9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.

Про матеріал
Урок на тему "Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником."
Перегляд файлу

1

 

Урок 53. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.

Цілі:

  •                     навчальна:  формування алгоритмічного мислення в напрямі раціональної побудови алгоритмів із використанням структур розгалуження та циклу, оволодіння алгоритмічними мовами;
  •                   розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
  •                   виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки;

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.    Які процеси називають циклічними? Наведіть приклади.
  2.    Що таке цикл в алгоритмі?
  3.     

C:\Users\Томилины\Desktop\урок53\1.PNG

ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності

Більшість процесів у житті неодноразово повторюються (пори року, день – ніч, розпорядок дня, графік руху поїздів), тому немає потреби в програмах десятки разів записувати одні й ті самі команди, а достатньо вказати команди лише один раз і здійснити повторення за допомогою операторів циклу.

Цикл — різновид керівної конструкції у високорівневих мовах програмування, призначений для організації багаторазового виконання набору інструкцій (команд). Також циклом може називатися будь-яка бага-тократно виконувана послідовність команд, організована будь-яким чином (наприклад, із допомогою умовного переходу). Ніклаус Вірт свого часу називав цикл із лічильником «маргінальним», стверджуючи, що такаконструкція є надлишковою і має бути виключена із синтаксису мов програмування як несистемна.

Розглянемо, як циклічні структури описуються мовою програмування.

IV. Вивчення нового матеріалу

Цикл із лічильником

Оператор циклу for ... to … do

Оператор for використовується у випадку, коли деяку послідовність дій треба виконати кілька разів, якщо кількість повторень заздалегідь відома. Загальний вигляд оператора for … do:

 for <лічильник>:=<поч_знач> to <кін_знач> do

begin

<тіло циклу>

end;

де:

  •    лічильник — змінна-лічильник числа повторень;
  •    поч_знач — вираз, що визначає початкове значення лічильника циклу;
  •    кін_знач — вираз, що визначає кінцеве значення лічильника циклу;
  •    тіло циклу — оператори, які повторюватимуться.

Змінна-лічильник, вирази поч_знач і кін_знач повинні бути цілого типу.

Кількість повторень циклу можна обчислити за формулою: кін_знач - поч_знач +1.

Якщо між begin і end знаходиться тільки один оператор, то begin і end можна не писати.

Виконується команда циклу з лічильником так:

  1.         Надати лічильнику циклу і значення поч_знач.
  2.         Обчислити значення логічного виразу і ≤ кін_знач.
  3.         Якщо значення логічного виразу true, то виконати команди тіла циклу і перейти до виконання команди.
  4.         Якщо false — перейти до виконання команди, наступної за командою циклу.
  5.         Збільшити значення лічильника циклу на 1.
  6.         Перейти до виконання команди 2.

Крок зміни циклу завжди однаковий і дорівнює інтервалу між двома найближчими значеннями типу параметра (при цілочисельному значенні параметра крок дорівнює 1).

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичні  завдання:

Увага!Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Визначити скільки існує «щасливих» автобусних квитків в одній серії з номерами від 000000 до 999999. «Щасливим» вважається квиток, сума перших трьох цифр якого дорівнює сумі друге трьох цифр.

program ticket;

var

   a1,a2,a3,a4,a5,a6:integer;

   n: integer;

begin

  n:=0;

  for a1:= 0 to 9 do

    for a2:= 0 to 9 do

      for a3:= 0 to 9 do

        for a4:= 0 to 9 do

          for a5:= 0 to 9 do

            for a6:= 0 to 9 do

              if (a1+a2+a3)=(a4+a5+a6) then

                begin

                

                  n:=n+1;

                 { writeln(a1,a2,a3,a4,a5,a6)}

                 

                end;

  writeln(n);

end.                  

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

  •                   мені було незрозуміло…;
  •                   у мене виникли такі запитання…;
  •                   я не впорався з такими завданням…;
  •                   мені сподобалось і я буду використовувати…

VІІI. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.

ІХ.  Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
15 березня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку