Урок інформатики у 2 класі за темою: "Система команд виконавця". В ході практичного заняття потрібно навчити виконавця змінювати свій розмір.
2 клас
Інформатика
Тема: Система команд виконавця.
Мета: формувати поняття алгоритму, закріпити знання про можливості виконавців, розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, формувати вміння узагальнювати, міркувати, виховувати відповідальність, самостійність, викликати зацікавленість інформатикою.
Обладнання: Scratch.
Хід уроку
І.Організаційна частина. Техніка безпеки.
1. Ось прийшли ми знову в клас,
Де чека комп’ютер нас.
Правила ми пригадаєм,
Щось новеньке ми пізнаєм.
Нумо сіли всі рівненько
І працюємо дружненько.
2. Техніка безпеки.
Правил безпеки дотримуйся, друже,
Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!
3.Гра «Закінчи речення»
1.Знаходитись від монітора слід на відстані…..
2.Клавіші потрібно натискати…..
3.Не класти руки …..
4.Не торкатись…
5.За комп’ютерним столом спину тримати…..
ІІ.Актуалізація опорних знань.
1.Запитання.
- Пригадайте, про що йшлося на попередньому уроці.
- Що таке «команда»? ( Це речення, яке спонукає до дії)
2.Складіть точки, щоб одержати малюнок. (Слоник)
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Прочитайте уважно команди. Де можна змінити порядок дій, а де не можна? Чому?
1 група команд.
1.Прочитай розклад уроків на завтра.
2.Збери необхідні зошити.
3.Збери необхідні підручники.
4.Перевір склад пенала.
2 група команд.
1.Подивись ліворуч.
2.Пройди до середини дороги.
3.Подивись праворуч.
4.Перейди всю дорогу.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Бесіда.
1.Як ви розумієте слово «виконавець»?
2.Кого стосуються такі команди: лежати, голос, сидіти. (Собак).
3.Кого стосуються такі команди: шикуйсь! Рівняйсь! Струнко! (Учнів).
4.Кого стосуються такі команди: зберегти текст, запустити програму? (Комп’ютера)
Правильно. Ці команди виконують собаки, учні, комп’ютер. Як їх назвати одним словом? (Це виконавці). Отже, виконавці – це…
2.Розповідь учителя.
Виконавцем команд може бути людина, тварина, робот, комп’ютер.
Учні на уроці – виконавці. Вони виконують команди учителя: «Подивіться на дошку», «Відкрийте підручник», «Запишіть розв’язання задачі». А коли грають у футбол футболісти, то вони виконують команди судді: «Розпочати гру!», «Пробити штрафний удар!».
Дресирований собака – також виконавець. Він виконує команди, які навчив його хазяїн: «Лежати!», «Сидіти!».
Комп’ютер – теж виконавець. Він виконує команди, які ми йому подаєм: «Запустити програму», «Згорнути вікно програми», «Розгорнути вікно на весь екран», «Завершити роботу програми».
Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх.
Міліціонер-регулювальник дає виконавцям-водіям такі команди: «Стояти!», «Рухатися вперед!», «Направо!», «Наліво!». Але він може давати, а водії виконувати тільки ті команди, які обумовлені правилами дорожнього руху.
Давайте пригадаємо казку про Алі-Бабу та сорок розбійників. Герой казки Касим не зміг дати правильну команду «Сім-сім, відчини двері!», і чарівні двері печери зі скарбами не відчинилися.
Виконавець Учень 1 класу не може виконати команду «Знайти добуток чисел 5 і 4», а виконавець Учень 2 класу може.
Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.
3.Фізкультхвилинка.
- Давайте уявимо, що ми на уроці фізкультури :
Станьте струнко! Руки в боки!
Пострибайте, як сороки.
Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!
А тепер, мов жабенята,
Ще в присядки пострибайте:
Ква – ква – ква! Ще раз: ква – ква! –
Щоб спочила голова.
- Що я вам подавала під час фізкультхвилинки? (Команди)
- Які команди ви виконували? Хто ви? ( Виконавці)
4.Практична робота учнів.
Сьогодні ми навчимо виконавця Рудого кота змінювати свій розмір. Для цього використаємо команду: «Змінити розмір на»
1.Запусти на виконання програму Scratch.
2.Вибери в лівій частині вікна кнопку «Вигляд».
3.Перетягни команду «Змінити розмір на» в центральну частину вікна.
4.Введи у команді «Змінити розмір на» нове значення, наприклад 15.
5.Перетягни ще одну команду «Змінити розмір на» в центральну частину вікна та приєднай команду до попередньої.
6.Введи у другій команді «Змінити розмір на» нове значення, наприклад 50.
7.Перетягни команду «Подумати» в центральну частину вікна.
8.Зміни в команді «Подумати» слово «Хм…» на слово «Росту».
9.Запусти групу команд на виконання – підведи до будь-якої команди вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші.
5. Релаксація.
Поглянемо вправо, поглянемо вліво,
І вгору, й додолу, і навкруги,
Від праці очі нехай відпочинуть,
Зарядку для них я зроблю разів три!
V. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
1.Робота в зошиті.
2.Запитання:
- Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
- Хто може бути виконавцем алгоритму?
- Що таке система команд виконавця?
- Чого навчалися під час роботи за комп’ютером?