Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для задання логічного значення величини. Елемент для введення даних: прапорець

Про матеріал

Під час роботи з різними програмами користувачеві досить часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні. На уроці ми ознайомимося з компонентами RadioButton (перемикач) і ChedcBox (прапорець), які дозволяють робити вибір різних можливостей або режимів роботи.

Для реалізації розгалуження в проекті можна використати елементи управління: прапорець CheckBox або перемикач RadioButton.

CheckBox RadioButton

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Програмування. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Які операції можна виконувати над логічними величинами. Як описати алгоритмічну структуру розгалуження мовами програмування. Як за допомогою елементів управління задати логічне значення величини. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Складання та виконання алгоритмів з елементами управління. Елемент для введення даних: прапорець

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величини. Для реалізації розгалуження в проекті можна використати елементи управління: Прапорець Check. Box. Перемикач Radio. Button

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величини. Дані елементи можуть набувати один із двох виглядів: Увімкнений. Не увімкнений. Тому за їх допомогою у програмний код можна передати логічне значення: True. False

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величин. Компонент Check. Box має особливі стандартні властивості: Checked. Стан прапорця. Дає змогу задавати стан увімкнення прапорця за одним із параметрів: увімкнений cb. Сhecked, не увімкнений cb. Un. Checked, проміжний стан (сірий) cb. Grayed. State. Зміна стану прапорця: якщо значення цієї властивостіTrue, то прапорець увімкнений; якщо значення властивості False, то прапорець не увімкнений (немає позначки), значення змінюється автоматично, хоча його також можна змінити у програмному коді

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величин. Компонент Check. Box має особливі стандартні властивості: On. Click. Виникає, коли користувач вмикає чи вимикає прапорець, якщо користувач мишею увімкнув-вимкнув прапорець, чи якщо така зміна передбачена у програмному кодіOn. Change Виникає кожного разу, коли користувач вмикає чи вимикає прапорець на формі після запуску програми на виконання

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величин. Зміна передбачена у програмному коді, що виконується після натиснення деякої кнопки, за допомогою команди: Ch. B1. Checked:= not Ch. B1. Checked;При натисненні на таку кнопку стан прапорця зміниться на протилежний — відбудеться On. Change , а подія Оn. Сlіск — ні, адже мишею на прапорці не клацали. Щоб додати до програмного коду процедуру опрацювання однієї з цих подій, можна двічі клацнути на ній у таблиці вікна Інспектор об'єктів. On. Click. On. Change

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величин. Властивість Checked елемента управління Radio. Button, яка визначає стан перемикача, не може бути змінена у програмному коді, на відміну від аналогічної в елемента управління Check. Box

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величини. На форму можна додати компоненти, якщо необхідно розмістити декілька груп прапорців чи перемикачів. Група перемикачів Radio. Group. Група прапорців Check. Group

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Програмування Вивчаємо. Елементи управління логічного значення величин. Елементи управління Radio. Group і Check. Group мають властивості : Caption. Заголовок групи. Columns Кількість стовпців елементів у групі. За замовчуванням — 1 Itemlndex. Визначає номер (починаючи з 0) елемента управління, який виділений у групі. Якщо не виділений жоден, то значення властивості дорівнює -1 Items. Містить список заголовків елементів групи. Для введення заголовків відкривається редактор, який викликають за допомогою кнопки Q, розташованої праворуч у рядку властивості Items

Номер слайду 14

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §24 с.161-165 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик. Заповнити словничок Прапорець, перемикач

Номер слайду 15

Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 16

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. ПРАПОРЕЦЬ

Номер слайду 17

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 3. Замовлення квітів

Номер слайду 18

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 4. Кольорова форма

Номер слайду 19

Працюємо за комп’ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

cvety.jpg
колір.jpg
Перегляд файлу

Складання та виконання алгоритмів з елементами управління.

Елемент для введення даних: прапорець

Завдання 1. Замовлення квітів

Складіть проект Замовлення квітів у середовищі Lazarus для оформлення електронного замовлення квітів за зразком. У проекті натиснення кнопки Оформити замовлення викликає виведення відповідного тексту в текстовому полі, яке захищене від змін, а натиснення кнопки Завершити – закриває вікно форми.

1. Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект.

2. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям. Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.

3. Задайте значення False для властивості Enabled текстового поля для виведення значення.

4. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Оформити замовлення. У вікні редактора коду введіть програмний код:

5. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Завершити. У вікні редактора коду введіть програмний код:

6. Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління (прапорцями і перемикачами) екранної форми. Якщо є помилки - виправте їх.

7. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.

 

Завдання 2. Кольорова форма

Розробіть проект Кольорова форма в середовищі Lazarus, у якому форма змінюватиме свої властивості – колір і розмір залежно від обраних перемикачів у групах Колір та Розмір.

1. Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект.

2. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям. Зауважте, в програмі використайте елементи управління RadioGroup (мають назви на зразку Колір і Розмір відповідно). Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.

3. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Пуск. У вікні редактора коду введіть команди для зміни кольору (в даному випадку - червоного) екранної форми залежно від увімкненого перемикача:

4. Введіть команди зміни розміру форми за зразком:

5. Для середнього розміру оберіть висоту 450, ширину 600, а для великого - 650,800 відповідно.

Зразок:

6. Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми. Якщо є помилки - виправте їх

7. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.

 

Додаткові завдання

Завдання 1. Оцінки

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Оцінки, за яким у текстове поле виводиться опис досягнутого рівня на основі шкільної оцінки, яка обирається з елемента управління (оберіть самостійно – прапорці, перемикачі). Орієнтовний зразок інтерфейсу проекту:

В цьому проекті використано елемент управління RadioGroup для групування перемикачів

Для використання групи прапорців виберіть елемент управління CheckGroup

Скористайтеся фрагментом програмного коду для реалізації завдання:

Завдання 2. Веселка

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Веселка, у якому після вибору кольору та натиснення кнопки Показати, відкривається допоміжна екранна форма, колір якої відповідає обраному на головній формі.

Проаналізуйте використання команди розгалуження case у фрагменті програмного коду і з'ясуйте, як вказуються значення кольорів тла допоміжної форми

 

Перегляд файлу

Складання та виконання алгоритмів з елементами управління.

Елемент для введення даних: прапорець

Завдання 1. Замовлення квітів

Складіть проект Замовлення квітів у середовищі Lazarus для оформлення електронного замовлення квітів за зразком. У проекті натиснення кнопки Оформити замовлення викликає виведення відповідного тексту в текстовому полі, яке захищене від змін, а натиснення кнопки Завершити – закриває вікно форми.

 

1.  Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект. 

2.  Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям. Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.

3.  Задайте значення False для властивості Enabled текстового поля для виведення значення.

4.  Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Оформити замовлення. У вікні редактора коду введіть програмний код:

 

5.  Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Завершити. У вікні редактора коду введіть програмний код:

 

6.  Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління (прапорцями і перемикачами) екранної форми. Якщо є помилки - виправте їх.

7.  Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.

 

Завдання 2. Кольорова форма

Розробіть проект Кольорова форма в середовищі Lazarus, у якому форма змінюватиме свої властивості – колір і розмір залежно від обраних перемикачів у групах Колір та Розмір.

 

1.  Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект. 

2.  Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям. Зауважте, в програмі використайте елементи управління RadioGroup (мають назви на зразку Колір і Розмір відповідно). Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.

3.  Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Пуск. У вікні редактора коду введіть команди для зміни кольору (в даному випадку - червоного) екранної форми залежно від увімкненого перемикача:

 

4.  Введіть команди зміни розміру форми за зразком:

 

5.  Для середнього розміру оберіть висоту 450, ширину 600, а для великого - 650,800 відповідно.  Зразок:

 

6.  Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми. Якщо є помилки - виправте їх

7.  Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.

 

Додаткові завдання

Завдання 1. Оцінки

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Оцінки, за яким у текстове поле виводиться опис досягнутого рівня на основі шкільної оцінки, яка обирається з елемента управління (оберіть самостійно – прапорці, перемикачі). Орієнтовний зразок інтерфейсу проекту:

 

В цьому проекті використано елемент управління RadioGroup для групування перемикачів

 

Для використання групи прапорців виберіть елемент управління CheckGroup  

 

Скористайтеся фрагментом програмного коду для реалізації завдання:

 

Завдання 2. Веселка

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Веселка, у якому після вибору кольору та натиснення кнопки Показати, відкривається допоміжна екранна форма, колір якої відповідає обраному на головній формі.

 

Проаналізуйте використання команди розгалуження case у фрагменті програмного коду і з'ясуйте, як вказуються значення кольорів тла допоміжної форми

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Липинская Цветана Геннадьевна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
6 березня 2020
Переглядів
3423
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку