"Символи нашої держави – для всіх ознака сили й слави"

Про матеріал
Збагатити знання дітей про Україну як державу і нашу Батьківщину; розширити і уточнити знання дітей про державні та народні символи України (прапор, гімн, герб, калина, верба, рушник); розвивати активний словник дітей (символ, тризуб, гімн), зв’язне мовлення, пошану до рідної мови; виховувати глибокі патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

« Символи нашої держави – для всіх ознака сили й слави»

Інтегроване заняття з використанням новітніх технологій

(старша група)

 

Мета: збагатити знання дітей про Україну як державу і нашу Батьківщину;                 розширити і уточнити знання дітей про державні та народні символи України (прапор, гімн, герб, калина, верба, рушник);

             розвивати активний словник дітей (символ, тризуб, гімн), зв’язне мовлення, пошану до рідної мови;

            виховувати глибокі патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Матеріали:символи України (прапор, тризуб, гімн; гілочка калини, верби,

                     вишитий рушник, хліб, вінок).

 

Хід заняття

Діти, у вас сьогодні хороший настрій? Тоді я пропоную поділитися своїми усмішками один з одним(психогімнастика). З таким гарним настроєм можна і в дорогу вирушати.

-         Хочете помандрувати? (в.д.) Тож вирушаймо у подорож по нашому рідному краю . Але спочатку ми перевіримо ваші знання

                              (Н/т « Мозковий штурм»)

-         Назва країни в якій ми живемо?.......(Україна)

-         Як називається столиця нашої держави?.......(Київ)

-         Якою мовою ми розмовляємо?.......(українською)

-         Як називається наш народ?.......(український)

-         А чим є для нас Україна?.......(Батьківщиною)

-         Діти , а ви знаєте чому нашу країну називають Україною?(в.д.)

                      (Розповідь вихователем легенди)

    «Колись давним-давно в одному селі жила бідна жінка. Не було в неї ніякої втіхи, тільки одна важка робота. І була в неї дівчинка маленька. І мати стала думати, яке ім’я  дати своїй дитині. Тут невідомо звідки, з’явилася в її хаті чарівниця. Вона подивилася з тривогою та ніжністю на дитинку і сказала: «Не давай дитині імені, вона сама його знайде, а якщо дати їй ім’я – вона помре». Дівчинка росла- підростала без імені. А коли їй виповнилось 16 років, вирушила у білий світ шукати своє ім’я. Бідна мати чекала доньку день, два, а далі пішла шукати її. Вийшла вона в чисте поле, бачить мати: спить на полі дівчина її. Раптом потемніло синє небо, насунулась чорна хмара. Почувся тупіт коней, вигуки чужою мовою. Це було військо хана Батия.  Він побачив дівчину і вигукнув: «Украйонка», що означало на його мові «Дівчина молода». Дівчина прокинулась, а хан схопив її і забрав з собою. Мама побачила, впала на коліна і почала благати Бога захисту для своєї доньки.

    Раптом все стало чорне-чорне, затряслась земля. А потім все стихло. Пішла вона, плачучи, по землі, шукаючи свою дитину. А в пам’яті у неї залишилось одне слово «Україна». Мати йшла, а з очей падали сльози. А на тому місці, де впали сльози, проростали волошки сині, йшла довго, позбивала ноги, де падала кров, виростали маки. Де пройшла мати по землі – так і стала та земля називатись Україною».

-         Кожна людина пишається своєю рідною землею. Вона завжди прагне сказати про неї найкращі слова.

                     (Мовна вправа «Найкращі слова» з м’ячем)

-         А чи знаєте ви, що кожна держава у світі має свої головні символи, свої знаки? Україна теж має державні символи – Гімн, Герб, прапор (вихователь звертає увагу дітей на стенд із державними символами України).

 

-Діти, якого кольору прапор?(в.д.) Так,  кольори на прапорі читаються згори вниз.

-         Давайте поміркуємо разом, що означає таке поєднання кольорів на прапорі (Н/т «Коло ідей»)

-         А ще синій колір означає – вода; жовтий колір  – хліб, зерно, що є головною їжею людини. Це колір сонця, без якого не достигало б зерно. А хто знає прислів’я про хліб? (Н/т «Мікрофон»)

  «Хліб батько – вода мати»   «Пшениця колоситься – життя веселиться»

  «Хліб – усьому голова»   «Як хліб буде, то й усе буде»

       -  Діти, а що це за символ (вихователь звертає увагу на Герб)?....(в.д.)

-         Як називається Герб України?.....(в.д.)

-         А хочете дізнатися, що означає наший Герб? Це єдність: небо – земля – вода, або ж батько – мати – дитина. А ще можна прочитати слово «воля». Погляньте, у ньому не має ні початку ні кінця.

-         Який ще символ держави ви знаєте?.....(Гімн). Так, це урочиста головна пісня країни, яку завжди співають і слухають стоячи(пропоную послухати Гімн України).

-         То які державні символи ми знаємо?....(в.д.)

-         А зараз я пропоную вам викласти наші символи у себе на столах.

(Н/т «Робота в парах». Скласти картинку – символ. Вихователь підходить до кожної пари і запитує який символ вони виклали).

-         А чи знаєте ви, що крім державних символів України є й інші символи в українського народу – це народні символи, а які ви зараз дізнаєтесь, відгадавши загадки (презентація – загадки про народні символи).

-         За цими символами – предметами можна відразу розпізнати, якій

-         країні і якому народу вони належать.

-         Погляньте навколо і знайдіть те, що українці люблять і шанують.

(Діти відшукують калину,гілочку верби, вишитий рушник, хліб, вінок)

-         Діти, а що означає кожний символ?...(в.д.) Н/т «Мікрофон»

       Ми з вами пригадали наші державні та народні символи, але найголовніше в кожній країні – її люди. Це дорослі й діти. Адже ми       живемо у своїй чудовій країні однією сім’єю.

-         Діти, то що найбільше вам сподобалось у нашій подорожі?

-         А що найкраще запам’яталось? Свої враження про                             подорож  я пропоную вам викласти у своїх малюнках

                               (робота дітей).

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку