Спостереження та аналіз уроку інформатики на тему Поняття інформації. Повідомлення.

Про матеріал
Спостереження та аналіз уроку інформатики на тему Поняття інформації. Повідомлення. Проаналізовано алгоритм спостереження (Реалізація вчителем методів та прийомів навчання на уроці).docx
Перегляд файлу

Семінарсько-практичне заняття 13,14.

Тема: Спостереження та аналіз уроків інформатики

Урок інформатики для  2 класу

Тема: Цікаві випробування.

Автор: Година Анастасія Віталіївна

 

Алгоритм спостереження (Реалізація вчителем методів та прийомів навчання на уроці) №1

1. Якою мірою використовувані на уроці методи відповідали задачам уроку?

Цей урок ніс в собі такі задачі:

навчальна: закріпити навички роботи з клавіатурою та мишею; формувати уміння розв’язувати логічні задачі (ребуси, пазли, танграми тощо) та працювати з різними розвиваючими програмами;

розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, просторову уяву, пам’ять, мовлення, навички самостійної роботи на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;

виховна: виховувати відповідальність, самостійність; викликати зацікавленість інформатикою.

Залежно від походження інформації цей урок не можна віднести до одного типу. Він несе в собі як словесну так і наочну інформацію з практичними завданнями.

За подачею навчального матеріалу був використаний дослідницький метод.

З огляду на мету навчання були використані методи засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

На мою думку, використовувані під час уроку методи в повній мірі відповідали задачам уроку.

2. Який характер пізнавальної діяльності забезпечували реалізовані під час уроку методи та прийоми?

Пояснювально-ілюстративний з елементами частково-пошукового.

3.  Які з використаних дидактичних методів та прийомів сприяли активізації навчальної діяльності учнів?

Елементи частково-пошукового методу, а саме завдання ( ребуси, пазли ) викликали інтерес до теми.

4. Як планувалася й реалізовувалася під час уроку самостійна робота учнів? Чи забезпечувала вона розвиток самостійності учнів?

Елементи Вона реалізована завданнями ( з’єднати речення з малюнком, ребуси, пазли, загадки, задачі)

Так, бо деякі з цих завдань несли в собі корисну інформацію, таку як: правила безпеки та інші.

5. Яка була ефективність використовуваних під час уроку методів і прийомів навчання?

На мою суб’єктивну думку, ефективність використовуваних під час уроку методів і прийомів навчання була високою.

 

Алгоритм спостереження (Визначення структури уроку та особливостей організації навчальної діяльності учнів на уроці. Вивчення процесу оцінювання вчителем досягнутих учнями навчальних результатів) №2

1. Який тип уроку було обрано, його доцільність? Місце уроку в системі уроків з даної теми?

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Місце уроку в системі уроків з даної теми: це вступний урок з даної теми.

2. Як реалізовувався зв'язок поточної теми уроку з раніше вивченими?

Ніяк, так як це вступний урок.

3. Які етапи уроку були присутні, їх послідовність та логічний зв'язок?

На уроці були присутні такі етапи:

І. Організаційий етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     (Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Фізкультхвилинка

VІ. Формування вмінь та навичок.

VII. Вправи для очей.

Вони мають гарний логічний зв’язок.

4. Як здійснювалася постановка навчальних задач на кожному етапі уроку?

На кожному етапі уроку були представлені різні типи задач, які сприяли кращому засвоєнню матеріалу.

5.  Яке поєднання методів навчання було обрано вчителем для розкриття навчального матеріалу?

Пояснювально-ілюстративний з елементами частково-пошукового.

6.  Яке поєднання форм навчання обрано для розкриття нового матеріалу?

Поєднання лекції з практичним заннятям.

7.  Як забезпечувалася цілісність та логічна завершеність уроку?

Цілісність та логічна завершеність уроку забезпечувалося шляхом самостійності на вичерпності інформації та правильної її структуризації.

8. Як поєднувалися різні форми організації діяльності учнів на уроці (індивідуальна, групова, колективна)? Чи відбувалося їх чергування?

Чередувалися індивідуальна та колективна форми організації учнів на уроці.

9. Чи необхідний був на уроці диференційований підхід до учнів? Чому?

На мою думку ні, так як в більшій мірі це була лекція, практичні ж завдання, переважно вирішувалися в колективі ( наприклад загадки чи ребуси ).

10. Що покладено в основу диференціації? Що диференціювалося: тільки обсяг, або тільки зміст, або ступінь допомоги, зробленої учнем, або усе сукупно?

В  основу диференціації покладене ідея про змогу кожному учневі розкрити всі свої потенціальні навчальні можливості.

Так як це переважно лекція, то диференціювання , на мою думку, не є необхідним. Але в вимоги, можливе диференціювання з точки зору наданої допомоги вчителя.

11. Як було організовано контроль засвоєння знань і умінь? У яких формах і яких методах він здійснювався?

Так як це урок засвоєння нових знань і формування вмінь та навичок, то жорсткого контролю не було. Переважно це були завдання в ігровій формі.

12. Як було організовано контроль за діяльністю учнів? Як оцінювалися знання та вміння учнів?

Це урок засвоєння нових знань і формування вмінь та навичок, то жорсткого контролю не було. Це були завдання в ігровій формі які суттєво не оцінювалися, але можливість поставити “плюсик” тому хто першим відповість, є.

13. Як вчитель забезпечував розвиток учнів (логічного мислення, критичного мислення, вміння порівнювати та робити висновки, висловлювати власну точку зору тощо)?

Розвиток учнів забезпечувався шляхом виконання завдань, та ілюстрацією тих чи інших ситуацій.

14. Які прийоми було використано вчителем для підведення підсумків кожного з етапів уроку й уроку загалом?

Між етапами чітких підсумків не спостерігається. Підсумки уроку загалом підбивається 4-ма питаннями до учнів:

  1. Що вивчили на уроці?
  2. Чого навчились під час роботи на комп’ютері?
  3. Що сподобалось на уроці?
  4. Що було важко на уроці?

15. На скільки обґрунтованою була оцінка знань учнів?

Оцінка знань учнів проводилася лише в ігровій формі, тому на мою думку вона не є обґрунтованою.

16. Як стимулювалося позитивне ставлення учнів до навчання?

Воно стимулювалося цікавими завданнями, які були представлені в ігровій формі.

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
13 січня 2021
Переглядів
4171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку