Погоджено
________________________
Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 7 класу
Історія України (1 година на тиждень, 35 – на рік)
Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік)
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема
|
Дата |
Примітка |
|
РОЗДІЛ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|
|
|
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація |
05.09 |
|
|
Утворення варварських королівств. Франкська держава. |
08.09 |
|
|
Хлодвінг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків.Розподіл імперії |
12.09 |
|
|
Візантійська імперія доби Юстініана. Розквіт Візантії за Македонскої династії та династії Комнінів. Культура Візантії.
|
15.09 |
|
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммед |
19.09 |
|
|
Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. . |
22.09 |
|
|
Практичне заняття. Зіставити організації влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
26.09 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
29.09 |
|
Розділ 1. Виникнення Русі-України.
|
|
|
|
1. |
Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України. |
03.10 |
|
2. |
Суспільство та господарство східних слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
06.10 |
|
3. |
Заснування міста Київ. Діяльність військовоторгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. Виникнення Русі. |
10.10 |
|
4-5 |
Руські князі/княгиня середини ІХ-Хст.: між легендами та історією |
13.10 |
|
6. |
Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
17.10 |
|
7. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
20.10 |
|
|
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|
|
|
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
31.10 |
|
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. Практична робота: зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
03.11 |
|
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
07.11 |
|
|
Узагальнення |
10.11 |
|
|
РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ |
|
|
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
14.11 |
|
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
17.11 |
|
|
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
21.11 |
|
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів. |
24.11 |
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
28.11 |
|
|
Практичне заняття. Встановити Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа) |
01.12 |
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями, |
05.12 |
|
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
08.12 |
|
|
Практичне заняття. Зіставити Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки); |
12.12 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
15.12 |
|
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X – в першій половині XI ст.
|
|
|
|
8. |
Період правління князів Володимира Святославовича (Великого). |
19.12 |
|
9. |
Ярослава Володимирович- керівник середньовічної монархії імперського типу |
22.12 |
|
10. |
Впровадження християнства. |
|
|
11. |
Господарство. Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. |
|
|
12. |
Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України. |
|
|
13. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.
|
|
|
|
14. |
Київська держава за Ярославичів. Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення. |
|
|
15. |
Правління Володимира Всеволодовича (Мономаха). |
|
|
16. |
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя |
|
|
17. |
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
|
18. |
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
|
19. |
Практична робота: Визначити за «Повчанням дітямхарактерні для Володимира Всеволодовича (Мономаха), вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
20. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. Галицько-Волинське князівство («держава Романовичів») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ–XIV ст.
|
|
|
|
21. |
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Утворення Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») |
|
|
22. |
Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств Русі – України Монгольській імперії (Золотій Орді). Способи організації анти монгольської коаліції. |
|
|
23. |
Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування Данила Романовича. |
|
|
24. |
Королівство Руське за наступників короля Данила. «Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину. |
|
|
25. |
Культура Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського. Релігійне життя. |
|
|
26. |
Практичне робота: Підготувати та представити історичний портрет князя/короля Данила (іншого князя/короля з династії Романовичів на вибір учениці/учня) |
|
|
27. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|
|
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» |
|
|
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: Описати Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел) |
|
|
|
Практичне заняття. «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 5. Руські землі у складі сусідніх держав (середина XIV – початок XVІ ст.). Кримське ханство. |
|
||
28. |
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства та інших держав. Русь як окремий регіон у Польському королівстві. |
|
|
29. |
Кревська, Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. Луцький з’їзд монархів. Руські землі в суперництві Польщі та Литви. Київське князівство та його ліквідація. |
|
|
30. |
Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. Формування шляхетського стану. Привілеї для шляхти в Польському королівстві та привілей великого князя Казимира ІV 1447 р. для землевласників Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського. Права шляхти та її роль в суспільному житті |
|
|
31. |
Суспільні відносини на теренах сучасної України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Міста, магдебурзьке право. Ремесла і торгівля. Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури. |
|
|
32. |
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
|
33. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ. |
|
|
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича.
|
|
|
|
Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. |
|
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
|
Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово). Узагальнення |
|
|
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
|
|
Узагальнення |
|
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті Середніх віків. |
|
||
34. |
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.. |
|
|
35. |
Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік |
|
|