Тема уроку Склад числа 10. «Математичні пригоди»
Мета уроку Формувати ключові компетентності:
предметні (математична): обчислювальна, логічна, геометрична - ознайомити учнів зі складом числа 10; організувати математичне дослідження щодо визначення різних варіантів складу числа 10, створенні відповідної таблиці; закріпити знання складу чисел 2-9, сприяти формуванню вміння розкладати числа на дві частини; закріпити у школярів навички лічби у межах 10. Сприяти засвоєнню учнями складу числа 10. Вчити застосовувати отримані знання під час виконання завдань. Сприяти розвитку математичної компетентності, алгоритмічного, логічного мислення, пам'яті, емоційного інтелекту, критичного мислення учнів.
уміння вчитися впродовж життя: розвивати вміння планувати власні дії,
оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний
інтерес;
комунікативну: розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку,
правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальну: розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в
групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; сприяти згуртуванню учнівської спільноти;
інформаційну: розширювати знання учнів про властивості чисел, дбайливе ставлення до свого здоров’я;
Очікувані результати: учні знають, розуміють утворення числа 10, на основі практичних дій вміють добирати відповідні числа; під час виконання завдань застосовують знання складу чисел 2-9.
Тип уроку урок-квест
Обладнання: мультимедійна презентація, музичний супровід для початку уроку,
відеоматеріали, математичні ігри для активностей «щоденні 3», набір «6 цеглинок лего» для кожного учня, дитячі іграшки, зображення грошових купюр, танграм.
Технології навчання: технології диференційованого навчання, критичного мислення, елементи інтегрованого навчання, ігрові технології.
Форми роботи: фронтальні, індивідуальні, парні, групові.
Методи роботи: діяльнісні, інтерактивні, практичні, наочні, словесні.
Перебіг уроку
І. Організація класу
«Доброго ранку» - мовлю за звичаєм,
«доброго ранку» - кожному зичу Я
«Доброго дня Вам» - людям бажаю,
«Вечером добрим» - стрічаю, вітаю.
І посміхаються в відповідь люди.
Добрі слова кожному любі.
Психологічна настанова «Веселка настрою» з лего
У кожного з вас на парті лежить по 6 кольорових кубиків LEGO. Ці кубики допоможуть нам дізнатися, який у вас зараз настрій. Кожен колір означає певний настрій: червоний – злий, помаранчевий – тривожний, жовтий – веселий, зелений – спокійний, блакитний – сумний, синій – поганий. Покажіть нам свій кубик, щоб ми знали, як ви себе почуваєте. Я хочу, щоб ви завжди були веселими!
ІІ. Мотивація учнів
Дітки, у вас є друзі? Це чудово! А ви хотіли б вирушити в пригоду разом зі своїми улюбленими казковими героями? Квіткова Фея, Бедрик, Зайченятко, Совенятка і Дракончик заблукали! Вони дуже потребують нашої допомоги. Чи готові ви допомогти їм знайти дорогу додому? Це буде справжня пригода, повна загадок і сюрпризів!
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Друзі, сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож у світ чисел! Ми будемо вчитися рахувати, порівнювати і дізнаватись багато нового про цифри. А ви пам'ятаєте, що ми вже навчилися рахувати до десяти? Давайте разом повторимо всі числа від одного до десяти. А тепер спробуємо порахувати у зворотному порядку, від десяти до одного. Це буде перше випробування.
Весела лічба з Дракончиком. Сусіди чисел
Робота в парах. Настільна гра
Друзі, сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож у світ чисел! Ми будемо вчитися рахувати, порівнювати і дізнаватись багато нового про цифри. А ви пам'ятаєте, що ми вже навчилися рахувати до десяти? Давайте разом повторимо всі числа від одного до десяти. А тепер спробуємо порахувати у зворотному порядку, від десяти до одного. Це буде справжнє випробування!
Лічба в прямому і зворотньому порядку із совами
Хвилинка чистопису
Підготовка руки до письма:
Нейропсихологічна гра "Майстерні ручки" (повтори, якщо зможеш)
https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo
Повторення правила сидіння під час письма, як тримати ручку:
Зошит свій я відкриваю, косо я його кладу,
Ручку я ось так тримаю, сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати вправно – до роботи я берусь.
Вправа «Пишу цифри разом із совенятами»
Зразок написання цифр 0-9 та числа 10 разом з совенятами у повітрі. Сова робить рухи у повітрі з допомогою свої крилець, ми - з допомогою своїх ручок. (Вчитель коментує написання).
Діти прописують цифри за зразком у зошиті.
- Обведіть найбільше число.
- Пропишіть число 10 у рядочку в зошиті.
Взаємооцінювання «Смайлики»
Учні обмінюються зошитами із сусідом/сусідкою по парті, перевіряють роботу. Все правильно - малюють веселий смайлик, є помилки – сумний смайлик, повертають зошити, дякують, тиснуть один одному руки.
IV. Повідомлення теми та мети уроку, вивчення нового матеріалу
- Якось мені довелося побувати на лісовій галявині, де мені все здалося цікавим. А чому? Там я зустріла 10 бедриків, 10 зайчиків, 10 квіткових фей, 10 горобчиків на десяти деревах сидять, один на одного дивляться, кожен з них зацвірінькав 10 разів. Розбудили горобчики 10 лисичок.
- Чим цікава галявина? Всього тут було по 10, адже вона не проста, а математична. Саме тут ми сьогодні дізнаємось, як утворюється число 10.
«Добери числа»
Вивчення нового матеріалу на основі практичних дій з предметами.
Робота із завданнями у підручнику.
Завдання з лего
«З яких чисел складається число…»
Учні усно добирають потрібні числа із запропонованих вчителем, показують відповідними цеглинками.
Математична гра «Склад числа 10 з бедриками»
Руханка з Бедриком
Бедрик запрошує відпочити
https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
Завдання від Бедрика
Маленький Бедрик взяв рюкзак і вирушив до школи. По дорозі знайшов незнайомий предмет. Що Бедрикові робити можна, а що – ні? (Відповіді учнів)
V. Розвиток математичних умінь
Активності «щоденні 3». Математика разом з другом
*Активності «щоденні 3» можна виконувати як в групі, так і кожним учнем індивідуально (ще варіант – запропонувати вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).
Об’єднаємось у пари, групи для наступного завдання, адже разом з другом завжди легше навчатися і працювати.
Пазли «Щенячий патруль»
https://drive.google.com/file/d/1fwq2BQjI6DDbCDo1R5oeLO0rf3way6vk/view?usp=sharing
«Будиночок для равлика»
https://drive.google.com/file/d/1vpq7ENQJV0t_q80sNJ7IWzqr7Yn6q-1Q/view?usp=sharing
«Збери яблучка для їжачка»
https://drive.google.com/file/d/1olpwYykBZCRcXpChNckM5w2Ww1HdgWGf/view?usp=sharing
Інтерактивна гра «Математична крамничка»
Сьогодні ми станемо справжніми покупцями! У кожного з вас є свій власний гаманець з грошима. Давайте вирушимо в магазин іграшок! Але пам'ятайте, щоб купити іграшку, потрібно правильно розрахуватися – використовуючи різні купюри, придбати іграшку за 10 грн. Хто з вас зможе обрати потрібні купюри, щоб заплатити за іграшку? Давайте спробуємо!
Робота з геометричними фігурами
Викладіть будь ласка із геометричних фігур своїх домашніх улюбленців, порахуйте, скільки у них вух, лап, хвостів, очей.
Математика самостійно
Завдання на вибір з наступною перевіркою
«Хто в будиночку живе»
https://vseosvita.ua/library/kartki-na-temu-sklad-cisla-143964.html?rl=75987
Всі ви добре рахували, порівнювали числа, знаходили відповіді на складні питання.
Чи потрібно це нам для життя, й де можна застосувати набуті математичні знання?
Ми над великою темою працювали, друзям допомагали і часу на пустощі не витрачали. Тому впоралися із завданнями нашого уроку, я вами пишаюся! Друзі, які заблукали, знайшлися завдяки вашій згуртованості та математичній грамотності.
VІ. Підсумок уроку «Питання-відповідь»
*На парті у кожного учня – 10 кольорових олівців.
- Розкладіть 10 олівців порівну між двома товаришами. По скільки олівців у кожного?
- Покладіть на парті 3 олівці. Скільки ще потрібно покласти олівців, щоб їх стало 10?
- Як ще можна утворити число 10?
– Діти, наш урок добігає кінця. Чи задоволені ви своєю роботою?
– Я пишаюся своїми розумними дітьми, адже ви працювали активно, точно, швидко.
Самооцінювання «Сходинки успіху»
Використані інтернет-джерела
https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo
https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
https://vseosvita.ua/library/kartki-na-temu-sklad-cisla-143964.html?rl=75987