Система вправдля навчання іноземної мовив учнів початкової школи. Лисенко Галина Вікторівна
Номер слайду 2
Створення раціональної системи вправ є ключем до вирішення проблеми навчання іншомовного мовлення. Важливість системи вправ полягає в тому, що вона забезпечує як організацію процесу засвоєння, так і організацію процесу навчання. 3 точки зору організації процесу засвоєння система вправ має забезпечити:
Номер слайду 3
підбір необхідних вправ, що відповідають характеру певної навички або певного вміння;визначення необхідної послідовності вправ;розташування навчального матеріалу та співвідношення його компонентів;систематичність/регулярність виконання певних вправ: взаємозв’язок різних видів МД (Ю.І. Пассов). З точки зору організації процесу навчання система вправ потребує матеріального втілення, яке вона знаходить у підручнику. )
Номер слайду 4
Вправа – це спеціально організоване у навчальних умовах багаторазове виконання певного виду діяльності (мовної, мовленнєвої) з метою формування первинних навичок або розвитку та удосконалення умінь. Кожна вправа має три або чотирифазову структуру: Перша фаза — завдання Друга фаза — зразок виконання. Третя фаза — виконання завдання Четверта фаза— контроль завдання (контроль з боку вчителя, взаємоконтроль або самоконтроль учнів).
Номер слайду 5
1 фаза – завдання. Ця фаза передбачає постановку завдання-що треба зробити, як, у якій формі (письмовій або усній). Саме від пояснень і допомоги вчителя залежатиме ефективність засвоєння певного мовного матеріалу, навички яким є грунтом для розвитку мовленнєвих умінь.2 фаза – зразок виконання. Зразок виконання може міститись, а може бути відсутній. Як правило, у сучасних підручниках з іноземних мов зразок до вправи має місце, оскільки його наявність суттєво полегшує її виконання, унаочнює правильний алгоритм дій, а вчитель контролює рівень свідомого розуміння учнями завдання і у разі неточного розуміння консультує учнів щодо незрозумілих моментів індивідуально.+3 фаза – виконання завдання. Це й є певна навчальна дія (власне вправа), у процесі виконання якої, у залежності від визначеної мети, триває засвоєння мовно – мовленнєвого матеріалу або формування навичок й умінь оперування ним.4 фаза – контроль завдання. Ця фаза може бути повноцінно наявною, проте можливе співпадіння з фазою №3, оскільки контроль може відбуватись безпосередньо під час виконання вправи. Контроль може бути з боку вчителя, з боку учнів, взаємоконтроль тощо.
Номер слайду 6
Приклади вправ
Номер слайду 7
Приклади вправ
Номер слайду 8
Типи вправ для навчання ІМНекомунікативні (мовні)Умовно- комунікативніКомунікативні(мовленнєві)
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Некомунікативна вправа
Номер слайду 11
Некомунікативна вправа
Номер слайду 12
Комунікативна вправа
Номер слайду 13
Комунікативна вправа
Номер слайду 14
Умовно- комунікативна вправа
Номер слайду 15
Номер слайду 16
А1а - група вправ для формування слухових навичок аудіювання (фонематичного та інтонаційного слуху);А1б - група вправ для формування лексичних навичок аудіювання;А1в - група вправ для формування граматичних навичок аудіювання;А2а - група вправ, що готують учнів до аудіювання текстів;А2б - група вправ з аудіювання текстів;Г1а - група вправ для формування вимовних (артикуляційних та інтонаційних) навичок говоріння;Г1б - група вправ для формування лексичних навичок говоріння;Г1в - група вправ для формування граматичних навичок говоріння;Г2а - група вправ для оволодіння діалогічними єдностями;Г2б - група вправ для оволодіння мікродіалогами;Г2в — група вправ для оволодіння різними типами діалогу;Г3а — група вправ на з'єднання речень у понадфразову єдність;Г3б — група вправ для оволодіння мікромонологами;Г3в — група вправ для оволодіння різними типами монологу;Ч1а — група вправ на впізнавання та розрізнення графем;Ч1б — група вправ на встановлення та реалізацію графемно-фонемних відповідностей;Ч2а — група вправ для формування лексичних навичок читання;42б — група вправ для формування граматичних навичок читання;Ч3а — група вправ, що готують учнів до читання текстів;Ч3б — група вправ з навчання читання текстів;П1а — група вправ для формування каліграфічних навичок письма;П1б — група вправ для формування орфографічних навичок письма;П2а - група вправ для формування лексичних навичок письма;П2б - група вправ для сформування граматичних навичок письма;П3а - група вправ для оволодіння писемним висловлюванням на рівні понадфразової єдності;П3б - група вправ для оволодіння писемним висловлюванням на рівні тексту.