Слюсарний брейн-ринг

Про матеріал
Дану розробку можна використовувати як для викладачів,так і для майстрів виробничого навчання
Перегляд файлу

                                  Управління освіти,молоді та спорту

Кіровоградської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище №36 смт Новгородка

 

 

 

Позаурочний захід-гра

професійного спрямування

на тему

«Слюсарний брейн - ринг»

D:\Desktop\hqdefault.jpg

                                                                                        Викладач

                                                                                       Терпак Р. С.

 

 

 

 

План заходу

Тема заходу: Слюсарний брейн - ринг

Час відведення на захід-1год

Навчальна мета: систематизувати  знання учнів з слюсарної справи

Розвиваюча мета: розвивати професійну лексику, комунікабельність при роботі в групах

Виховна мета: виховання поваги до праці обраної професії; виховання  моральних якостей учнів як особистостей

Методи і прийоми навчання: ігрові

Дидактичне забезпечення: комп’ютер, проектор, колонки, емблеми, медалі,

«чорний» ящик, слюсарні інструменти.

                                               Хід заходу

        І Підготовчий етап.

Викладач пояснює, як буде проходити гра.

 

Вступне слово викладача

Всім — добрий день, друзі. —

Покликав брейн-ринг

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам —

Особливі вітання!

 

Відомо усім

(Тут відсутні секрети) —

        В училищі різні

Вивчають предмети.

 

Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

 

Тобі, «слюсарко»,

Наші вітання,

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

 

Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.

 

Чекають тут різні

На вас запитання,

І хитрі задачі,

Й цікаві завдання.

 

Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

 

Обдумайте відповідь

Ви неодмінно,

На справу таку

Вам дається хвилина.

 

Лишилось питання

Одне з'ясувати:

Хто нині в брейн-рингу

У нас буде грати?

 

Довідатись легко:

Це 319- і 320 -Т

Гравці — першокурсники

Нині у нас.

 

Ведіть, капітани,

Команди в дорогу,

Бажаю здобути

Я вам перемогу!

 

Представтесь команди

Як вас величати,

За вас всі разом

Ми будем вболівати.

 

       ІІ Правила гри

У грі беруть участь 10  гравців.  Вони об'єднані у дві команди по 5 гравців. Кожна команда обирає капітана. На обговорення запитання відводиться 1 хв. Команда, яка першою повідомляє правильну відповідь, отримує 1 бал. Якщо відповідь неправильна, то іншій команді надають додатково 20 с на обговорення. Відповідь приймається після того, як викладач скаже слово «час». Якщо обидві команди не знайшли правильної відповіді на поставлене запитання, то отримують 0 балів.

 

 

 

       І раунд: «Візитка» 

У кожної команди на столі лежать емблеми (додаток1). Кожна з команд повинна придумати собі назву. Оцінюється за 10-ти бальною шкалою, чим оригінальніша

назва буде в команди, тим більше балів вона отримає.

 

    

         ІІ раунд: «Хто кмітливіший»

         Командам пропонуються запитання (по черзі від 1 до 35). Відповідає команда, яка першою підняла сигнальну картку. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

1. Здатність металу витримувати навантаження без руйнувань та змінювання форми називається … (міцність)

2. За допомогою чого вимірюють твердість металів за методом Брінелля? (стальної кульки)

3. Чим відрізняється чавун від сталлі? (вмістом вуглецю)

4. Як називається сплав міді з цинком? (латунь)

5. До яких властивостей металів належать міцність, пластичність, пружність, крихкість та стійкість проти спрацювання? (до механічних)

6. Назвіть 2 головні матеріали у машинобудуванні? (сталь та чавун)

7. Як називається найбільш поширений вимірювальний засіб, що застосовують для вимірювання зовнішніх та внутрішніх розмірів? (штангенциркуль)

8. Як називаються напилки з насічками №0 та №1, які служать для грубого обпилювання? (драчовими)

9. Процес утворення зняттям стружки отворів у суцільному матеріалі за допомогою різального інструмента називається … (свердління)

10. Який інструмент використовується для нарізання внутрішньої різьби? (мітчик)

11. Інструмент, який використовується для нанесення ліній? (рисувалка)

12. Слюсарна операція, коли за допомогою різального та ударного інструмента з поверхні заготовки видаляють зайвий шар металу називається? (рубанням)

13. Яким інструментом здійснюють різання зі зняттям стружки? (ручною ножівкою)

14. Назвіть основні типи різьб (метрична, дюймова, трубна)

15. З якого матеріалу виготовляють заклепки для відповідальних з’єднань? (нержавіюча або легована сталь)

16. Ручний дриль застосовують для свердління отворів до … (10 мм)

17. Які види різьб вам відомі? (зовнішня і внутрішня)

18. Заклепки виготовляються з металу, якому властива хороша пластичність – сталі, міді, латуні та алюмінієвих сплавів. З якого матеріалу виготовлена заклепка з маркуванням АМг5П? (алюмінієвий сплав)

       19. Назвіть слюсарний інструмент для розмічання кіл? (циркуль)

20. Яка основна характеристика слюсарного молотка? (маса)

21. Який інструмент використовується для нарізання зовнішньої різьби? (плашка)

22. Яку одиницю довжини проставляють на технічних кресленнях? (міліметр)

23.  Яким молотком випрямляють тонкі листи металу? (киянкою)

24.  Як називається залізовуглецевий сплав місткістю від 2% до 4,5% вуглецю? (чавун)

25. Як називається даний інструмент і яка його максимальна маса? (кувалда 16 кг)

26. Деталь із зовнішньою різьбою називається? (гвинтом)

27. При рубанні зубилом і крейцмейстелем слід користуватися? (захисними окулярами)

28. Найчастіше використовують для ручних ножівок ножівкові полотна довжина яких становить? (250 - 300 мм)

29. На свердлильному верстаті забороняється? (працювати у рукавицях)

30. Кут загострення зубила вибирають в залежності від? (твердості металу)

31.  Для захисту напилка від корозії необхідно? (захищати від вологи)

32. Скільки зубців ножівкового полотна одночасно повинно бути задіяно у роботі, щоб відбувалося різання? (2 - 3)

33. Як називається деталь із внутрішньою різьбою? (гайка)

34. В машинобудуванні найчастіше використовується різьба? (права)

35.  Що означає число в метричній різьбі, наприклад М20? (зовнішній діаметр)

 

 

ІІІ раунд «Чорна скринька»

        Під музику виноситься чорна скринька, зачитується характеристика предмету, який знаходиться у ній. Команди уважно слухають і дають відповідь. За правильну відповідь команда отримує 5 балів.

        Це найдавніший з інструментів, і люди користуються ним по всьому світу. Мабуть, навіть саме це слово має доісторичні коріння, так як воно є спорідненим для всіх північних мов. Немає більш простого і більш корисного інструменту, ніж цей. Звичайно, він настільки буденно сприймається, що йому навіть не присвячена яка-небудь спеціальна література. Можна припустити, що одним з найперших пристосувань в якості цього інструменту був звичайний камінь, відшліфований з роками водою. Увага питання: що в чорній скриньці?

 

ІV раунд: «Дуель» (конкурс капітанів)

        Запрошуємо капітанів обох команд. Умови конкурсу: є 27 предметів, за один хід можна брати 1, 2 або 3. Як грати, щоб виграти? Виграє той, хто бере останній предмет. Максимальна кількість балів за даний конкурс – 10. Нехай щастить!

 

      ІІІ  Підведення підсумків гри

       Викладач  зі спостерігачами підраховують кількість балів. Команда – переможець нагороджується медалями «Найрозумніший» та цукерками, а інша команда – медалями «Ерудит» (додаток 2)

Увага! Ось фіналу

Хвилюючі моменти.

Призи обом командам

Виносять асистенти.

Команда-переможниця

Здолала перешкоду,

Одержуйте цукерочки

У винагороду.

Команда наша друга –

Ціню роботу вашу.

Наступного брейн-рингу

Добийтеся реваншу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

C:\Users\Руслан\Desktop\77561-556683.jpg

 

 

C:\Users\Руслан\Desktop\122413_img_297185 (2).jpg

 

Додаток 2

C:\Users\Руслан\Desktop\347584404_w200_h200_18.859_.jpg

 

C:\Users\Руслан\Desktop\18.909_.jpg

docx
Додано
31 травня 2022
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку