11 клас
(профільний рівень)
Синхронізоване календарно – тематичне планування
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Примітка |
1. |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП. Особливості курсу історії України від 1945 р. до сьогодення.
|
|
|
2. |
Україна на політичній карті Європи в 1914-1945 рр. Уроки української історії 1914-1945 рр. Періодизація історії України другої половини ХХ - першої чверті ХХІ ст. |
|
|
Розділ 1. Облаштування повоєнного світу |
|
||
1. |
Вступ. |
|
|
2. |
Створення нової системи міжнародних відносин |
|
|
3. |
Формування біполярного світу |
|
|
|
|
||
РОЗДІЛ 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
||
3 |
Україна в системі міжнародних відносин. УРСР - співзасновниця Організації Об'єднаних Націй (ООН). Участь України в інших міжнародних організаціях. |
|
|
Історія України(3 год. на тиждень,105 год. на рік)
Всесвітня історія (3 год. на тиждень,105 год. на рік)
(за оновленою програмою- Наказ МОН від 03.08.2022 № 698)
|
Переміщені особи з України. Репатріація. Неповерненці. |
|
|
4 |
Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами. Депортація за «обміном населення» між УРСР та Польською Народною Республікою (1944-1946 рр.). Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р. |
|
|
5 |
Відбудова промисловості: джерела та ресурси (праця мобілізованих, військовополонених, репатріантів, в'язнів виправно-трудових таборів). Становище сільського господарства. Голод 19461947 рр. |
|
|
6 |
Посилення проявів «культу особи» Йосифа Сталіна в УРСР. Особливості державної пропаганди. Ідеологічні інтерпретації перемоги над нацизмом. «Ждановщина» в Україні. Кампанії боротьби проти «українських буржуазних націоналістів» і «безрідних космополітів». |
|
|
7 |
«Радянізація» західних областей УРСР. Ліквідація Української греко-католицької церкви. Операція «Захід». Національно- визвольний рух у 1944-1950-х рр. на території України. Бій під Гурбами. «Велика блокада» проти УПА. Депортації родин воїнів УПА. Оунівський рух в еміграції. |
|
|
8 |
Особливості розвитку культури. Повсякденне життя населення України в повоєнні часи: стратегії виживання. Зміни у суспільній свідомості |
|
|
9 |
Практичне заняття |
|
|
10. |
Узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства |
|
|
4. |
Тенденції економічного і соціального розвитку держав Північної Америки та Західної Європи |
|
|
5. |
Тенденції політичного розвитку держав Північної Америки та Західної Європи |
|
|
6. |
США та Канада |
|
|
7. |
Велика Британія та Франція |
|
|
8. |
ФРН та Італія |
|
|
9. |
Узагальнення знань «Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства» |
|
|
10. |
Тематичний контроль «Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства» |
|
|
РОЗДІЛ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК |
|||
20 |
Зміни в системі влади. Неосталінізм. Конституція УРСР 1978 р. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні. |
|
|
21 |
Посилення репресій проти української інтелігенції. Активізація дисидентського руху: течії, форми та методи боротьби. «Самвидав». «Український вісник». Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (Українська Гельсінська група/УГГ). Прояви єврейського дисидентського та сіоністського руху на теренах УРСР. Опозиційна діяльність режимові в середовищі інших національних меншин. Кримські татари в боротьбі за повернення на батьківщину. |
|
|
22 |
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Провал Продовольчої програми. |
|
|
23 |
Життєвий рівень населення. Феномени радянського повсякдення: «хрущовки», «дефіцит», «черги». Етносоціальні зміни в УРСР. Зміни в суспільній свідомості. |
|
|
24 |
Особливості розвитку культури. Українське поетичне кіно. Український спорт. Особливості державної пропаганди в Україні: «радянський народ». |
|
|
25 |
Практичне заняття |
|
|
26 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси |
|||
11. |
Особливості розвитку країн Центрально-Східної Європи в другій половині 1940 — першій половині 1950-х рр |
|
|
12. |
Країни Центрально-Східної Європи в другій половині 1950 — 1960-х рр. |
|
|
13. |
Країни Центрально-Східної Європи в 1970—1980-х рр. |
|
|
14. |
Країни Центрально-Східної Європи в 1990-х рр. — на початку XXI ст. |
|
|
15. |
Тематичний контроль «Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси» |
|
|
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ, ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК. |
|||
27 |
Політика «перебудови- прискорення-гласності» та її наслідки в УРСР |
|
|
28 |
Проблеми ядерної безпеки УРСР. Чорнобильська катастрофа: передумови, позиція влади, заходи для подолання, наслідки. Вплив на суспільну свідомість. |
|
|
29 |
Виникнення націонал- демократичної, антикомуністичної опозиції. Утворення неформальних громадських організацій і груп. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову. Перехід частини республіканської номенклатури на національні позиції. Перші альтернативні вибори (1990 р.). «Декларація про державний суверенітет України». «Революція на граніті». Формування багатопартійності. Масові страйки шахтарів. |
|
|
30 |
Відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки (Кримської АРСР). Створення Меджлісу кримськотатарського народу. Спроби союзної влади зупинити процеси демократизації, розпаду СРСР. |
|
|
31 |
Повсякдення. Особливості розвитку культури і спорту. Відродження релігійного життя. |
|
|
32 |
Україна під час спроби державного перевороту в СРСР. «Акт проголошення державної незалежності України». Всеукраїнський референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Роль України у розпаді СРСР. Міжнародне визнання державної незалежності України. |
|
|
33 |
Внесок української діаспори у відновлення державної незалежності України. |
|
|
34 |
Практичне заняття |
|
|
35 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку |
|||
16. |
Японія |
|
|
17. |
Китай |
|
|
18. |
Індія |
|
|
19. |
Близькосхідний конфлікт і спроби його врегулювання |
|
|
20. |
Країни Африки |
|
|
21. |
Країни Латинської Америки |
|
|
22. |
Практичне заняття. Моделі інноваційного розвитку нових азіатських незалежних держав |
|
|
23. |
Практичне заняття. Моделі інноваційного розвитку нових азіатських незалежних держав |
|
|
24. |
Узагальнення «Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку» |
|
|
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
|||
36 |
Державотворчі процеси. Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р. |
|
|
37 |
Президентські вибори 2004 р. «Помаранчева революція». |
|
|
38 |
Конституційна реформа 2004 р. Основні тенденції суспільно- політичного життя в 2005-2009 рр. Спроби формування авторитарного режиму в 2010-2013 рр. Харківські угоди 2010 р. |
|
|
39 |
Утвердження ринкової економіки. Запровадження національної валюти - гривні. Специфіка приватизації. Становлення, прояви олігархічної системи. |
|
|
40 |
Демографічна та етносоціальна структура населення України. |
|
|
41 |
Повернення кримськотатарського народу на історичну Батьківщину. Життя національних спільнот в Україні. |
|
|
42 |
Багатовекторність зовнішньої політики України та її наслідки. Вступ України до Ради Європи. Будапештський меморандум. Тузлівська криза. Проголошення Україною курсу на євроатлантичну інтеграцію. |
|
|
43 |
Зміни у соціальній структурі українського суспільства. Динаміка зайнятості населення. Повсякденне життя. Зрушення в суспільній свідомості. Релігійне життя. |
|
|
44 |
Здобутки українців у сфері культури (наука, освіта, мистецтва, спорт). |
|
|
45 |
Українці в світі. Українська діаспора в розбудові державної незалежності України. |
|
|
46 |
Практичне заняття «Українці в світі.» |
|
|
47 |
Узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
Розділ 5. Міжнародні відносини |
|||
25. |
Міжнародні відносини в 1950—1980-ті рр. |
|
|
26. |
Завершення «холодної війни». Міжнародні відносини наприкінці XX — на початку XXI ст. |
|
|
27. |
Практичне заняття. Війни у В’єтнамі та Афганістані |
|
|
|
та їх вплив на міжнародні відносини |
|
|
28. |
Практичне заняття. Агресія Росії проти України та її вплив на міжнародні відносини |
|
|
Розділ 5. Повсякденне життя і культура |
|||
29. |
Постіндустріальне (інформаційне) суспільство. Розвиток науки і техніки |
|
|
30. |
Основні тенденції розвитку літератури і мистецтва у другій половині XX — на початку XXI ст. |
|
|
31. |
Практичне заняття. Модерне (індустріальне) та постмодерне (постіндустріальне, інформаційне) суспільства: тяглість та зміни |
|
|
32. |
Узагальнення «Міжнародні відносини. Повсякденне життя і культура» |
|
|
РОЗДІЛ 6. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА |
|||
48 |
Геополітичний вибір України: утвердження євроінтеграційного курсу. Україна в імперській доктрині «русского міра». |
|
|
49 |
Політичні, економічні, інформаційні та інші засоби тиску на Україну в контексті відродження прагнень Російської Федерації (РФ) до реімперіалізації на теренах колишнього СРСР. |
|
|
50 |
Зрив угоди про асоціацію України та Європейським Союзом (ЄС). Євромайдан. Революція Гідності. Крах режиму Віктора Януковича. Небесна Сотня. Президентські та парламентські вибори 2014 р. Обрання Петра Порошенка Президентом України. |
|
|
51 |
Підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Надання українцям права на безвізовий режим в'їзду в країни ЄС. |
|
|
52 |
Початок війни РФ проти України: окупація, анексія Криму, збройна агресія на сході України. Квазіреферендуми і проголошення маріонеткових квазідержав Донецької Народної Республіки (ДНР), Луганської Народної Республіки (ЛНР). |
|
|
53 |
Антитерористична операція/Операція об'єднаних сил (АТО/ООС). Перебіг бойових дій. Мінські домовленості. |
|
|
54 |
Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Участь добровольців- іноземців у збройній боротьбі на боці України. |
|
|
55 |
Міжнародна підтримка України в умовах війни. «Норманська четвірка»: внесок у стабілізацію збройного конфлікту. ПозиціяСША та держав «великої сімки». |
|
|
|
Санкції, накладені на РФ за невиконання Мінських домовленостей. |
|
|
56 |
Узагальнення Тематичний контроль |
|
|
57 |
Соціально-економічний розвиток України у 2014-2022 р. Економічні, політичні, судово- правові реформи. Створення незалежної правоохоронної структури для боротьби з корупцією. Незавершеність реформ. |
|
|
58 |
Законодавче забезпечення статусу української мови як державної. Розвиток української культури. Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України (ПЦУ). |
|
|
59 |
Президентські вибори 2019 р. Обрання Володимира Зеленського Президентом України. Земельна та інфраструктурна реформи. Цифровізація України. |
|
|
60 |
Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати. Збройні сили України (ЗСУ), Національна гвардія, територіальна оборона, громадянське суспільство та влада в обороні країни. |
|
|
61 |
Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. Нищення економіки України. Використання Росією продовольства як зброї. Заява Верховної Ради України «Про вчинення Російською Федерацією геноциду в Україні». Консолідація української політичної нації в боротьбі проти російській агресії. |
|
|
62 |
Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України». Протидія України російській пропаганді та дезінформації. |
|
|
63 |
Розгортання дипломатичної боротьби України. Утворення міжнародної коаліції держав на підтримку незалежності і обороноздатності України. Ленд-ліз. Надання Україні статусу кандидата в члени ЄС. |
|
|
64
|
Повсякдення в умовах війни: індивідуальний досвід, стратегії виживання та протистояння. Колабораційна діяльність і кримінальна відповідальність за неї. Рух Опору на тимчасово окупованих територіях. Біженці та вимушені переселенці. Примусове переселення громадян України до РФ. Гуманітарна підтримка біженців в країнах ЄС. |
|
|
65 |
Релігія, церкви й релігійні організації та війна. Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України. |
|
|
66 |
Практичне заняття |
|
|
67-70 |
Узагальнення Тематичний контроль |
|
|