"Система команд виконавця"

Про матеріал

Урок інформатики у 2 класі за темою: "Система команд виконавця". В ході практичного заняття потрібно навчити виконавця змінювати свій розмір.

Перегляд файлу

2 клас

Інформатика

Тема:  Система команд виконавця.

Мета: формувати поняття алгоритму, закріпити знання про можливості виконавців, розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, формувати вміння узагальнювати, міркувати, виховувати відповідальність, самостійність, викликати зацікавленість інформатикою.

Обладнання: Scratch.

 

Хід уроку

І.Організаційна частина. Техніка безпеки.

 1. Ось прийшли ми знову в клас,

Де чека комп’ютер нас.

Правила ми пригадаєм,

Щось новеньке ми пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

2. Техніка безпеки.

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

3.Гра «Закінчи речення»

1.Знаходитись від монітора слід на відстані…..

2.Клавіші потрібно натискати…..

3.Не класти руки …..

4.Не торкатись…

5.За комп’ютерним столом спину тримати….. 

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1.Запитання.

- Пригадайте, про що йшлося на попередньому  уроці.

- Що таке «команда»? ( Це речення,  яке спонукає до дії)

2.Складіть точки, щоб одержати малюнок. (Слоник)

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Прочитайте уважно команди. Де можна змінити порядок дій, а де не можна? Чому?

1 група команд.

1.Прочитай розклад уроків на завтра.

2.Збери необхідні зошити.

3.Збери необхідні підручники.

4.Перевір склад пенала.

2 група команд.

1.Подивись ліворуч.

2.Пройди до середини дороги.

3.Подивись праворуч.

4.Перейди всю дорогу.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

1.Як ви розумієте слово «виконавець»?

2.Кого стосуються такі команди: лежати, голос, сидіти. (Собак).

3.Кого стосуються такі команди: шикуйсь! Рівняйсь! Струнко! (Учнів).

4.Кого стосуються такі команди: зберегти текст, запустити програму? (Комп’ютера)

Правильно. Ці команди виконують собаки, учні, комп’ютер. Як їх назвати одним словом? (Це виконавці). Отже, виконавці – це…

2.Розповідь учителя.

Виконавцем команд може бути людина, тварина, робот, комп’ютер.

Учні на уроці – виконавці. Вони виконують команди учителя: «Подивіться на дошку», «Відкрийте підручник», «Запишіть розв’язання задачі». А коли грають у футбол футболісти, то вони виконують команди судді: «Розпочати гру!», «Пробити штрафний удар!».

Дресирований собака – також виконавець. Він виконує команди, які навчив його хазяїн: «Лежати!», «Сидіти!».

Комп’ютер – теж виконавець. Він виконує команди, які ми йому подаєм: «Запустити програму», «Згорнути вікно програми», «Розгорнути вікно на весь екран», «Завершити роботу програми».

Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх.

Міліціонер-регулювальник дає виконавцям-водіям такі команди: «Стояти!», «Рухатися вперед!», «Направо!», «Наліво!». Але він може давати, а  водії виконувати  тільки ті команди, які обумовлені правилами дорожнього руху.

Давайте пригадаємо казку про Алі-Бабу та сорок розбійників. Герой казки Касим не зміг дати правильну команду «Сім-сім, відчини двері!», і чарівні двері печери зі скарбами не відчинилися.

Виконавець Учень 1 класу не може виконати команду «Знайти добуток чисел 5 і 4», а виконавець Учень 2 класу може.

Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.

3.Фізкультхвилинка.

  - Давайте уявимо, що ми на уроці фізкультури :

                             Станьте струнко! Руки в боки!

                              Пострибайте, як сороки.

                              Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!

                              А тепер, мов жабенята,

                              Ще в присядки пострибайте:

                              Ква – ква – ква! Ще раз: ква – ква! –

                              Щоб спочила голова.

- Що я вам подавала під час фізкультхвилинки? (Команди)

- Які команди ви виконували? Хто ви? ( Виконавці)

4.Практична робота учнів.

Сьогодні ми навчимо виконавця Рудого кота змінювати свій розмір. Для цього використаємо команду: «Змінити розмір на»

1.Запусти на виконання програму Scratch.

2.Вибери в лівій частині вікна кнопку «Вигляд».

3.Перетягни команду «Змінити розмір на» в центральну частину вікна.

4.Введи у команді «Змінити розмір на» нове значення, наприклад 15.

5.Перетягни ще одну команду «Змінити розмір на» в центральну частину вікна та приєднай команду до попередньої.

6.Введи у другій команді «Змінити розмір на» нове значення, наприклад 50.

7.Перетягни команду «Подумати» в центральну частину вікна.

8.Зміни в команді «Подумати» слово «Хм…» на слово «Росту».

9.Запусти групу команд на виконання – підведи до будь-якої команди вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші.

5. Релаксація.

Поглянемо вправо, поглянемо вліво,

І вгору, й додолу, і навкруги,

Від праці очі нехай відпочинуть,

Зарядку для них я зроблю разів три!

V. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.

1.Робота в зошиті.

2.Запитання:

- Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?

- Хто може бути виконавцем алгоритму?

- Що таке система команд виконавця?

- Чого навчалися під час роботи за комп’ютером?

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2023
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку