План-конспект уроку з фізичної культури
Тема: Спортивні ігри, модуль волейбол
Мета уроку: виховання звички до занять фізичною культурою, підвищення зацікавленості до волейболу.
Задачі уроку:
1. Виконати на оцінку техніку передачі двома руками зверху через сітку.
2. Закріпити техніку самостійного виконання комплексу ЗРВ із м`ячем, техніку виконання переміщень, нападаючого удару, одиночного блокування, взаємодії гравців на майданчику.
3. Сприяти розвитку спритності, координації, стрибучості.
4. Сприяти вихованню адекватної самооцінки, прагнення до перемоги, зацікавленості до занять волейболом.
Місце проведення: спортивна зала
Час: 45 хвилин
Інвентар та обладнання: м`ячі волейбольні, сітки волейбольні, манішки різних кольорів, «драбина», свисток, картки.
Тип уроку: комбінований
Форма: урок з елементами тренінгу
Хід уроку
№ з.п. |
Зміст |
Дозу вання |
ОУМН |
І
1.
2. 3.
4. 5.
6.
7.
ІІ
1.
2.
3.
4.
5.
6.
ІІІ 1.
2. |
Підготовча частина
Організаційний збір,вимірювання ЧСС, повідомлення задач уроку, БЖД, розподіл на команди.
Ходьба. Біг: а) звичайний, м`яч передавата з правої руки в ліву, навколо тулубу,
б) з високим підніманням стегон, м`яч попереду,
в) с закиданням гомілок, м`яч за головою, г) галоп правим, лівим боком, м`яч попереду.
Ходьба. Перешикування.
Бігові вправи: а) «човниковий» біг, б) прискорення після виконання: - бігу на місці, - присідання, в) по два приставних кроки у низькій стійці волейболіста праворуч, ліворуч з перекачуванням м`яча по підлозі. ЗРВ (орієнтовні) у групах: а) вихідне положення (в.п.) – основна стійка (о.с.), м`яч зажатий між стопами, руки на пояс, 1- нахил голови праворуч, 2- в.п., 3- ліворуч, 4- в.п.; б) в.п.- о.с., м`яч між ніг, 1-4 – оберти в зап`ястку, 5-8 – оберти в ліктьових суглобах; в) в.п.- о.с., м`яч попереду, 1- поворот праворуч, м`яч праворуч, 2- в.п., 3-4 – ліворуч; г) в.п.- о.с., м`яч попереду, 1- підкинути м`яч, оберт руками назад, 2- ловля, в.п., 3- підкинути м`яч, оберт руками вперед, 4- ловля, в.п.; д) в.п.- о.с., м`яч в правій, руки в сторони, 1- підняти руки до гори, м`яч передати в ліву, 2- руки в сторону, 3- передати м`яч в праву, 4- в.п. е) в.п.- о.с., м`яч до гори, 1-4 – нахиляючись, коло м`ячем праворуч, 5-8 – ліворуч; є) в.п. – ноги нарізно, м`яч до гори, 1-3 – нахил вперед, м`ячем торкнутися підлоги, 4- в.п.; ж) в.п.- широка стійка, присід на правій нозі, м`яч в правій руці на підлозі, 1- присід на лівій, м`яч перекотити в ліву руку, 2- в.п.; з) в.п.- о.с., м`яч попереду, 1- присід, упор на м`яч, 2- стрибком, упор лежачі на м`ячі, 3- стрибком, упор присід, 4- в.п. и) в.п.- упор на м`яч, на колінах, 1-11- упор лежачі , 12- в.п., і) в.п. – о.с., м`яч до гори, 1- присід, м`яч на підлогу, 2 – стрибком в.п., ї) ходьба на місці.
Основна частина
Розподіл на пари.
Кидки: а) двома руками з-за голови паралельно підлозі, б) двома руками з-за голові в підлогу,
в) двома руками з-за голові в підлогу у стрибку, г) однією рукою з-зо голови паралельно підлозі, д) однією рукою з-за голови в підлогу.
Передачі: а) двома руками зверху, б) двома руками знизу.
Робота у групах на трьох локаціях:
а) Самостійне виконання нормативу: передача двома руками зверху через сітку, «Оціни себя сам»;
б) ігрова вправа – взаємодія гравців на майданчику, «Три дотика»;
в) переміщення уздовж сітки з імітацією блокування і нападаючого удару, «Імітатор».
Вправи на сітці:
а) нападаючий удар м`яча підкинутого вчителем,
б) нападаючий удар після передачі,
в) одиночне блокування.
Учбова гра.
Стрибкові вправи на «драбині». а) в.п. – о.с., кроком вперед, наступати у кожний квадрат однією; б) в.п. – о.с., кроком вперед у кожний квадрат правою і лівою; в) в.п. 0 о.с., стрибками на двох у кожний квадрат; г) в.п. – о.с., стрибками, 1- на праву, в квадрат, 2- на дві, за драбину, ноги нарізно, 3- на ліву, в квадрат, 4- на ліву, за драбину, ноги нарізно; д) в.п. – о.с. боком до драбини, приставними кроками у кожний квадрат по два кроки; є) в.п.- о.с. боком до драбини, стрибками, 1- в квадрат праворуч, 2- за драбину вперед, 3- в квадрат назад, 4- вперед за квадрат. Заключна частина Вправи на розслаблення м’язів, відновлення: а) в.п – о.с., 1-3 – руки до гори, 4 – в.п., б) в.п. – сидячи на підлозі, 1-3 – лягти, руки до гори, 4 – в.п., в) в.п. – лежачи, руки до гори, 1-3 – підняти ноги до гори, 4 – в.п., г) в.п. – сидячи на підлозі, 1-3 – нахил праворуч, 4 – в.п., 5-7 – ліворуч, 8 – в.п.
Підведення підсумків, вимірювання ЧСС. Домашнє завдання. |
15хв
2хв
0,5хв 2хв
0,5хв 0,5хв
5хв
4.5хв 6-8 р.
4-6 р.
6-8 р.
6-8 р.
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р.
6-8 р.
4-6 р.
2-3 р.
6-8 р.
14-18 кроків
26хв
0,5хв
1,5хв
1хв
12
3 хв
8 хв
4 хв
2 хв
2-3 р.
2-3 р.
1-2 р.
1-2 р.
2 хв |
Фронтально (вільно). Кожен самостійно за 6 секунд. Розповідь. Три капітани обирають по черзі гравців до своїх команд. Кожен бере в руки м`яч. Рівномірно, тримати дистанцію, слідкувати за диханням. Підготовча група виконує в повільному темпі. Колінами намагатися торкнутися м`яча. П`ятами торкатися м`яча.
Ноги зігнуті в колінних суглобах, руки імітують прийом знизу. Відновлення дихання. В три шеренги (командами), на лицьовій. Виконувати за сигналом, почергово в групах. Прискорення до трьохметрової лінії, кинути м`яч через сітку перед собою і намагатися наздогнати його. Добігши до середньої лінії, те саме. Між вправами відновлювати дихання. Капітани проводять самостійно в своїй команді (фронтально).
Лікті тримати паралельно підлозі.
Спину тримати рівно, м`яч на рівні плечей.
Підкидати м`яч високо, щоб встигнути зробити оберт.
Намагатися тримати руки рівними в ліктьових суглобах.
Робити коло м`ячем максимальної амплітуди, не згинати коліна. Спина пряма,ноги не згинати.
Тримати спину рівно, стегна під кутом 90*.
Обережно балансувати на м`ячі (можна спростити вправу, виконуючи упор на підлозі ).
Корпус тримати рівно, не прогинатися.
Стопи паралельно, відштовхуватися обома ногами.
Відновити дихання.
За бажанням.
Стопи тримати паралельно. Під час замаху прогинатися (працювати м'язамиспини і пресу). Стрибок після стопорящого кроку. Ліва нога попереду,ліва рука вперед. Під час замаху лікоть правої руки відведений назад.
Слідкувати за злагодженою роботою рук і ніг.
Коловий метод, зміна за сигналом.
Учні, по черзі тримають сітку, через яку інші виконують передачу. Зробивши кілька спроб, записують у протокол результат - кількість і якість (на власну думку, порівнюючи з минулими досягненнями).
Команда ділиться навпіл (3х3, 4х4), починають грати через сітку (до трьохметрової лінії) розігруючи, обов’язково три дотики . М`яч вводити у гру кидком. Потоковий метод. Після приставного кроку імітація блокування уздовж сітки, яка висить біля стіни. Розкритими долонями торкатися стіни над сіткою. Наступне коло – імітація нападаючого удару. Після подвійного кроку стрибок і махом правої руки доторкнутися стіни над сіткою. За точністю виконання слідкує капітан.
По колу, поточно.
Учень виконує подвійний крок, вистрибує, б’є по м`ячу, підкинутому вчителем. Передачу виконує учень, який краще володіє передачею. Намагатися виконати удар у стрибку, відштовхаючись двома ногами, після подвійного кроку. Вистрибувати пізніше за нападаючого, намагатися перенести руки на іншу сторону. Дві команди грають до 6 очок (намагатися розігрувати три дотики), третя – виконує стрибкові вправи на «драбині» (міняються по колу).
Поточно.
Спочатку виконувати у повільно, поступово збільшувати швидкість.
Контролювати положення корпусу ( невеликий нахил вперед).
вправи виконувати на зігнутих ногах, імітуючи дії волейболіста.
Тренінговий метод. У колі з вчителем, взявшись за руки. Намагатися виконувати вправи одночасно, не кидаючи рук.
Розслабити м’язи.
Тримати рівновагу, доторкнутися до сусіда.
У колі, сидячи. Імітація блокування, основна група 3х10, підготовча 3х6 разів. |