Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 7 класу

Про матеріал
Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 7 класу Історія України (1 година на тиждень, 35 – на рік) Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік) Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

                                                             Погоджено

________________________

 

Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 7 класу

Історія України (1 година на тиждень, 35 – на рік)

Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік)

Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти

«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

Тема

 

Дата

Примітка

 

РОЗДІЛ 1.  ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

 

 

  1.  

Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян.  Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація

05.09

 

  1.  

Утворення варварських королівств. Франкська держава.

08.09

 

  1.  

Хлодвінг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків.Розподіл імперії

12.09

 

  1.  

Візантійська імперія доби Юстініана. Розквіт Візантії за Македонскої династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

 

15.09

 

  1.  

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммед

19.09

 

  1.  

Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. .

22.09

 

  1.  

Практичне заняття. Зіставити організації влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

26.09

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

29.09

 

Розділ 1. Виникнення Русі-України.

 

 

 

 

 

1.

Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України.

03.10

 

2.

Суспільство та господарство східних  слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

06.10

 

3.

Заснування міста Київ. Діяльність військовоторгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. Виникнення Русі.

10.10

 

4-5

Руські князі/княгиня середини ІХ-Хст.: між легендами та історією

13.10

 

6.

Практична робота:  на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.

17.10

 

7.

Узагальнення. Тематичний контроль

20.10

 

 

РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

 

 

  1.  

Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація

31.10

 

  1.  

Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм.

 Практична робота:  зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи.

03.11

 

  1.  

Організація християнської церкви в Середньовіччі.

07.11

 

  1.  

Узагальнення

10.11

 

 

РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ

 

 

  1.  

Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання.

14.11

 

  1.  

Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій.

17.11

 

  1.  

Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

21.11

 

  1.  

Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів.

24.11

 

  1.  

Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.

28.11

 

  1.  

Практичне заняття. Встановити  Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа)

01.12

 

  1.  

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями,

05.12

 

  1.  

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).

08.12

 

  1.  

Практичне заняття.  Зіставити Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки);

12.12

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

15.12

 

Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X – в першій половині XI ст.

 

 

 

8.

Період правління князів Володимира Святославовича (Великого).

19.12

 

9.

Ярослава Володимирович- керівник  середньовічної монархії  імперського типу

22.12

 

10.

Впровадження християнства.

 

 

11.

Господарство. Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля. Культура.

 

 

12.

Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України.

 

 

13.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.

 

 

 

14.

Київська держава за Ярославичів. Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення.

 

 

15.

Правління Володимира Всеволодовича (Мономаха).

 

 

16.

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя

 

 

17.

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

 

 

18.

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово).

 

 

19.

Практична робота: Визначити за «Повчанням дітямхарактерні для Володимира Всеволодовича (Мономаха), вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

 

 

20.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

Розділ 4. Галицько-Волинське князівство («держава Романовичів») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ–XIV ст.

 

 

 

21.

Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Утворення Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»)

 

 

22.

Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств Русі – України  Монгольській імперії (Золотій Орді). Способи організації анти монгольської коаліції.

 

 

23.

Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування Данила Романовича.

 

 

24.

Королівство Руське за наступників короля Данила. «Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину.

 

 

25.

Культура Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського. Релігійне життя.

 

 

26.

Практичне робота: Підготувати та представити історичний портрет князя/короля Данила (іншого князя/короля з династії Романовичів на вибір учениці/учня)

 

 

27.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

 

 

  1.  

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

 

 

  1.  

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.

Практична робота: створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»

 

 

  1.  

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

Практична робота: Описати Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел)

 

 

  1.  

Практичне заняття.  «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 5. Руські землі у складі сусідніх держав (середина XIV – початок XVІ ст.). Кримське ханство.

 

28.

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства та інших держав. Русь як окремий регіон у Польському королівстві.

 

 

29.

Кревська, Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. Луцький з’їзд монархів. Руські землі в суперництві Польщі та Литви. Київське князівство та його ліквідація.

 

 

30.

Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. Формування шляхетського стану. Привілеї для шляхти в Польському королівстві та привілей великого князя Казимира ІV 1447 р. для землевласників Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського. Права шляхти та її роль в суспільному житті

 

 

31.

Суспільні відносини на теренах сучасної України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Міста, магдебурзьке право. Ремесла і торгівля. Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури.

 

 

32.

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства.

 

 

33.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.

 

 

  1.  

Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича.

 

 

 

  1.  

Польське королівство за Казимира ІІІ.  Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії.

 

 

  1.  

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст.

 

 

  1.  

 Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

 

 

  1.  

Практичне заняття.  Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово). Узагальнення

 

 

  1.  

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія.

 

 

  1.  

Узагальнення

 

 

Узагальнення до курсу. Історія України в контексті Середніх віків.

 

34.

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації..

 

 

35.

Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Добриденко Лариса Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рибалка Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Русецька Ірина Василівна
    Дякую Вам велике ,Анна Сергіївна!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
5747
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку