Синхронізоване календарно-тематичне планування. Вступ до історії України та громадянської освіти 5 клас

Про матеріал

«Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас»

Тематично-календарне планування складене на основі: Адаптованої навчальної програми для учнів з ООП.

Модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795

Тематично-календарне планування складене відповідно до підручника:

Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» Київ, Видавничий дім «Оріон», 2022

(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр – 15 год. (1 година на тиждень)

ІІ семестр – 20 год. (1 година на тиждень)

Практичні: 3

Тематичні: 3

Перегляд файлу


«Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас»

Тематично-календарне планування складене на основі: Адаптованої навчальної програми для учнів з ООП.

Модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795

Тематично-календарне планування складене відповідно до підручника:

Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас»  Київ, Видавничий дім «Оріон», 2022

(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр – 15 год. (1 година на тиждень)

ІІ семестр – 20 год. (1 година на тиждень)

 

Практичні: 3

Тематичні: 3
 

№ з/п

Тема уроку

Дата

Види навчальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

1.

ВСТУП. Що вивчає наука «Історія»

 

 

  •   Створення порівняльної схеми «історії» як науки та предмету;
  •   Створення сенкану до слова «історія»;

Робота з текстом підручника.

Знання:

• що вивчає предмет «Історія» у школі.

Уміння:

• уміє користуватися засобами, за допомогою яких вивчається історія у школі.

• Розрізняє засоби пізнання історії;

Ставлення:

• розуміє значення вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства

РОЗДІЛ I. НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

2.

Історія як наука про розвиток людства

 

  •   Робота з текстом підручника;
  •   Розгадування онлайн кросворду за QR-кодом;
  •   Робота у групі;
  •   Самооцінювання;

Створення творчого проєкту «Історія моєї родини»

Знання:

• понять «історія», «археологія», «археологічна культура», «етнографія», «фольклор», «історичне джерело», «допоміжні історичні дисципліни»;

• назв і предметів вивчення допоміжних історичних дисциплін;

• розуміє значення історії та допоміжних історичних дисциплін для вивчення та розуміння минулого;

• способи нагромадження та пошуку інформації на історичну тематику;

• час існування та характерні риси найвідоміших археологічних пам’яток світу та України.

Уміння:

• розрізняє історичний факт, час, простір, історичні події та явища, наводить відповідні приклади;

• з допомогою вчителя виявляє, розрізняє причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів;

• розрізняє історичні джерела за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/ вторинні, текстово-візуальні тощо);

• розуміє різницю між археологічною пам’яткою, культурним шаром та археологічною культурою;

• наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо;

• за допомогою вчителя використовує пошукові системи та добирає інформацію/інформаційні джерела на історичну тематику за заданими критеріями;

• за допомогою пам’ятки здійснює простий аналіз історичного джерела; називає характерні риси / ознаки артефакту (музейного об’єкта), писемного та візуального джерела;

• за наданим алгоритмом аналізує медіатекст історичного змісту;

• пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах, дізнається значення незнайомих слів за допомогою словників, пошукових систем;

• за допомогою пам’ятки формулює закриті та відкриті запитання щодо достовірності інформації з різних джерел

Ставлення:

• усвідомлює себе частиною родини, народу, громадянства держави, людської спільноти в цілому;

• виявляє повагу й любов до історії рідного села, міста – своєї Малої Батьківщини;

• усвідомлює важливість вивчення історії України як невід’ємної важливої складової всесвітньої історії.

• має потребу в неупередженому аналізі джерел історичної інформації.

3.

Джерела історичної інформації

 

  •   Робота з новими поняттями;
  •   Аналіз історичних джерел;
  •   Прослуховування аудіоматеріалів;
  •   Робота з пам’яткою;
  •   Дискусія на тему «Яке джерело важливіше»;
  •   Дослідницьке завдання «Факт чи фейк»;

Робота в групах.

4.

Науки-помічниці історії

 

  •   Робота з пошуковими системами;
  •   Робота з підручником;
  •   Коментований перегляд та інтерпретація візуальних джерел інформації,

Робота в групах.

5.

Археологічні скарби минулого

 

  •   Робота з новими термінами;
  •   Робота з картографічним матеріалом;
  •   Опрацювання навчального відео про Трипільську культуру;

6.

Писемні пам’ятки, фольклор і сучасні візуальні джерела про історію

 

  •   Робота з фотоколажем;
  •   Написання коротких повідомлень, використовуючи давні писемності;
  •   Робота з QR-кодом;

Самооцінювання

 

7.

Урок узагальнення «Науки, що вивчають минуле».

Урок контролю знань.

 

  •   Розгадування ребусів;
  •   Встановлення відповідностей ;
  •   Дослідження джерела з допомогою пам’ятки

Написання тестів

 

РОЗДІЛ ІІ. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР

8

Час в уявленнях людини протягом історії

 

  •   Робота з текстом підручника;
  •   Створення лінії часу;
  •   Вимірювання історичного часу;

Формулювання запитань  до тексту

Знання:

• знає одиниці вимірювання часу, поняття «хронологія», «історичний час», «рік», «століття», «тисячоліття», «ера», «календар», «літочислення», «історична карта», «атлас», «легенда карти»;

• знає хронологічні межі та характерні ознаки історичних періодів розвитку людства; історичних періодів історії України;

• усталені символи умовних позначень на історичній карті.

Уміння:

• розрізняє системи літочислення, пояснює їх на прикладах;

• установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу;

• за визначеним вчителем алгоритмом розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну та синхронізовану хронологічну таблиці;

• виокремлює основні елементи карти, сталі та змінні об’єкти карти та пояснює їх значення;

• співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо);

• визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій;

• позначає розміщення об’єктів на контурній карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані;

• показує на історичній карті/ позначає на контурній карті території розселення українців у світі упродовж історії.

Ставлення:

• розуміє суть тяглості історичного процесу;

• усвідомлює важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів;

• розуміє, що історія українського народу, України є невід’ємною складовою світового історичного процесу

9

Розвиток систем літочислення

 

  •   Робота з пошуковими системами;
  •   Вирішення хронологічних задач;
  •   Робота з підручником;
  •   Створення сенкану до слова «хронологія»

Створення хронологічних задач

10

Способи упорядкування історичного часу

 

  •   Робота з лінією часу;
  •   Пошук дат історичних подій;
  •   Встановлення хронологічних послідовностей;
  •   Робота із зображеннями;
  •   Створення хмаринки слів «Лічба часу в історії»;

Робота в групах.

11

Практичне заняття. Лічба часу в історії

 

  •   Робота з лінією часу;
  •   Пошук дат історичних подій;
  •   Встановлення хронологічних послідовностей;
  •   Робота із зображеннями;
  •   Створення хмаринки слів «Лічба часу в історії»;

Робота в групах.

2

Як пов’язані історія і простір

 

  •   Робота з текстом підручника;
  •   Опрацювання нових термінів;
  •   «Читання» історичної карти;

Робота з навчальним відео «Як вишивалась карта України»

13

Українські землі на картах упродовж історії.

Правила роботи з контурною картою

 

  •   Робота в групах;
  •   Робота зі стародавніми картами;

Опрацювання пам’ятки роботи з контурною картою

14

Урок узагальнення «Історичний час і простір»

Урок контролю знань.

 

  •   Розв’язування історичних ребусів;
  •   Розв’язування хронологічних задач;
  •   Встановлення відповідностей;

Виконання тесту

РОЗДІЛ ІІІ. ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

 

15

Як народжувалась історична наука

 

  •   Робота зі схемою;
  •   Опрацювання біографії;
  •   Перегляд навчального відео «Чому Геродот став батьком історії»
  •   Опрацювання історичного джерела з книги Геродота;

Робота з текстом підручника

Знання:

• зміст понять «історична пам’ять», «міф»;

• імена видатних вчених-істориків світу та України від давнини до сучасності;

• провідні музеї та архіви світу і України історичного профілю.

 

Уміння:

• пояснює різницю між музеєм та архівом;

• розрізняє за видами й характеризує за простим алгоритмом історичні пам’ятки і пам’ятники;

• використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема медіатексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження;

• з допомогою вчителя застосовує критерії визначення достовірності інформації та розпізнає прості прояви маніпулювання історичною інформацією на конкретних прикладах

Ставлення:

• усвідомлює суспільну значущість збереження історичної спадщини для успішного розвитку України;

• розуміє суспільну значущість об’єктивних і неупереджених історичних досліджень;

• пишається історичною спадщиною України та рідного краю; турбується та доглядає за історичними пам’ятками та пам’ятниками в рідному краї

 

16

Науковий період розвитку історичних досліджень

 

  •   Робота з новими поняттями
  •   Опрацювання персоналій Леопольда фон Ранке, Феофана Лебединцева
  •   Віртуальна екскурсія архівами світу

Формулювання запитань  до тексту

17

Хто започаткував наукові дослідження історії України

 

  •   Робота в пошуковій системі;
  •   Опрацювання архіву дудлів (до 290 річчя Г. Сковороди);
  •   Робота з текстом підручника;
  •   Опрацювання біографій (М. Максимович, Д.
  •   Яворницький, М. Грушевський);
  • Створення запитань до кросворду
  •   Творчий проєкт (укладання кодексу честі історика професіонала

18

Міфи в історії

 

  •   Складання таблиці «Спільні й відмінні риси у міфах давнини та сучасності»
  •   Робота з графічними джерелами;

Опрацювання документів.

19

Історична пам’ять. Формування історичної пам’яті. Культура пам’яті

 

  •   Опрацювання термінів
  •   Виконання вправи за QR-кодом;
  •   Створення запитань до тексту;

Підготувати віртуальну екскурсію Українським інститутом національної пам’яті

20

Практичне заняття. Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Пам’ятки історії рідного краю.

 

  •   Робота з текстом підручника;
  •   Аналіз схеми пам’ятки історії;
  •   Робота з графічними зображеннями;

Дискусія «Чи припустимо руйнувати пам’ятники?»

21

Урок узагальнення. «Історична наука та історична пам’ять»

Урок контролю знань.

 

  •   Розв’язування історичних ребусів;
  •   Розв’язування хронологічних задач;
  •   Встановлення відповідностей;

Виконання тесту

РОЗДІЛ IV. РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

22

Поява і розселення людини на Землі

 

  •   Аналіз історичної періодизації;
  •   Перегляд навчального відео «Кроманьйонці»;
  •   Робота з картою «Поява первісних людей»;

Самооцінювання

Знання:

• розуміє зміст понять «народ», «етнос», «нація», «раса», «табу», «мораль», «цінності», «закон», «держава», «демократія», «республіка», «монархія», «деспотія», «релігія», «міфологія», «атеїзм»;

• час появи людини на Землі та на українських теренах;

• хронологічні рамки та характерні ознаки історичних періодів всесвітньої історії та історії України;

• сучасні стандарти прав людини; документи, що їх визначають;

• способи захисту прав людини в сучасному світі

Уміння:

• за допомогою навчальної пам’ятки формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей;

• співвідносить за найпростішими ознаками документи, артефакти (музейні об’єкти) й ілюстративний матеріал з історичним періодом;

• за алгоритмами виконує навчальні завдання, що передбачають оперування навичками локалізації історичних подій та явищ у часі й просторі;

• наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи;

• формулює судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду;

• розрізняє та ідентифікує локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними;

• описує життя і побут народів, що населяють Україну;

• обґрунтовує важливість поваги прав людини всіма людьми та необхідності захищати права людини і громадянина та дотримуватися обов’язків громадянина;

• аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися

Ставлення:

• відчуває гордість за славетні сторінки історії України, видатних історичних діячів українського й інших народів, що проживають на теренах України;

• усвідомлює необхідність відповідального господарювання та споживання; пропонує конкретні механізми і діє для збереження навколишнього середовища;

• поводиться з повагою до прав інших осіб; налагоджує конструктивну взаємодію з іншими людьми;

• визнає відповідальність за свою поведінку, якщо вона призводить до порушення гідності інших людей чи до неможливості реалізації їх прав

23

Що пам’ятає древній сфінкс

 

  •   Виготовлення мапи думок;
  •   Опрацювання нових термінів;
  •   Підготовка тексту екскурсії до однієї із пам’яток античного світу;
  •   Робота з історичними джерелами.

Перегляд навчального відео «Скіфська пектораль»

24

Середні віки: «темні часи» чи доба прогресу

 

  •   Перегляд навчального відео  «Середньовічний Берген»;
  •   Робота з ілюстраціями
  •   Робота в групах;

Дослідження історичного джерела

25

Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї й не тільки

 

  •   Створення мапи думок «Досягнення Нового часу»;
  •   Робота з текстом підручника;
  •   Проєкт «План підготовки морської експедиції»;
  •   Робота з історичними джерелами «Біль про права», «Конституція П. Орлика»
  •   Робота з лінією часу

Самооцінювання

26

Новітня історія: події, постаті. Портрет сучасної епохи

 

  •   Робота з навчальним текстом;
  •   Творчий проєкт – створення дудла історичного діяча;

Самооцінювання

27

Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи

 

  •   Робота з ілюстраціями;
  •   Перегляд навчального відео «Як з’явилися гроші»;
  •   Міні-проєкт «Мій топ винаходів людства»;
  •   Розгадування ребуса;

Робота в групі

28

Як люди взаємодіяли у спільнотах протягом історії

 

  •   Робота з новими поняттями
  •   Робота в групах над міні дослідженням;
  •   Дискусія «Який тип держави краще»;

Розгадування онлайн кросворду

29

Які правила взаємодії існують у суспільстві

 

  •   Робота з термінами;
  •   Робота з навчальним текстом;
  •   Опрацювання історичного джерела «Із законів Хаммурапі», «Конституція України»;
  •   Відвідини сайту Верховної Ради (розділ закони);

Виконання онлайн вправи за QR-кодом.

30

Практичне заняття. Історія людини і родини - частина історії України

 

  •   Робота з текстом підручника;
  •   Опрацювання термінів;
  •   Створення родинного дерева з допомогою онлайн-сервісів;

Розгадування кросворду.

31

Народи, які живуть на теренах України

 

  •   Робота з картою;
  •   Опрацювання нових термінів та понять
  •   Коментований перегляд зображень народностей України;

Створення хмаринки слів на гаджеті або папері

32

Міфологія та релігія. Наукове бачення світу

 

  •   Опрацювання нових термінів та понять
  •   Робота з текстом підручника;
  •   Робота з картою «Релігії світу»;

Виконання онлайн вправи за QR-кодом

33

Наукові знання і художня культура людства

 

  •   Коментований перегляд зображень давніх підручників;
  •   Перегляд навчального відео «Жінки теж кодять»

Складання запитань до тексту підручника

34

Урок узагальнення «Розвиток людства упродовж історії»

Урок контролю знань.

 

  •   Розв’язування історичних ребусів, кросворду;

Виконання тесту

35

Узагальнення з курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти»

 

  •    Історичне лото «У світі історії»

 

Уміння:

• обґрунтовує значення вивчення курсу історії в школі;

Ставлення:

• розуміє значення вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства;

• усвідомлює значущість вивчення історії для подальшого поступу людства

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойчук Ігор
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Інкл
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку