Спільна робота дошкільного закладу з сім’єю з питань організації образотворчої діяльності.

Про матеріал
Влучні поради та доцільна інформація батькам щодо організації образотворчої діяльності дитини як удома, так й у дошкільному закладі освіти. Розгляд питань: 1. Що повинні знати батьки про дитячий малюнок? 2. Які можна використовувати методи образотворчої діяльності дитини в родині? 3. Визначення мети та змісту образотворчої діяльності дитини в родині?
Перегляд файлу

Спільна робота дошкільного закладу з сім’єю з питань організації образотворчої діяльності.

  1. Що повинні знати батьки про дитячий малюнок?

Співпраця з батьками нині здійснюється на принципах паритету сімей­ного, суспільного і дошкільного виховання, що передбачають взаєморо­зуміння, щирість у спілкуванні, обмін ідеями та переживаннями. Часто буває так, що сім'я і дошкільний навчальний заклад являють собою різні форми культури і по-своєму впливають на дитину. Метою педагогічної взаємодії в цьому разі має стати захист інтересів дитини, гуманне ставлен­ня до неї, цілісність її особистості.

Для розвитку творчої особистості дитини необхідно створити певні умови. Вже з двох років у дитини повинен бути куточок творчості, який допоміг би їй, якомога раніше взяти в руки олівці і фарби.

Дослідження, які проводились, показали, що більшість сімей захоплюються фломастерами та олівцями. Рідше дають пластилін. І зовсім рідкісне явище – дитина малює фарбами в умовах сім’ї. фломастери – це добре, але в поєднанні з іншими зображувальними засобами.

  • Що ж порекомендувати батькам в куточку творчості для дітей з 3 до 7 років?

1. Мольберт або просто столик, можна з відкидною дощечкою.

2. Акварельні фарби, гуаш, олівці, фломастери, крейда, воскові свічі, вату, пензлики різних розмірів, кусочки поролону, дитячі ножиці з тупими кінцями, тканина, природний матеріал, бархатний папір, копіювальний папір, залишки шерстяних ниток, клей, папір білий, кольоровий.

3.А тепер потрібно навчити дітей правильно і розумно користуватися всім цим матеріалом.

 

 

 

  1. Які можна використовувати методи образотворчої діяльності дитини в родині?

Вдома можна дозволили собі більше методів образотворчої діяльності,ніж у садку,  вдома це може бути:

- кляксографія,

- малювання удвох на довгій смужці паперу,

- малювання з секретом у три пари рук,

- малювання самого себе, або малювання з натури улюблених іграшок,

- крапковий малюнок,

- поролоновий малюнок,

- малювання крейдою,

- загадковий малюнок,

- малювання через копіювальний папір,

- метод пальцевого живопису,

- метод монотипії,

- малювання по мокрому паперу,

- колаж (аплікація + малювання),

- об’ємна аплікація, ліплення,

- витинанки,

- малювання з допомогою відкриток.

 

  1. Визначте мету та зміст образотворчої діяльності дитини в родині?

Образотворча діяльність дошкільників – це художня діяльність, що сприяє формуванню здібностей і творчому відтворенню враження від навколишньої дійсності в графічній і пластичній формі.

Залежно від матеріалу і прийомів роботи з ними, образотворча діяльність поділяється на такі види:

  • малювання,
  • аплікація,
  • ліплення.
  • До видів художньої діяльності належать також конструювання.

Важливим завданням сьогодення є становлення творчо активної особис­тості, здатної вносити прогресивні зміни в життя суспільства, здійснювати вибір, ставити й розв'язувати проблеми, бути винахідливими, мати творчу уяву.

На сучасному етапі розвитку дошкіль­ної педагогіки проблему дитячої твор­чості неможливо розглядати окремо від питань навчання зображувальної діяль­ності.

У зв'язку з цим процес малювання, ліплення, аплікації потрібно розуміти не тільки, як засвоєння дітьми тих чи інших знань і вмінь, а виховання в них уміння естетично сприймати навколишній світ і передавати його в малюнках.

  • Головними завданнями образотворчого мистецтва є:
  1. Розвиток у вихованців спостережли­вості, уміння порівнювати, відгукуватися на красу.
  2. Ознайомлення з творами образо­творчого мистецтва.
  3. Розвиток художніх здібностей, фор­мування відповідних умінь.
  4. Навчання дітей створюванню бага­тофігурних сюжетних композицій.
  5. Формування особистої позиції при сприйнятті творів мистецтва та в процесі власної творчості.
  6. Навчання самостійного знаходжен­ня прийомів зображення при інтеграції видів образотворчого мистецтва.
  7. Організація  роботи  групою для втілення складного задуму.
  8. Навчання створювання оригінальних саморобок з природних і штучних ма­теріалів.
  9. Заохочування до дизайнерської діяльності, пов'язаної з благоустроєм та оформленням інтер'єру.
  10. Розвиток художнього сприймання при ознайомленні з творами живопису, графіки, скульптури, декоративно-прик­ладного мистецтва.
  11. Надання дошкільникові права ви­бору матеріалів, місця роботи, сюжету тощо.
  12. Надання  можливості  проявити творчість, спертися на власний досвід.

 

docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
1579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку