Сортування, фільтрація і пошук даних.

Про матеріал

Конспект уроку розрахований для учнів 11 класу за підручником Ривкінд, Лисенко (академічний і профільний рівень). В конспекті використовуюиться різні форми і методи роботи з учнями.

Перегляд файлу

 ТЕМА: Сортування, фільтрація і пошук даних.

МЕТА:  навчальна: дати поняття «сортування», «фільтрування»; навчити учнів сортувати, шукати і фільтрувати дані в таблиці;

 виховна: виховати в учнів прагнення працювати і вдосконалювати свої знання в певній галузі;

розвиваюча: розвивати любов і самоосвіту.

ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ: підручники, зошити, ПК, база даних Access, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Привітання. Перевірка присутності. Перевірка підготовки робочого місця до заняття.

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Самостійна робота.

  •              Як створити форму?
  •              Які методи створення форм  ви знаєте?
  •              Як змінити шрифт тексту?
  •              Як редагувати вміст форми?
  •              Для чого використовують форми?

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліц-опитування.

  • Що таке сортування?
  • Як здійснюється сортування в таблицях Word та Excel?
  • Пошук яких даних можна здійснювати в Word та Excel?
  • Що таке фільтр? Коли і де він застосовується?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  1. Слово вчителя.  

Часто при роботі з великими БД виникає потреба пошуку даних. Це важко зробити в тому випадку, якщо дані розміщені в хаотичному порядку.

  1. Питання до учнів.
  •                   Як швидко знайти дані про учня, якщо кількість учнів дорівнює 4123, а прізвища розміщені в хаотичному порядку?

 

IV. ФОРМУВАННЯ ТЕМИ І МЕТИ  УРОКУ.

1. Слово вчителя. Темою уроку буде: «Сортування, пошук і фільтрація даних». Метою уроку є дати поняття «сортування», «фільтрування»; навчити учнів сортувати, шукати і фільтрувати дані в таблиці.

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Розповідь - пояснення  учителя супроводжується показом на ПК.

БД Access дає можливість дані сортувати, фільтрувати та за допомогою певних параметрів шукати дані.

 

Алгоритм сортування (рис. 3,56):

  •                 Відкрити таблицю БД, дані якої потрібно сортувати
  •                 Встановити курсор у поле, дані якого підлягають сортуванню
  •                 Виконати: Главная, сортировка и фильтр, по возростанию (убыванию)

Щоб відмінити сортування: Главная, сортировка и фильтр, очистить все сортировки. Можна виконати сортування по кільком полям послідовно з різними параметрами.

Алгоритм пошуку даних (рис. 3.57):

  •                 Відкрити БД
  •                 Відкрити таблицю БД або форму, дані якої потрібно знайти
  •                 Виконати: Главная, поиск, найти
  •                 У вікні «Поиск и замена» на вкладці «Поиск» в полі «Образец» ввести зразок даних, по якому буде виконаний пошук
  •                 Вибрати у списку «Поиск в» ім’я поля або всієї таблиці (форми), в якій виконується пошук
  •                 Встановити у списку «Совпадение» одно із значень: «Поля целиком, с любой частью поля, С начала поля»
  •                 Вибрати «Найти далее»

Фільтр дозволяє змінити відображаються в поданні дані форми або звіту, не зачіпаючи макет форми або звіту. Можна розглядати фільтр як умова або правило, що задається для поля. Умова визначає, які значення поля потрібно відобразити. Після застосування фільтра до подання включаються тільки ті записи, які містять вказані значення. Решта записи будуть приховані до тих пір, поки фільтр не буде видалений.

Алгоритм фільтрації даних (рис. 3.58):

  •                 Виконати: Главная, сортировка и фильтр
  •                 Зробити поточним поле для фільтрації, кнопка фильтр
  •                 Встановити у списку прапорці одного або декількох параметрів, що відповідають умові фільтрації, ОК

Можна виконати фільтрацію по декільком полів. Кількість записів, які відповідають умовам фільтрації можна побачити в нижній лівій частині вікна програми. Для відміни фільтрації виконати: Главная, сортировка и фильтр, применить фильтр.

Для виконання «Фильтр по выделенному»:

  •                 Виділити фрагмент даних в одному з полів, по якому відбувається фільтрація
  •                 Главная, сортировка и фильтр, выделение, відкрити список і вибрати умову фільтрації.

 

VI.  ПЕРВИННЕ УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Самостійне заповнення таблиці.

Тип

Призначення

Алгоритм виконання

Сортування

 

 

Фільтрування

 

 

Пошук

 

 

  

 VIІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

VIІI. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

  1. Повторення правил техніки безпеки (метод «Мікрофон»).
  2. Практична робота.

Завдання

  • Завантажити БД Країни, яка знаходиться в папці «11 клас», та перейдіть на вкладку «Таблиця».
  • Відсортуйте Назви країн по зростанню, а потім Дату утворення по спаданню.
  • За допомогою пошуку знайдіть дані про Україну.
  • Відфільтруйте дані для Частини світу.
  • Збережіть зміни в  БД.

 

  1.               Вправи для очей
  2.               Контрольні запитання до практичної роботи.
    •           Як знайти дані про особу в БД?
    •           Як відсортувати дані по спаданню, по зростанню?
    •           Що таке фільтрація даних?
    •           Як відфільтрувати дані в таблиці?

 

IХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

  1. Обговорення.

Підбиття підсумків уроку та виставлення оцінок.

 

Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Вивчити ст.. 162-166, завершити практичне завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання

  • Завантажити БД Країни, яка знаходиться в папці «11 клас», та перейдіть на вкладку «Таблиця».
  • Відсортуйте Назви країн по зростанню, а потім Дату утворення по спаданню.
  • За допомогою пошуку знайдіть дані про Україну.
  • Відфільтруйте дані для Частини світу.
  • Збережіть зміни в  БД.

 

 

Завдання

  • Завантажити БД Країни, яка знаходиться в папці «11 клас», та перейдіть на вкладку «Таблиця».
  • Відсортуйте Назви країн по зростанню, а потім Дату утворення по спаданню.
  • За допомогою пошуку знайдіть дані про Україну.
  • Відфільтруйте дані для Частини світу.
  • Збережіть зміни в  БД.

 

 

Завдання

  • Завантажити БД Країни, яка знаходиться в папці «11 клас», та перейдіть на вкладку «Таблиця».
  • Відсортуйте Назви країн по зростанню, а потім Дату утворення по спаданню.
  • За допомогою пошуку знайдіть дані про Україну.
  • Відфільтруйте дані для Частини світу.
  • Збережіть зміни в  БД.

 

 

Завдання

  • Завантажити БД Країни, яка знаходиться в папці «11 клас», та перейдіть на вкладку «Таблиця».
  • Відсортуйте Назви країн по зростанню, а потім Дату утворення по спаданню.
  • За допомогою пошуку знайдіть дані про Україну.
  • Відфільтруйте дані для Частини світу.
  • Збережіть зміни в  БД.

 

Завдання

  • Завантажити БД Країни, яка знаходиться в папці «11 клас», та перейдіть на вкладку «Таблиця».
  • Відсортуйте Назви країн по зростанню, а потім Дату утворення по спаданню.
  • За допомогою пошуку знайдіть дані про Україну.
  • Відфільтруйте дані для Частини світу.
  • Збережіть зміни в  БД.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Віннічук Анастасія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Івашків Ольга
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
4629
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку