Згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України Історія України. Всесвітня історія 5–9 класи (від 07.06.2017 № 804)
Підручники:
Історія України: підруч. для 7-го кл. загальноосвіти. навч. закл./ О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. — 240 с. : іл.
Всесвітня історія: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів / С.В. Д᾽ячков — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. — 256 с. : іл
Історія України (35 години) Всесвітня історія (35 годин)
Історія України: підруч. для 7-го кл. загальноосвіти. навч. закл./ О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. — 240 с. : іл. |
Всесвітня історія: підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / С.В. Д᾽ячков — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. — 256 с. : іл. |
№ з/п |
Дата |
Д/З
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ з/п |
Дата |
Д/З
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
|
|
1 |
|
§ 1 |
Повторення. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу. |
|
|
|
|
|
2 |
|
§ 2 |
Вступ. Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в добу Середньовіччя” ” / за зразком/ |
|
|
|
|
|
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|||
|
|
|
|
3 |
|
§3 |
Велике переселення народів. |
|
|
|
|
|
4 |
|
§4 |
Утворення варварських королівств. Франкська держава. Карл Великий. |
|
|
|
|
|
5 |
|
§5 |
Візантійська імперія. |
|
|
|
|
|
6 |
|
§7 |
Арабський світ: релігія, завоювання, культура. . |
|
|
|
|
|
7 |
|
§8 |
Практичне заняття. Організація влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі – України |
|
|
|
|
|||
1 |
|
§2 |
Розселення слов’янських племен на території України. Утворення Русі-України. |
|
|
|
||
2 |
|
§3 |
Київські князі. Аскольд, Олег. |
|
|
|
||
3 |
|
§4 |
Київські князі. Ігор, Ольга, Святослав. |
|
|
|
||
4 |
|
§4 |
Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
|
|
||
5 |
|
§5 |
Суспільно-політичний устрій та господарське життя РусіУкраїни в IX—X ст. |
|
|
|
||
6 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
|||
|
|
|
|
9 |
|
§9 |
Середньовічне європейське суспільство |
|
|
|
|
|
10 11 |
|
§11-12 |
Середньовічне місто. Повсякденне життя |
|
|
|
|
|
12 |
|
§1113 |
Повсякденне життя. Практична робота: підготувати і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць) |
|
|
|
|
|
|
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в X – XV століттях |
|||
|
|
|
|
13 |
|
§14 |
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
|
|
|
14 |
|
§15 |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
|
|
|
|
15 |
|
§16 |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
|
|
|
|
|
16 |
|
§17 |
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
|
|
|
17 |
|
§18 |
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
|
|
|
|
18 |
|
§19 |
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями |
|
|
|
|
|
19 |
|
§20 |
Італія та Іспанія |
|
|
|
|
|
20 |
|
§ |
Практичне заняття. Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки); |
|
|
|
|
|
21 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 2. Київська держава (Русь – Україна) наприкінці X - у першій половині XI ст. |
|
|
|
||||
7 |
|
§6 |
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. |
|
|
|
||
8 |
|
§6 |
Впровадження християнства. Практична робота: визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства |
|
|
|
||
9 |
|
§7 |
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. |
|
|
|
||
10 |
|
§8 |
Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці X — у першій половині XI ст. |
|
|
|
||
11 |
|
§8 |
Практична робота: здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого. |
|
|
|
||
12 |
|
§9 |
Культура РусіУкраїни |
|
|
|
||
13 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
||||
14 |
|
§10 |
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів |
|
|
|
||
15 |
|
§11 |
Правління Володимира Мономаха. |
|
|
|
||
16 |
|
§12 |
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). |
|
|
|
||
17 |
|
§13 |
Культура Русі – України в другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
||
18 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько – Волинська держава) |
|
|
|
||||
19 |
|
§14 |
Утворення Галицько-Волинської держави. |
|
|
|
||
20 |
|
§15 |
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). |
|
|
|
||
21 |
|
§16 |
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. |
|
|
|
||
22 |
|
§17 |
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
|
|
|
||
23 |
|
§18 |
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. |
|
|
|
||
24 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст. |
|||
|
|
|
|
22 |
|
§26 |
Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
|
|
|
|
23 |
|
§26 |
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
|
|
24 25 |
|
§27 28 |
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст.. |
|
|
|
|
|
26 |
|
§29 |
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
|
|
|
|
27 |
|
§ |
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько – Волинська держава) |
|
|
|
||||
25 |
|
§14 |
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського. |
|
|
|
||
26 |
|
§15 |
Українські землі у складі Угорщини, Молдавії, Московії та Османської імперії. Кримське ханство |
|
|
|
||
27 |
|
§16 |
Соціальна структура населення українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
|
|
|
||
28 |
|
§17 |
Практична робота: зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст |
|
|
|
||
29 |
|
§18 |
Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. |
|
|
|
||
30 |
|
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. |
|
|
|
||
31 |
|
|
Практичне заняття. «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя (ХІV—ХV ст.)» |
|
|
|
||
32 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
|||
|
|
|
|
28 |
|
§21 |
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
|
|
|
|
29 |
|
§22 |
Практичне заняття. Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел) |
|
|
|
|
|
30 |
|
§23 |
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
|
|
|
31 |
|
§24 |
Практичне заняття. «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію |
|
|
|
|
|
32 |
|
§25 |
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм |
|
|
|
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід ( оглядово) |
|||
|
|
|
|
33 |
|
§3031 |
Держава і суспільство в середньовічному Китаї та Індії |
|
|
|
|
|
34 |
|
§22 |
Практичне заняття. Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії; підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|
|
|
|
|
35 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи середніх віків |
|
|
|
||||
33 |
|
С. 230 |
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. |
|
|
|
||
34 |
|
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Практична робота: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
||
35 |
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|
|
||