Тема. Склад числа 4. Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр
Мета: формування в учнів вміння порівнювати числа; познайомити з чотирикутником; вчити розпізнавати геометричні фігури й називати їх; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого.
• Лічба предметів за малюнками.
• Порівняння груп предметів.
На картках у вчителя — групи предметів. Діти повинні порахувати кількість предметів на картці ліворуч і праворуч, назвати відповідне їм число, порівняти ці числа.
• Робота з картками цифр. Викласти числа від 1 до 4, від 4 до 1.
• Розставити знаки між числами (індивідуальна робота на картках).
II. Вивчення нового матеріалу
1. Склад числа 4. Робота з геометричним матеріалом
— Покладіть 1 кружечок червоного кольору, 1 — синього, 1 — зелений і 1 — жовтий. Скільки всього кружечків вийшло? Як ми отримували четвірку? (1, 1, 1 і 1)
— Тепер візьміть 2 кружечки зеленого кольору і 2 — червоного. Скільки всього кружечків? Як отримали 4? (2 і 2) Візьміть 1 кружечок синього кольору і 3 кружечки жовтого. Скільки всього кружечків? Як отримали 4? (1 і 3)
Отже, число 4 можна утворити, додавши до попереднього числа 3 одиниці, або за допомогою різних чисел:
2. Знайомство з чотирикутником
— Усі фігури, що мають чотири сторони, називаються чотирикутником. Деякі фігури з чотирикутників ви вже знаєте. (Вчитель показує чотирикутники, діти називають знайомі з них.)
3. Практична робота
Розфарбувати трикутники червоним кольором, а чотирикутники — зеленим.
4. Фізкультхвилинка
Один — піднести руки вгору,
Два — нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Не торкайтеся підлоги.
Три, чотири — прямо стати.
Будемо відпочивати.
5. Повторення цифр. Письмо по піврядка цифр 1 і 3, 2 і 4
6. Веселі задачі
— Слив не можу полічити.
П’ять було, одну я з’їв.
Скільки мамі залишив?
Посварились дві сороки.
На їх шум ще дві примчало.
Скільки разом сорок стало?
III. Підсумки уроку