даної теми.

- діагностика результативності.

Інтегрування та акумулювання всієї  інформації з урахуванням теми, мети;

підготовка наочно-графічного матеріалу, контроль і корекція проміжних результатів, співвідношення їх з метою;

керівництво, координація роботи учнів.

 

2021-2022 р.

Моніторинг рівня

сприйняття навчального матеріалу;

 

Вчитель

Узагальнення та корекція

- порівняння результатів роботи з поставленою метою та завданнями;

- підготовка творчого звіту про підсумки реалізації проекту.

Узагальнення кількісних та якісних результатів діяльності:

Зіставлення первинних завдань і результатів дослідження.

Оцінювання і підбиття підсумків.

 

2022-2023р.

Кількість дітей, які оволоділи навичками роботи у середовищі Scratch, та які в процесі розробки проектів розвинули логічне та системне мислення і свій творчий потенціал.

 

 

Вчитель

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку