Система роботи класних керівників,
щодо ефективного подолання конфліктів
в освітньому середовищі
Школа-важлива ланка в житті кожної дитини. Це місце де діти починають проявляти свою самостійність, щодо власних бажань, здібносте, потреб.
Початкова школа – це перша нова ступінь в житті дитини та її батьків. Як і в будь – кому середовищі між дітьми, батьками та вчителями виникає спілкування. Під час якого можуть виникнути непорозуміння, якщо вчасно не прийняти заходів, це може перерости в конфлікт.
Щоденне шкільне життя в початковій школі демонструє безліч ситуацій, які закінчуються конфліктами.
Більшість конфліктів виникає в категорії : «Учень-учень», які базуються на загальному самоствердженню або на неможливості протистояти натиску. Поспостерігавши за учнями свого класу та своїх колег дійшла висновку, що найчастіше між учнями виникає конфлікт з таких причин:
Щоб знизити рівень конфліктності в своїх класах, вчителі планують і проводять ряд виховних заходів, щодо попередження, подолання конфліктних ситуацій.
Крім того, часто виникають конфлікти в категорії: « Вчитель – учень». .
Більшість конфліктів виникає, коли
Що роблять вчителі , щоб уникнути суперечки між ним і учнем.
Ще одна категорія конфлікту, яка виникає в шкільному житті- це « Батьки- вчитель».
Всі батьки мають власне бачення того, якими мають бути вчителі та школа. Воно формується за довго до того , як починає вчитися їхня дитина. А привівши дитину до школи зазвичай ідеал про вчителя рідко співпадає з реальністю.
Часто виникають суперечки між вчителем і батьками тоді коли вчитель повідомляє їм про порушення їхньою дитиною поведінку або про те, що дитина спровокувала бійку чи конфлікт з однокласниками. Зазвичай поведінка дітей вдома не співпадає з поведінкою дітей в школі. Батьки, які звикли бачити та сприймати свою дитину з певного боку не вірять словам вчителя , вважають, що вчитель наговорює на їхню дитину бо не долюблює. З цієї причини теж може виникнути конфлікт.
Інколи батьки вважають, що краще знають, як треба вчити їхню дитину і таким чином починають «вчити вчителя», що теж призводить до конфлікту.
Бувають такі ситуації, коли самі діти налаштовують батьків проти вчителя, таким чином захищають себе від покарання з боку батьків.
Щоб уникнути конфлікту з батьками своїх учнів вчителі поч.класів:
Проаналізувавши проведену виховну роботу щодо подолання конфліктів між дітьми в своєму класі за 2,5 роки. Можу зробити висновок. Якщо прийшовши в 1 клас, між дітьми конфліктні ситуації виникали майже кожного дня і не по одному випадку. Вирішувались в основному стусанами і криками. То на даний момент, конфліктні ситуації виникають, але діти навчились їх аналізувати, признавати свою неправоту, вирішувати питання без агресії, слухати і чути один одного.
Та на досягнутому зупинятись не потрібно і тому в виховних планах обов’язково кожен запланував заходи щодо попередження та подолання конфліктних ситуацій.
І на останок, яка б ситуація не виникла, поважайте себе та оточуючих – навчайте дітей власним прикладом.