Ситуативний тест визначення рівню сформованості вчинкового компоненту екологічної свідомості та екологічної емпатії (ВКЕС)

Про матеріал

Загальний рівень сформованості вчинкового компоненту (ВКЕС) = (І + ІІ + ІІІ + ІV) * 8,3 (%)

Сформованість екологічної рефлексії (здатність передбачити наслідки власних та чужих дій щодо живого оточення, робити конкретні вчинки для захисту та збереження природи, екосоціальна та моральна зрілість), нараховуйте по 1 балу за вибір відповідей: 1г, 2в, 3г, 5а, 7в, 8г, 9б, 10б, 11б щоб перевести у 12 бальну шкалу, перемножте одержану суму на 1,3, для визначення у відсотках: сума балів *100%

9

Перегляд файлу

Ситуативний тест визначення рівню сформованості вчинкового компоненту екологічної свідомості та екологічної емпатії (ВКЕС)

 

Інструкція дітям. Слухайте уважно маленькі історії та підкресліть у листку продовження, яке співпадає з вашою думкою. Підкреслити потрібно лише одну відповідь.

 

  1. Даринка йшла по дорозі та помітила велику строкату гусінь, що повзла у своїх справах. Дівчинка…

А) не звернула уваги та пройшла мимо

Б ) «Оце так шкідник!» - подумала дівчинка і розчавила гусінь каблуком.

В ) «Візьму собі у колекцію» - вирішила дівчинка і загорнула гусінь у папірець

Г) «Гарний, мабуть, вийде метелик» - подумала дівчинка і пересадила гусінь у травичку

2. Сашко підійшов до ставка і побачив своїх друзів Миколу та Сергія, які розважалися тим, що стріляли з рогатки по жабах, підраховуючи влучні «постріли». Помітивши Сашко, хлопці запропонували йому приєднатися до забави. Сашко…

А)дістав свою рогатку і діти стали стріляти по черзі, вправляючись у влучності;

Б) відмовився, бо мав рогатки;

В) відмовився, бо жаб було шкода;

Г) сказав, що спостерігатиме за жабами: що вони будуть робити, куди ховатимуться.

 

3.Василько з Андрієм гралися у піску. У кожного був іграшковий автомобіль. Раптом діти помітили жука, що пробував вибратися з піщаної купи. Тоді…

А) «Дави шкідливу комаху!» - вигукнув Андрійко і хлопці почали наїжджати своїми іграшковими машинами на жука. Їм було весело.

Б) «Дивись, як риє!» - сказав Василько і запропонував експериментувати: « Давай на жука насипати пісок. Подивимося – відриється він чи ні?!» І хлопці почали насипати на комаху пісок, з кожним разом збільшуючи купи.

В) Діти не звернули на комаху уваги і продовжували гратися далі;

Г) Хлопці пересадили жука на чисте від піску місце, комаха почистила крильця і полетіла.

 

4. Оля та Віка – сестрички. Якось навесні вони гуляли тільки на узліссі. Молоденька травичка тільки почала пробиватися. Раптом дівчатка побачили  яскраво-жовту квітку горицвіту, що розквітла чи не  найпершою…

А) «Цікаво, чому вона розквітла першою?» - Спитала Оля і дівчата вирішили запитати про це у вчительки.

Б) «Цю траву кози не їдять.» - сказала сестрі Віка і дівчата пішли далі.

В) «Зовсім не пахне» - зауважила Віка і дівчата пішли гуляти далі.

Г) «Дивись, вона схожа на маленьке сонечко» - сказала Оля. «Гарна!» - погодилася з сестрою Віка. Дівчатка пішли додому та намалювали квітку у альбомі.

 

5.Миколка та Денис йшли повз паркан до школи.  Раптом діти почули голосне гавкання та чиєсь шипіння. Хлопці зазирнули через паркан і побачили, як невеликий песик скаче перед  кошеням, якому ніде поділитися вперед собака не пускає, на паркан ніяк вилізти, бо він із шиферу.

А) Микола кинув собаці шматочок булочки, і поки той їв, кошеняті вдалося втекти.

Б) «Візьми його, Сірко! Візьми!» - почав вигукувати Денис собаці. Хлопці зраділи новій розвазі і почали спостерігати.

В) «Давай подивимось, що з цього буде, а потім у класі розкажемо.» - запропонував Микола і друзі вирішили трохи затриматись

Г) Хлопці засміялися і пішли далі, щоб не запізнитися до школи.

 

6.Марійка, Юра та Вітя гуляли біля посадки. Марійка помітила на великому пеньку багато грибів, які росли кружечком по краю пенька. Дівчинка погукала хлопців…

А) «Знайшла чому радіти! Та цих грибів у посадці скільки хочеш!» - відмахнулися хлопці і побігли геть.

Б) «Не чіпай їх, бо можуть бути отруйними!» - попередив Юрко.

В) «Як гномики за столом!» - зауважив Вітя. «А ось їм і капелюшки!» - додав Юрко, накриваючи яскравими листочками грибні шляпки.

Г) «Бий поганки, щоб люди не труїлися!» - вигукнув Юрко і діти почали нищити гриби палицями.

 

7.Дмитрик з дідусем ловили рибу. Дмитрикові не дуже щастило, бо риба клювала у нього гірше, ніж у дідуся. Аж раптом поплавок смикнувся, хлопчик витяг вудку і побачив, що «піймав» старого черевика…

А) Настрій у Дмитрика зовсім погіршився. Він розізлився і жбурнув черевика у ставок.

Б) Хлопчик зазирнув у черевика: чи не ховається у ньому рак або рибка?

В) «Оце так «рибка»! – показав дідусеві «улов» хлопчик і засміявся, а потім закопав черевика.

Г) Дідусь із онуком довго реготали над «черевичним уловом», а потім зібрали вудки та пішли додому, лишивши черевика на березі.

 

8.Наталя, Світланка, Вадим та Мишко дуже люблять відпочивати на порозі. У них навіть своє місце улюблене є. Це велика затишна галявина у посадці недалеко від дому. Якось на осінніх канікулах друзі вирішили пограти на «своїй» галявині. Але вона виявилася засмученою: хтось сміття посеред галявини…

А) діти повернулися додому.

Б) «Подивимось, що тут є!» - вигукнув Вадим і діти почали досліджувати купу

В) «Треба табличку написати:»Сміття викидати заборонено!» - запропонувала Наталя.

Г) Діти попросили батьків допомогти прибрати сміття

 

 

 

9.Холодного зимового ранку Оленка вийшла на подвір’я. На старій вишні сиділи нашорошені горобці, ховаючи по черзі то одну, то другу лапку у пір’ячко…

А) «ач, як гріються» - здивувалася дівчинка і побігла до подружки, що чекала її на вулиці.

Б)дівчинка зайшла до комори,набрала з мішка жменю насіння і насипала пташкам

В) «Горобці «кучкуються» на мороз» - згадала Оленка бабусину прикмету і пішла закривати двері у підвал, щоб картопля не померзла.

Г) дівчинка повернулася у хату, щоб одягатися тепліше і не застудитися

 

10. Був жаркий літній полудень. Женя сидів у затінку під вишнею і вистругував ножиком собі солдатика. Добрий виходив солдатик. Десь із півгодини він чув надривне мукання сусідської корови…

А) «Про худобу треба піклуватися, бо нічого не матимеш!» - подумав хлопчик (бо так бабуся часто каже)

Б) «Може щось трапилося?» - подумав хлопчик і пішов розказувати про корову бабусі, що була у хаті

В) Женя не звертав на мукання уваги і старанно працював

Г) «цікаво, чому у корів такий гучний голос?» - подумав хлопчик

 

11.На день народження Настусі у класі подарували пакетик шоколадних цукерок у яскравих обгортках. Дівчинка відклала до кишені цукерки для тата, мами та братика, а ті, що залишились, їла дорогою до школи. А яскраві обгортки…

А) дівчинка пускала летіти за вітром і спостерігала, як папірці кружляли та летіли, немов барвисті метелики.

Б)Настуся складала назад у пакетик, щоб її не сварили за сміття

В) дівчинка повісила на ялинку, що росла біля школи. Ялинка вийшла дуже гарною.

Г) Настуся зібгала у велику кулю і викинула у кущі

 

12.Данилко йшов повз невеличке деревце горобини. Горобина відцвіла, на гілочках висіли зелені грони ягід. Хлопчик зірвав ягоду і покрутив її у пальцях. «Зелена і тверда» - подумав Данилко і …

А) вирішив спитати вчительку, коли достигає горобина і чим вона корисна

Б) зірвав ягоди, щоб постріляти ними через трубочку. Гарні «пульки» вийшли!

В) порадів тому, що пташкам узимку буде що їсти

Г) пішов далі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обробка. Нараховуйте 1 бал у графу, якщо відповідь співпадає з переліком:

 

Тип сприйняття

природних об’єктів

Чим характеризується

Перелік питань тексту

І

Когнітивний

Дитина спрямована на пізнання живого оточення, при високому рівні вираженості типу - має допитливий розум, дослідницькі риси

1в, 2г, 3б, 4а, 5в, 6б, 7б, 8б, 9а, 10г,11а,12а

ІІ

Емпатійний

Дитина емоційно не відокремлює живе оточення від власної особистості, сприймає біль та красу живої природи, як особисті, має художню уяву

1г,2в ,3г, 4г, 5а, 6в, 7в, 8г, 9б, 10б, 11в, 12в

ІІІ

Когнітивно - прагматичний

Дитина сприймає природні об’єкти з позиції корисності чи шкідливості для людини, здатна доглядати тварин та рослини, якщо усвідомлює цінність живого для людини

1б,2б,3а,4б,5б, 6г,7в, 8в, 9в, 10а, 11б, 12б

ІV

Ігнорування об’єктів природи, слабка сформованість екосвідомості

Дитина не цікавиться живим оточенням, ігнорує інформацію про життя та особливості тварин, рослин; не виявляє бажання виконувати дії, пов’язані з доглядом за тваринами та рослинами. При високих показниках доцільно дослідити особливості мотивації навчальної діяльності з природничих дисціплін

1а, 2а, 3в, 4в, 5г, 6а, 7а, 8а, 9г, 10в, 11г, 12г

 

Загальний рівень сформованості вчинкового компоненту (ВКЕС) = (І + ІІ + ІІІ + ІV) * 8,3 (%)

Сформованість екологічної рефлексії (здатність передбачити наслідки власних та чужих дій щодо живого оточення, робити конкретні вчинки для захисту та збереження природи, екосоціальна та моральна зрілість), нараховуйте по 1 балу за вибір відповідей: 1г, 2в, 3г, 5а, 7в, 8г, 9б, 10б, 11б щоб перевести у 12 бальну шкалу, перемножте одержану суму на 1,3, для визначення у відсотках: сума балів *100%

                                                                     9

 

docx
Додано
1 січня 2019
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку