Система роботи класних керівників, щодо ефективного подолання конфліктів в освітньому середовищі

Про матеріал
Система роботи класних керівників, щодо ефективного подолання конфліктів в освітньому середовищі. Опис своєї роботи в класі, щодо подолання конфліктних ситуацій.
Перегляд файлу

Система роботи класних керівників,

 щодо ефективного подолання конфліктів

в освітньому середовищі

             Школа-важлива ланка в житті кожної дитини. Це місце де діти починають проявляти свою самостійність, щодо власних бажань, здібносте, потреб.

             Початкова школа – це перша нова ступінь в житті дитини та її батьків.  Як і в будь – кому середовищі між дітьми, батьками та вчителями виникає спілкування. Під час якого можуть виникнути непорозуміння, якщо вчасно не прийняти заходів, це може перерости  в конфлікт.

         Щоденне шкільне життя в початковій школі демонструє безліч ситуацій, які закінчуються конфліктами.

         Більшість конфліктів виникає в категорії : «Учень-учень», які базуються на загальному самоствердженню або на неможливості протистояти натиску. Поспостерігавши за учнями свого класу та своїх колег дійшла висновку, що найчастіше між учнями виникає конфлікт з таких причин:

  • Через зневагу один до одного;
  • Через відсутність взаєморозуміння між учнями;
  • Боротьба за лідерство;
  • Образи;
  • Часто виникають розбіжності в інтересах;
  • Не вміння грати за правилами;
  • Не визнання своєї поразки;
  • Учні не вміють домовлятись спокійно, сприймають всі дії, слова проти них емоційно;

Щоб знизити рівень конфліктності в своїх класах, вчителі планують і проводять ряд виховних заходів, щодо попередження, подолання конфліктних ситуацій.

  1. Виховні години. Н-д: « Добро перемагає зло», «Дружба- найцініший скарб», «У колективі жити, з усіма дружити», «Стосунки між однокласниками», «Що таке конфлікт і способи його подолання», «За добро добром платять», «Спілкування хлопчиків і дівчаток» та інші;
  2. Екскурсій, майстер-класи;
  3. Тренінги: «я та мій клас», « Вчимося жити разом» і інші;
  4. Різноманітні ігри;
  5. В НУШ «Ранкові зустрічі», «Привітання»;
  6. Анкетування та тести психологічного характеру на згуртування колективу;
  7. З часто конфліктуючими дітьми проводимо індивідуальні бесіди, бесіди з їхніми батьками, надаємо їм спільні завдання, для того щоб навчити дітей взаємодіяти і розуміти один одного;
  8. Інколи, даємо можливість дітям самим вирішити суперечку.

 

 

 

 Крім того, часто виникають конфлікти в категорії: « Вчитель – учень». .

Більшість конфліктів виникає, коли

  • відсутня єдність у вимогах до учня
  • велика кількість вимог до учня, а він не справляється
  • учень вважає себе недооціненним
  •  не виконані домашні завдання
  • Учитель не може примиритися з порушенням поведінки на уроці
  • Особисті якості вчителя або учня( дратівливість, грубість, безпорадність)
  • На думку учня не справедлива оцінка

Що роблять  вчителі , щоб уникнути суперечки між ним і учнем.

  • Якщо назріває конфлікт, намагаємось розрядити напружену ситуацію, не доводячи до конфлікту. « Агресія породжує агресію», тому ми намагаємось притушити агресію дитини спокійним , доброзичливим, впевненим тоном.
  • Найчастіше на конфлікт йдуть не встигаючи учні, в яких щось не виходить, або чогось вони не розуміють. Тому, потрібно спокійно допомогти учневі, довірити йому інше завдання і обов’язково похвалити за виконану роботу.
  • Якщо ж виникає потреба в покаранні за порушення поведінки чи не виконане завдання. Робимо це так, щоб не принизити дитини перед колективом.
  • Якщо конфлікт виникає з-за оцінки, пояснюємо чому саме так, а не інакше.

Ще одна категорія конфлікту, яка виникає в шкільному житті- це « Батьки- вчитель».

     Всі батьки мають власне бачення того, якими мають бути   вчителі та школа. Воно формується за довго до того , як починає вчитися їхня дитина. А привівши дитину до школи зазвичай ідеал про вчителя рідко співпадає з реальністю.

Часто виникають суперечки між вчителем і батьками тоді коли вчитель повідомляє їм про порушення їхньою дитиною поведінку або про те, що дитина спровокувала бійку чи конфлікт з однокласниками. Зазвичай поведінка дітей вдома не співпадає з поведінкою дітей в школі. Батьки, які звикли бачити та сприймати свою дитину з певного боку не вірять словам вчителя , вважають, що вчитель наговорює на їхню дитину бо не долюблює. З цієї причини теж може виникнути конфлікт.

Інколи батьки вважають, що краще знають, як треба вчити їхню дитину і таким чином починають «вчити вчителя», що теж призводить до конфлікту.

Бувають такі ситуації, коли самі діти налаштовують батьків проти вчителя, таким чином захищають себе від покарання з боку батьків.

        Щоб уникнути конфлікту з батьками своїх учнів вчителі поч.класів:

  • На перших батьківських зборах повідомляють загальношкільні та класні правила для дітей та батьків;
  • Знайомлять їх з програмою навчання;
  • Проводячи батьківські збори вибираємо актуальні теми для класного колективу;

 

  • БЗ з елементами ігор, тренінгів, приводжу їм приклад різноманітних шкільних ситуацій і надаю їм можливість вирішити те чи інше питання в ролі вчителя, батька чи учня
  • Організовуємо родинні свята, залучаємо батьків до шкільних заходів: Спортивні свята, осінній ярмарок, новорічні свята, екскурсії.
  • Відвідуємо, за потреби, учнів вдома
  • Індивідуальні та групові бесіди.
  • Завжди говорю і дітям і батькам про те, що будь яке питання можна вирішити спокійно, якщо навчитися слухати і чути один одного.

Проаналізувавши проведену виховну роботу щодо подолання конфліктів між дітьми в своєму класі за 2,5 роки. Можу зробити висновок. Якщо прийшовши в 1 клас, між дітьми конфліктні ситуації виникали майже кожного дня і не по одному випадку. Вирішувались в основному стусанами і криками. То на даний момент, конфліктні ситуації виникають, але діти навчились їх аналізувати, признавати свою неправоту, вирішувати питання без агресії, слухати і чути один одного.

Та на досягнутому зупинятись не потрібно і тому в виховних планах обов’язково кожен запланував заходи щодо попередження та подолання конфліктних ситуацій.

І на останок, яка б ситуація не виникла, поважайте себе та оточуючих – навчайте дітей власним прикладом.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петринко Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
892
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку