Склад числа 10. «Математичні пригоди»

Про матеріал
Формувати ключові компетентності: предметні (математична): обчислювальна, логічна, геометрична - ознайомити учнів зі складом числа 10; організувати математичне дослідження щодо визначення різних варіантів складу числа 10, створенні відповідної таблиці; закріпити знання складу чисел 2-9, сприяти формуванню вміння розкладати числа на дві частини; закріпити у школярів навички лічби у межах 10. Сприяти засвоєнню учнями складу чис¬ла 10. Вчити застосовувати отримані знання під час виконання завдань. Сприяти розвитку математичної компетентності, алгоритмічного, логічного мислення, пам'яті, емоційного інтелекту, критичного мислення учнів. уміння вчитися впродовж життя: розвивати вміння планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес; комунікативну: розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; соціальну: розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; сприяти згуртуванню учнівської спільноти; інформаційну: розширювати знання учнів про властивості чисел, дбайливе ставлення до свого здоров’я;
Перегляд файлу

 

Тема уроку    Склад числа 10. «Математичні пригоди»

 

Мета уроку Формувати ключові компетентності:

предметні (математична): обчислювальна, логічна, геометрична - ознайомити учнів зі складом числа 10; організувати математичне дослідження щодо  визначення різних варіантів  складу  числа  10, створенні відповідної таблиці;  закріпити знання складу чисел 2-9,  сприяти формуванню вміння розкладати числа на дві частини; закріпити у школярів навички лічби у межах 10.  Сприяти засвоєнню учнями складу чис­ла 10. Вчити  застосовувати отримані  знання  під  час виконання  завдань. Сприяти розвитку  математичної компетентності, алгоритмічного, логічного мислення, пам'яті, емоційного інтелекту,  критичного  мислення учнів.

уміння вчитися впродовж життя: розвивати вміння планувати власні дії,

оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний

інтерес;

комунікативну: розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку,

правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальну: розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в

 групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; сприяти згуртуванню учнівської спільноти;

інформаційну: розширювати знання учнів про властивості чисел, дбайливе ставлення до свого здоров’я;

Очікувані результати:  учні знають, розуміють утворення  числа 10, на основі практичних дій вміють добирати відповідні числа; під час виконання завдань застосовують знання складу чисел 2-9.  

 

Тип уроку урок-квест

 

Обладнання:  мультимедійна презентація, музичний супровід для початку уроку,

 відеоматеріали,  математичні ігри для активностей «щоденні 3», набір «6 цеглинок лего» для кожного учня, дитячі іграшки, зображення грошових  купюр, танграм.

 

Технології навчання: технології диференційованого навчання,   критичного мислення,   елементи інтегрованого навчання,  ігрові технології.

 

Форми роботи: фронтальні, індивідуальні, парні, групові.

 

Методи роботи: діяльнісні,  інтерактивні, практичні, наочні, словесні.

 

Перебіг  уроку

І. Організація класу

  «Доброго ранку» - мовлю за звичаєм,

«доброго ранку» - кожному зичу Я

«Доброго дня Вам» - людям бажаю,

«Вечером добрим» - стрічаю, вітаю.

І посміхаються в відповідь люди.

Добрі слова кожному любі.

 


Психологічна настанова «Веселка  настрою» з лего

  •          Уявіть, що у ваших долоньках – дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день і урок приємнішим для всіх, хто поруч з вами.

 

У кожного з вас на парті лежить по 6 кольорових кубиків LEGO. Ці кубики допоможуть нам дізнатися, який у вас зараз настрій. Кожен колір означає певний настрій: червоний – злий, помаранчевий – тривожний, жовтий – веселий, зелений – спокійний, блакитний – сумний, синій – поганий. Покажіть нам свій кубик, щоб ми знали, як ви себе почуваєте. Я хочу, щоб ви завжди були веселими!

ІІ. Мотивація учнів

Дітки, у вас є друзі? Це чудово! А ви хотіли б вирушити в пригоду разом зі своїми улюбленими казковими героями? Квіткова Фея, Бедрик, Зайченятко, Совенятка і Дракончик заблукали! Вони дуже потребують нашої допомоги. Чи готові ви допомогти їм знайти дорогу додому? Це буде справжня пригода, повна загадок і сюрпризів!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1. Бесіда «Математика і ми». Повторення вивченого

Друзі, сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож у світ чисел! Ми будемо вчитися рахувати, порівнювати і дізнаватись багато нового про цифри. А ви пам'ятаєте, що ми вже навчилися рахувати до десяти? Давайте разом повторимо всі числа від одного до десяти. А тепер спробуємо порахувати у зворотному порядку, від десяти до одного. Це буде перше випробування.

Весела лічба з Дракончиком. Сусіди чисел

Робота в парах. Настільна гра

458786563_2303722556635916_2742254075213055437_n.jpgДрузі, сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож у світ чисел! Ми будемо вчитися рахувати, порівнювати і дізнаватись багато нового про цифри. А ви пам'ятаєте, що ми вже навчилися рахувати до десяти? Давайте разом повторимо всі числа від одного до десяти. А тепер спробуємо порахувати у зворотному порядку, від десяти до одного. Це буде справжнє випробування!

458934712_2303722619969243_916329816312293403_n.jpg

 

 

 

 

Лічба в прямому і зворотньому порядку із совами

385693523_2068326676842173_5450743838753730043_n.jpg

Хвилинка чистопису

Підготовка руки до письма:

Нейропсихологічна гра "Майстерні ручки" (повтори, якщо зможеш)

https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

 

        Повторення правила  сидіння  під час письма, як тримати ручку:

Зошит свій я відкриваю, косо я його кладу,

Ручку я ось так тримаю, сяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати вправно – до роботи я берусь.

       

Вправа «Пишу цифри разом із совенятами»

Зразок написання цифр 0-9 та числа 10 разом з совенятами у повітрі. Сова робить рухи у повітрі з допомогою свої крилець, ми  - з допомогою своїх ручок. (Вчитель  коментує написання).

       Діти прописують цифри за зразком у зошиті.

     - Обведіть найбільше число.

     - Пропишіть число 10 у рядочку в зошиті.

Взаємооцінювання «Смайлики»

 Учні обмінюються зошитами із сусідом/сусідкою по парті, перевіряють роботу. Все  правильно -  малюють веселий смайлик, є помилки – сумний смайлик,  повертають зошити, дякують, тиснуть один одному руки.

IV. Повідомлення теми та мети уроку, вивчення нового матеріалу


 

- Якось мені довелося побувати на лісовій галявині, де мені все здалося цікавим. А чому? Там  я зустріла 10 бедриків, 10 зайчиків, 10 квіткових фей, 10 горобчиків  на десяти деревах сидять, один на одного дивляться, кожен з них зацвірінькав 10 разів. Розбудили горобчики  10 лисичок.

- Чим цікава галявина?  Всього тут було по 10, адже вона не проста, а математична. Саме тут ми сьогодні дізнаємось, як утворюється  число 10.

 

  1. Математичне дослідження

«Добери числа»

Вивчення нового матеріалу на основі практичних дій з предметами.

Робота із завданнями у підручнику.

 

 

Завдання з лего

«З яких чисел складається число…»

Учні усно  добирають потрібні числа із запропонованих вчителем, показують відповідними цеглинками.

 

Математична гра «Склад числа 10 з бедриками»

Снимок экрана 2024-10-24 173746.png

Руханка з Бедриком

Бедрик запрошує відпочити

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

Завдання  від Бедрика

Маленький Бедрик взяв рюкзак і вирушив до школи. По дорозі знайшов незнайомий предмет. Що Бедрикові  робити можна, а що – ні? (Відповіді учнів)

  •          Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті – здоров'я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров'я необхідно кожному.

 

V. Розвиток математичних умінь

         Активності «щоденні 3». Математика разом з другом

*Активності  «щоденні 3» можна  виконувати як в групі, так і кожним учнем  індивідуально (ще варіант – запропонувати  вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).

 Об’єднаємось у пари, групи для наступного завдання, адже разом з другом  завжди легше навчатися і працювати.

      Пазли «Щенячий патруль»

https://drive.google.com/file/d/1fwq2BQjI6DDbCDo1R5oeLO0rf3way6vk/view?usp=sharing

    «Будиночок для равлика»

https://drive.google.com/file/d/1vpq7ENQJV0t_q80sNJ7IWzqr7Yn6q-1Q/view?usp=sharing

       «Збери яблучка для їжачка»

https://drive.google.com/file/d/1olpwYykBZCRcXpChNckM5w2Ww1HdgWGf/view?usp=sharing

 

Інтерактивна гра  «Математична крамничка»

Сьогодні ми станемо справжніми покупцями! У кожного з вас є свій власний гаманець з грошима. Давайте вирушимо в магазин іграшок! Але пам'ятайте, щоб купити іграшку, потрібно правильно розрахуватися – використовуючи різні купюри, придбати іграшку за 10 грн. Хто з вас зможе обрати потрібні купюри, щоб заплатити за іграшку? Давайте спробуємо!

 

Робота з геометричними фігурами

 Викладіть будь ласка із геометричних фігур своїх домашніх улюбленців, порахуйте, скільки у них вух, лап, хвостів, очей.

Математика самостійно

Завдання на вибір з наступною перевіркою

«Хто в будиночку живе»

https://vseosvita.ua/library/kartki-na-temu-sklad-cisla-143964.html?rl=75987

Всі ви добре рахували, порівнювали числа, знаходили відповіді на складні питання.

Чи потрібно це нам для життя, й де можна застосувати набуті математичні знання?

Ми над великою темою працювали, друзям допомагали   і часу на пустощі не витрачали. Тому  впоралися із завданнями нашого уроку, я вами пишаюся! Друзі, які заблукали, знайшлися завдяки вашій згуртованості та  математичній грамотності.

 

VІ. Підсумок уроку  «Питання-відповідь»

*На парті у кожного учня – 10 кольорових олівців.

     - Розкладіть 10 олівців порівну між двома товаришами. По скільки олівців у кожного?

     -  Покладіть на парті 3 олівці. Скільки ще потрібно покласти олівців, щоб їх стало 10?

- Як ще можна утворити число 10?

– Діти, наш урок добігає кінця. Чи задоволені ви своєю роботою?

– Я пишаюся своїми розумними дітьми, адже ви працювали активно, точно, швидко.

 

Самооцінювання  «Сходинки успіху»

images.jfif

 


 

Використані інтернет-джерела

 

               

  1. Нейропсихологічна гра "Майстерні ручки"

https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

  1. Руханка з Бедриком

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

  1. Картки «Склад числа»

https://vseosvita.ua/library/kartki-na-temu-sklad-cisla-143964.html?rl=75987

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Посполіта Оля
Додано
15 листопада
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку