СЛОВНИЧОК «ДИСТАНЦІЙНИХ» ТЕРМІНІВ
Bug - помилка в роботі програмного продукту, викликана недопрацьованим кодом. Іноді слово використовують як прикметник: «Твій код занадто забагований».
Cloud - ПЗ або сервіс, який працює в онлайні, дозволяє зберігати дані та працювати з ними.
БД (база даних) - організований набір даних, які зберігаються в електронному вигляді з комп'ютерної системи. БД бувають реляційними (дані зберігаються у вигляді таблиць та рядків) та нереляційними (зберігаються в колекціях документів JSON).
Бекап — копія комп'ютерних даних, яку можна використовувати в майбутньому для відновлення оригіналу при втраті даних.
Реліз — випуск фінальної версії програмного продукту.
Скіли — навички.
Фідбек — зворотний зв'язок або спосіб зрозуміти потреби, вимоги, результати в роботі співробітників компанії.
Аудіоадаптер (Sound Blaster, звукова плата) − спеціальна електронна плата, що дозволяє записувати звук, відтворювати його й створювати програмними засобами за допомогою мікрофона, навушників, динаміків, вбудованого синтезатора й іншого устаткування. Аутсоринг − оренда програмного забезпечення.
Анімація − технологія мультимедіа; відтворення послідовності картинок, що створює враження зображення, яке рухається. Ефект зображення, що рухається, виникає при частоті зміни відеокадрів більше 16 кадрів у секунду.
Біт − найменша одиниця інформації в комп'ютері, що приймає значення "0" або "1".
Аватар – невелике зображення, що використовується для персоналізації користувача в будь-яких онлайн-сервісах (месенджерах, форумах, блогах, соціальних мережах тощо). Аватар може бути як справжньою фотографією користувача, так і довільним зображенням.
Брифінг (від англ. brief —короткий, короткотривалий) — захід, в ході якого присутнім доводиться певна інформація його організатором.
Булінг (від англ. bullying - залякування) — це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском.
Веб-квест (від англ. web - мережа, (всесвітня) павутина; quest – пошук. Веб-квест (webquest) в педагогіці – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси інтернету.
Воркшоп (від англ. work – робота, працювати, shop - магазин) – одна зформ професійного навчання.
Івент (від англ. ivent – подія, захід). Наприклад: освітній івент, шкільний івент, івент в класі.
Інтеграція (від лат. integratio — відновлення) - поєднання, взаємопроникнення. Це процес об'єднання будь-яких елементів (частин) в одне ціле. Наприклад: інтегровані уроки.
Кеш (від англ. cache – схованка) – особлива швидкісна пам'ять або частина оперативної пам'яті, де зберігаються копії часто використовуваних даних, що забезпечує швидкий доступ до них. Кеш-пам'ять зберігає інформацію, до якої часто звертається процесор або сервер. Використовується поміж іншого в браузерах для більш швидкого завантаження веб-сторінок. Іноді застарілі дані в кеші браузера заважають коректній роботі з сайтом, у такому випадку їх необхідно видалити («почистити кеш»).
Кібербулінг – переслідування, залякування і знущання над дитиною з використання ІКТ.
Кібергрумінг – входження в довіру до дитини з метою використання її в сексуальних цілях.
Контент (contemt - зміст)— будь-яка інформація, розміщена на певному ресурсі. Під «Контентом» у широкому сенсі розуміють власне наповнення сайту — це інформаційні матеріали та розміщені на сайті файли для завантаження.
Коуч (від англ. coach - тренер) - це фахівець, який спеціалізується на розвитку уміння досягати поставленої мети.
М-освіта (мобільна освіта) - є однією з форм електронної освіти (е-освіти), як доповнююча складова е-освіти. Вона може бути якісно використана в системах тестувань знань. М-освітою можна вважати е-освіту в якій комунікативна взаємодія між учасниками освітнього процесу і комп’ютерною системою підтримки е-освіти, забезпечується мобільними пристроями та засобами бездротового зв’язку. Основними вимогами до мобільних пристроїв є здатність з’єднуватися з комп’ютерними пристроями, відображувати освітню інформацію і мати можливість реалізовувати двосторонній інформаційний обмін між учителем і учнем.
Майндмеп, мапа думок або мапа пам'яті, розуму, асоціативна карта (від. англ. mind – думка, map - карта) — діаграма на якій відображають слова, ідеї, завдання, або інші елементи, розташовані радіально навколо основного слова або ідеї.
Меседж (з англ. мessage) - повідомлення, завуальоване повідомлення, іронія, звернення, попередження, сигнал, короткий зміст чогось, послання.
Подкаст (англ. podcast, від iPod та broadcasting – мовлення, транслювання) – аудіопрограма, монолог або розмова на різні теми. Подкасти бувають про навчання, подорожі, політику та на будь-які інші теми.
Портфоліо (від італ. portafoglio — «портфель») — збірка (широке портфоліо) виконаних робіт та напрацювань певної особи або організації. Портфоліо може бути як на папері, так і в електронному вигляді. Електронне портфоліо, в свою чергу, може зберігатись локально (бути доступним лише визначеному колу людей) та глобально (бути доступним для всього світу — для користувачів).
Селфізм – активне фотографування самого себе і виставляння цих фото в соцмережах.
Сертифікат (від пізньолат. sertifico — засвідчую) - документ, що засвідчує той чи інший факт. Наприклад: сертифікат участі в вебінарі.
Сиквел (від англ. sequel – продовження) – мистецький твір, який є продовженням іншого твору, побудований на використанні його сюжетної лінії, персонажів тощо.
Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру.
Тизер (англ. teaser – дражнилка) – рекламне повідомлення в інтернеті, зроблене як загадка, що містить частину інформації про продукт, але ніяк не називає рекламований товар. Такі повідомлення іноді вводять в оману користувача, мотивуючи натиснути на посилання.
Тренд (від англ. Trend — тенденція) — загальна тенденція при різнонаправленому русі, визначена загальною спрямованістю змін показників часового ряду. В широкому розумінні, тренд — це тривала зміна рівня середньоговипадкового процесу.
Тролінг (від англ. trolling) – це постиг (розміщення) провокаційних, підбурювальних повідомлень, спрямованих на розпалювання конфлікту.
Фейк – підробка, фальсифікація, неправдоподібне, викривлене, скособочене подання інформації тощо, поширення, формування такої інформації, подій.
Фішинг (від англ. fishing – рибальство) – інтернет-шахрайство, мета якого – виманювання в користувачів мережі персональних даних (паролів, логінів, ідентифікаційних номерів, номерів кредитних карт тощо).
Хейтер (від англ. to hate – ненавидіти) – назва особи, висловлювання якої в мережі сповнені негативу стосовно інших користувачів. Як сленгізм використовується в значенні наклепник, злостивець, ненависник, заздрісник.
Хепіслепінг – розміщений в інтернеті відеоролик з записами реальних сцен насильства.
Хештег або гештег (англ. hashtag, від hash – «символ ґратки», «октоторп») – слово або фраза, яким передує символ «#» (октоторп). Користувачі можуть об'єднувати групу повідомлень за темою або типом з використанням хештегів – слів або фраз, які починаються з #. Короткі повідомлення в соціальних мережах можуть бути помічені хештегом, включаючи в себе як одне слово, так і більше об'єднаних слів (але без пробілів, наприклад, #вчителіважливі). Хештеги дають можливість групувати подібні повідомлення, таким чином можна знайти хештег і отримати набір повідомлень, які його містять.
Челендж (англ. challenge) – жанр інтернет-роликів, у яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладають як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик». Інші значення – «змагання» і/або «суперечка», а іноді – «складна перешкода» або «завдання, яке потребує виконання».
OR-код (від англ. quick response — швидкий відгук) — матричний код. Основна перевага QR-коду — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона), що дає можливість використання в освіті, торгівлі, на виробництві, в логістиці.
Інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу навчального процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі Інтернету.
Модифікація – трансформує характер подачі матеріалу шляхом зміни змісту або концептуальної складності навчального завдання. Наприклад, скорочення змісту навчального матеріалу; модифікація навчального плану або цілей і завдань, прийнятних для конкретної дитини, корекція завдань, визначення змісту, який необхідно засвоїти.
Акаунт – обліковий запис у комп'ютерній системі.
Бан (англ. ban від лат. ban – забороняти) - обмеженя прав користувача інтернет як спосіб покарання за неправомірні дії.
Блог (англ. blog від web log — щоденник) - веб-сайт, головний зміст якого — короткі записи, зображення чи мультимедіа, тимчасової значущості, що регулярно додаються чи поновлюються.
Блокбастер (англ. blockbuster) - успішний, високобюджетний кінофільм чи вистава.
Блутус (англ. bluetooth — сині зуби) - технологія бездротового радіозв'язку між різноманітними типами електронних пристроїв. Створена у 1998 році і названа на честь датського короля Гаральда Гнилозубого, що першим поширив свою владу на Норвегію і Швецію.
Віджей (англ. VJ від video jockey — маніпулятор відео) - людина, яка в реальному часі при допомозі спеціального обладнання і на основі заздалегідь підготованих відеофрагментів створює візуальні ефекти під відтворювану музику.
Віджет (англ. widget) - графічний модуль, який розміщується в робочому просторі програми і призначений для швидкого доступу до інформації або послуг.
Лайфхак (англ. life hack — зріз (злам) життя) - коротка корисна порада, що дозволяє з найменшими зусиллями вирішити життєве або побутове завдання; рецепт, хитрість.