Спосіб множення та ділення на 10

Про матеріал
В цікавій змістовній формі розроблено нестандартний урок з використанням матеріалу усної народної творчості та інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі за підручником С. О. Скворцової

Тема.  Спосіб множення та ділення на 10

Мета: формувати поняття арифметичних дій множення та ділення.

Дидактична задача: актуалізувати вивчені випадки множення з нулем та одиницею, ділення на одиницю та ділення рівних чисел; актуалізувати способи перевірки арифметичних дій множення та ділення, розуміння суті множення та ділення;  ознайомити з правилами множення та ділення на 10, закріпити ці правила; формувати вміння розв’язувати задачі.

Розвивальна задача: формувати прийоми дій аналізу, порівняння, синтезу.

Обладнання: предметні малюнки, ілюстрації до українських народних казок, глечик, картки, задачі-вірші.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітає казковий герой. Хто він, дізнаєтесь, відгадавши загадку.

 

Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста!

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м’ясо.

Вовку-брату я сестричка,

А зовуть мене… (лисичка.)

  1. Технологія «Мікрофон»
  • В яких казках лисичка є головним героєм?
  • Зараз пригадаємо деякі з них.
  1. Хвилинка каліграфії

... От уже їх троє. Коли це біжить лисичка – та до рукавички:

  • А хто-хто в цій…?
  • Я мишка-шкряботушка, я жабка-скрекотушка, я – зайчик-побігайчик. А ти хто?
  • А я лисичка-сестричка. Пустіть і мене.
  • Та йди! («Рукавичка»)
  • Скільки героїв у рукавичці?
  • Утворіть двоцифрові числа із цифрою 4 і запишіть їх.
  1. Усна лічба. Робота в парах

… От лисичка до глечика – голова не влазить. Вона сюди, туди, вона й боком, лапкою і навстоячки, і зазирати, й нюхати. Нічого не вдієш. («Лисичка і Журавель».)

  • Візьміть з глечика картки з виразами і швидко розв’яжіть їх.

Зразки карток

 

23∙1

 

41:1

0∙35

 

0:31

49∙0

 

8∙3

81:81

 

1∙72

 

  1. Усне опитування

… Біжить він далі. Коли назустріч йде лисичка та й говорить:

  • Я тебе з’їм!
  • Не їж мене. Я тобі краще пісеньку заспіваю. («Колобок».)
  • Щоб лисичка колобка не з’їла, ми допоможемо йому втекти, а для цього швиденько виконаємо завдання 1 (стор. 114 підручника).

 

32∙3

13∙5

72:25

18:6

  • Якою дією можна замінити дію множення? Дію ділення?
  • Знайдіть значення виразів.
  • Прочитайте рівності різними способами.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розв’язування задач-віршів

 

Зшили півні черевики,

Щоб ходити на музики.

Каблучками туки-тук

10 пар, а скільки штук?

  • Як виконували обчислення?

40 ґудзиків купили

10копійок за них заплатили.

Добре, діти, полічіть,

Скільки за ґудзик треба заплатить.

  • Як міркували?
  • Чи швидко ви розв’язали задачі?
  • Сьогодні відкриємо способи множення та ділення на 10.

 

IV. Формування нових знань і способів дії

  • А що ти робиш, лисико-сестричко!
  • Рибку їм.
  • Дай же й мені!
  • Отак! Я стільки морочилась, ловила та й віддай.
  • Так як же я наловлю, коли не вмію. Хоч навчи, як її ловити? («Лисичка-сестричка і вовк-панібрат».)
  1. Ознайомлення із правилом множення на число 10, з правилом ділення на 10
  2. Первинне закріплення правила множення на 10 та 10 на число

5∙10

10∙4

10∙2

6∙10

  1. Ознайомлення з правилом ділення числа на 10

а) Колективна робота над завданням № 3 с. 114.

б) Формулювання правила.

  1. Первинне закріплення знань

Завдання № 4 с. 114 учні виконують з коментарем

V. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого

1. Формування вміння множити і ділити на 10

Завдання № 5 с. 114 учні виконують усно.

2. Формування вміння розв’язувати задачі

… А лисичка тим часом пригнала бичка в ліс. Прив’язала його до дуба, а сама пішла рубати дерево на саночки. Нарубала дерева. Зробила саночки, запрягла бичка, сіла та й їде. («Лисичка-сестричка та вовк-панібрат».)

  • Подивимось чи не нарубаєте ви дров при розв’язуванні задачі № 139 робочого зошита. (Задачу розв’язують самостійно).
  1. Робота в групах
  • Складання та розв’язування оберненої задачі до задачі 139.

VІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності

  • Лисичка вирішила випробувати свої сили та вміння в селі. Адже не раз забігала вона за курочками і спостерігала за працею сільських жителів. Тому й стала наша лисичка «трудівничкою».

 

  1.               Гра «Лисичка-трудівничка»

У лисички-трудівнички

На грядці виросли сунички.

Допоможем їй, малята,

Урожай рясний зібрати.

А щоб ягідки зривати,

Треба вміти рахувати.

(Учні по черзі розв’язують вирази і отримують сунички, які прикріплені біля них.)

10∙3

30:10

80:10

10∙9

2∙10

50:10

10∙4

70:10

60:10

6∙10

 

  1. Вправа «Продовж речення»

Сьогодні на уроці:

  •                 Я дізнався/дізналася…
  •                 Я навчився/навчилася…
  •                 Мені ще важко…
  •                 Найкраще мені вдалося…
  • Як можна міркувати, щоб число помножити на 10, поділити на 10?
  • Що відмінне в множенні та діленні на 10?
  • Які враження отримали від уроку?
  • Ось уроку кінець, а хто працював – молодець!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку