Виховний захід до дня дітей з особливими освітніми потребами "МИ РАЗОМ"

Про матеріал

Щороку 3 грудня у світі відзначається Міжнародний день людей з особливими потребами, який проголошено Генеральною Асамблеєю ООН у 1992 році. Виховна година «МИ РАЗОМ»

Мета: формувати розуміння поняття «люди з особливими потребами», виховувати почуття поваги, милосердя, любові та єдності з дітьми з ООП.

Перегляд файлу

Виховна година «МИ РАЗОМ»

Мета: формувати розуміння поняття «люди з особливими потребами», виховувати почуття поваги, милосердя, любові та єдності з дітьми з ООП.

Хід заходу

  1. Привітання
  • Звучить «Місячна соната» Л.Бетховена.
  • Привіт, учні, давайте цей особливий день розпочнемо по-особливому і насолодимося прекрасним твором відомого німецького композитора Людвіга ван Бетховена «Місячна соната».
  1. Бесіда
  • Хто з вас знає чому я назвала цей день особливим?
  • Щороку 3 грудня у світі відзначається Міжнародний день людей з особливими потребами, який проголошено Генеральною Асамблеєю ООН у 1992 році. Відзначення цієї дати спрямоване на посилення уваги до проблем людей з інвалідністю, захисту їх гідності, прав і благополуччя. Міжнародний день людей з особливими потребами акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті.
  • Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до людей особливими потребами. У світі налічується понад 1 мільярд людей з інвалідністю, що приблизно становить 15% населення усього світу.
  1. Прийом «Хмара слів»
  • Які слова-асоціації у вас виникають коли ви чуєте слово «інвалідність». Давайте оформимо їх у хмару слів.

C:\Users\U-Tech\Downloads\Klassichieskoie oblako #6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Правильно-неправильно»
  • 16 січня в Україні офіційно заборонили термін "інвалід". Тепер буде "особа з інвалідністю". Запроваджуючи у вжиток термін "особа з інвалідністю", ми перш за все, робимо акцент на людині, а не на її інвалідності.
  • А чи правильно ми вживаємо інші терміни стосовно людей? Можливо, деякі з них образливі, а ми й не знали? Розгляньте таблицю.tablica1-04
  • Запам’ятали правильні форми звертання до людей з інвалідністю? Давайте перевіримо. Я буду казати неправильно, а ви по черзі правильно
  • Каліка
  • Візочник
  • Сліпий
  • Страждає на…
  1. Цікаві факти
  • Як ви думаєте, учні,  чому на початку уроку ми слухали музику саме Бетховена?
  • Тому що Бетховен також був людиною з особливими потребами. Але це йому зовсім не завадило стати успішною людиною, як і багатьом іншим. От послухайте..

Людвіг Ван Бетховен

  • Перша історія про видатного німецького композитора. Бетховена чекала безсмертна світова слава, але на шляху до неї геніальному композиторові судилося пройти через такі випробування, витримати які було під силу тільки хіба що йому одному. У віці 26 років Людвіг Ван Бетховен почав втрачати слух. Хвороба прогресувала повільно та невпинно. Вслухайтеся в слова композитора: "Майже 2 роки я уникаю будь-якого товариства, тому що я не в силі сказати людям: "Я глухий. Якби умене була інша професія, можливо, мені б було легше, але не при моєму ремеслі. Я часто проклинаю своє існування. Я хочу, настільки це можливо, не піддаватися долі, хоч у моєму житті мені ще  багато  раз  доведеться  відчути себе знедоленим із усіх створінь Божих."
  • Майстер подолав духовну кризу. Саме у період загострення хвороби, від 30 до 40 років життя, Людвіг Ван Бетховен створив свої шедеври, які увійшли до золотого фонду світового музичного мистецтва ― симфонії, концерти, фантазії для хору, струнні квартети та інші. Композитор втримав тягар долі та втілив у музиці своє покликання. Він отримав перемогу над собою, над хворобою.

Франклін Рузвельт

  • Франклін Рузвельт (1882-1945 рр.) ― один із колишніх президентів США. Він став інвалідом унаслідок побутової травми. Влітку під час відпочинку, у 39-річному віці, він побачив лісову пожежу, яку і заходився тушити разом з синами. Декілька годин боролися з вогнем, потім зморені та гарячі викупалися в холодному озері. Як наслідок ― сильна застуда і... невмолимий діагноз лікарів ― поліомеліт. Усі намагання медиків поставити хворого на ноги були безуспішними. Молодий, повний енергії, Ф.Рузвельт почав лікувати себе сам, розробив систему вправ, які мали повернути ногам рухливість, але безрезультатно. І тоді він усю увагу зосередив на своїй політичній діяльності. Франклін Рузвельт тричі був обраний президентом США. З початку Другої світової війни, особливо, коли фашизм почав набирати загрозливих для світу форм, виступив одним з ініціаторів створення антигітлерівської  коаліції, був учасником Тегеранської (1943) та Кримської (1945) конференцій. Помер 12 квітня 1945 року, трохи не доживши до перемоги.
  1. Гра «Ситуації»

- Деякі люди отримують інвалідність після травми, а багато хто вже народжується з певною особливістю, яку повинен нести все життя. Раніше дітки, які мали особливості навчалися в спеціальних школах-інтернатах, там їм було дуже сумно, адже вони були ізольовані від інших дітей і не могли розвиватися так як і всі. Тому розвинені держави та Україна також, прийняла рішення, що дітки з особливими потребами повинні навчатися з усіма разом, щоб соціалізуватися і могти в майбутньому досягти успіху. Як ви думаєте чи правильно це?

- Давайте разом допоможемо дітям розв’язати проблемні ситуації.

1) Василько довго товаришував з Іванком, хлопчиком, який мав фізичну ваду не розгиналася ніжка, але хлопчикам було разом весело. Дуже багато цікавих тем обговорювали разом, а скільки в них було таємниць ― не перелічити! Та сталася прикрість. Узимку Василькові купили ковзани. Якось зустрілися хлопчики на вулиці, Івасик дихав свіжим повітрям, а Василько прямував на ковзанку. І почав вихвалятися перед Іванком своїми ковзанами, розповідати, який він вправний. Чим більше він розхвалював свої ковзани, тим смутнішим ставав Іванко. Відтоді все рідше Іванко зустрічався з Васильком. Чому так сталося?

2)Дівчинка Оленка їде до бабусі автобусом, вона сидить біля вікна і з
цікавістю поглядає навколо. На одній із зупинок в автобус заходить, постукуючи ціпком, сліпий чоловік. Дівчинка швидко підводиться із свого місця і гучно говорить: "Сідайте на моє місце, ви ж інвалід!". Що у вчинку дівчинки було неправильно?

3)До третього класу прийшов новий учень. Усі з цікавістю його розглядали.Хлопчик постраждав унаслідок пожежі: частина обличчя і руки були обпечені, івін не знав, куди йому подітися від допитливих очей. А на перерві підійшли донього однокласники і почали розпитувати, як це сталося. Хлопчик червонів і мовчав, а на очах тремтіли сльози. Як повинні поводитися в даному випадку виховані діти?

7) Перегляд мультфільму «Тамара», «Скарлет»

- Які емоції ви відчували при перегляді відео?
- Які висновки зробили?

8) Спільний плакат «МИ РАЗОМ»

- Наше завдання, дітки, бути добрими, люблячими і милосердними до кожного, а до дітей з особливими потребами особливо, адже вони такі вразливі і спраглі до любові. Давайте визначимо, що ми можемо зробити для дітей з особливими потребами, щоб стати ближчими до них.

- Свої міркування запишіть на сердечках, які ви отримали, а потім разом їх прикріпимо до спільного плакату.

 


docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
1 червня 2022
Переглядів
5194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку