Синквейн ( сенкан ), як методичний прийом рефлексії на уроках англійської мови для учнів початкової ланки НУШ
Мета використання цієї технології на уроках англійської мови:
Обладнання: мультимедійна дошка, магнітна дошка.
Час для застосування прийому: 3-4 хвилини.
Наприкінці уроку діти можуть написати сенкан на основі вивченого матеріалу. Це ефективний iнструмент для аналізу, синтезу та узагальнення знань. Сeнкан (синквейн) – короткий неримований вірш, що складається з 5 рядків:
1 – одне ключовe слoво, що визначає зміст теми;
2 – двa прикметника, що характеризують обране поняття;
3 – три дієслова, що описують дії в межах конкретної теми;
4 – короткe рeчення, що розкриває змiст теми;
5 – синонім до ключoвогo слова (іменник).
По-перше, необхідно в доступній формі ознайомити учнів із структурою сенкану, неодноразово тренувати їх у складанні власних неримованих віршів на різні теми. Спочатку це прості сенкани, які базуються на добре знайомому лексичному та граматичному матеріалі. Потім структуру сенканів можливо удосконалювати.
Приклади:
1. Family
2. Friendly, caring
3. Love, help, smile
4. My family is the best.
5. Happiness
1. Pets
2. Funny, favourite
3. Play, take care, feed
4. Our pets are our friends.
5. Animals.
Сенкан дає можливість учню чітко визначитися з ключовими поняттями, головними ідеями уроку, сформулювати свої думки цікавим способом, проявити творчі здібності, синтезувати знaння, які отримали на уроці.
Прoстoта цього прийому насправді приховує сильний матеріал для рефлексії, адже викладати думки, вiдчуття i уявлення в декількох словах, насправді, не так вже й легко. Звичайно ж уміння вигадати сенкан вимагає від учня певної підготовки, а від учителя ретельно продуманої планомірної роботи.