Спільна робота дошкільного закладу з сім’єю з питань організації образотворчої діяльності.
Співпраця з батьками нині здійснюється на принципах паритету сімейного, суспільного і дошкільного виховання, що передбачають взаєморозуміння, щирість у спілкуванні, обмін ідеями та переживаннями. Часто буває так, що сім'я і дошкільний навчальний заклад являють собою різні форми культури і по-своєму впливають на дитину. Метою педагогічної взаємодії в цьому разі має стати захист інтересів дитини, гуманне ставлення до неї, цілісність її особистості.
Для розвитку творчої особистості дитини необхідно створити певні умови. Вже з двох років у дитини повинен бути куточок творчості, який допоміг би їй, якомога раніше взяти в руки олівці і фарби.
Дослідження, які проводились, показали, що більшість сімей захоплюються фломастерами та олівцями. Рідше дають пластилін. І зовсім рідкісне явище – дитина малює фарбами в умовах сім’ї. фломастери – це добре, але в поєднанні з іншими зображувальними засобами.
1. Мольберт або просто столик, можна з відкидною дощечкою.
2. Акварельні фарби, гуаш, олівці, фломастери, крейда, воскові свічі, вату, пензлики різних розмірів, кусочки поролону, дитячі ножиці з тупими кінцями, тканина, природний матеріал, бархатний папір, копіювальний папір, залишки шерстяних ниток, клей, папір білий, кольоровий.
3.А тепер потрібно навчити дітей правильно і розумно користуватися всім цим матеріалом.
Вдома можна дозволили собі більше методів образотворчої діяльності,ніж у садку, вдома це може бути:
- кляксографія,
- малювання удвох на довгій смужці паперу,
- малювання з секретом у три пари рук,
- малювання самого себе, або малювання з натури улюблених іграшок,
- крапковий малюнок,
- поролоновий малюнок,
- малювання крейдою,
- загадковий малюнок,
- малювання через копіювальний папір,
- метод пальцевого живопису,
- метод монотипії,
- малювання по мокрому паперу,
- колаж (аплікація + малювання),
- об’ємна аплікація, ліплення,
- витинанки,
- малювання з допомогою відкриток.
Образотворча діяльність дошкільників – це художня діяльність, що сприяє формуванню здібностей і творчому відтворенню враження від навколишньої дійсності в графічній і пластичній формі.
Залежно від матеріалу і прийомів роботи з ними, образотворча діяльність поділяється на такі види:
Важливим завданням сьогодення є становлення творчо активної особистості, здатної вносити прогресивні зміни в життя суспільства, здійснювати вибір, ставити й розв'язувати проблеми, бути винахідливими, мати творчу уяву.
На сучасному етапі розвитку дошкільної педагогіки проблему дитячої творчості неможливо розглядати окремо від питань навчання зображувальної діяльності.
У зв'язку з цим процес малювання, ліплення, аплікації потрібно розуміти не тільки, як засвоєння дітьми тих чи інших знань і вмінь, а виховання в них уміння естетично сприймати навколишній світ і передавати його в малюнках.