Конспект уроку на тему: "США. Місце країни в світі та регіоні".

Про матеріал

«США. Місце країни в світі та регіоні»

Мета: навчальна: сформувати систему знань про США; охарактеризувати особливості географічного положення, природних ресурсів, населення, господарства, визначити фактори, які сприяють економічному розвитку країни;

розвивальна: навички роботи з джерелами географічних знань, електронними програмами;

виховна: виховувати повагу до національної культури, української діаспори.

Перегляд файлу

1

 

Міністерство освіти і науки України

ДНЗ «Чортківське ВПУ»

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку на тему:  «США. Місце країни в світі та регіоні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:                  

викладач з географії,

біології і екології

Крижанівська О.М.

 

 

 

 

Чортків – 2021

 

Тема: США. Місце країни в світі та регіоні.

Мета: навчальна: сформувати систему знань про США; охарактеризувати особливості географічного положення, природних ресурсів, населення, господарства, визначити фактори, які сприяють економічному розвитку країни;

розвивальна:  навички роботи з джерелами географічних знань, електронними програмами;

виховна: виховувати повагу до національної культури, української діаспори.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: політична карта світу; атласи; підручники; робочі зошити; комп'ютер; проектор;  настінна дошка і листочками з інформацією; листки з завданнями .

Методична література:

  1. «Географія (рівень стандарту)»: підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/Бойко В.М., Брайчевський Ю.С.,Яценко Б.П. - .,Ірпінь: ТОВ «Виробництво «Перун», 2018 – 256 с.:іл.
  2. Географія: Підруч.  для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: Рівень стандарту, академічний рівень/ В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2010. – 304с.: іл.
  3. Довгань Г. Д. Соціально-економічна географія світу. 10 клас. Стандарт і академічний рівень – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 106,[6]с. – (Серія «Географія. Мій конспект»).
  4. Кобернік С. Г., Коваленко Р.Р. Географія: Підруч.  для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Харків: Оберіг, 2010. - 304с.
  5. Шкільна географія та методика її навчання (курс лекції): Навчальний посібник. Переробл. і доповн. / Варакута О. М. – Тернопіль: Тайп, 2011. – 180 с.

 

 

Хід уроку:

 І. Організація класу до уроку.

Слова вчителя.

Найкраща витрата часу - це праця. Сподіваюсь, що ви не витрачатимете марно часу, отримаєте задоволення від праці і відкриєте для себе багато цікавого й нового.

- Перевірка присутності учнів.

- Психологічна підготовка учнів до роботи на уроці.

ІІ. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.

Вікторина. (Слайд 1)

 1. Загальна площа регіону Америка (44.5 млн. кв. км).

2. Країна регіону з плановою економікою (Куба).

3. Кількість залежних країн Латинської Америки (13).

4. Країна, яка відноситься до групи найменш розвинених країн світу (Гаїті).

5. Країни НІК Латинської Америки (Мексика, Бразилія, Аргентина, Венесуела).

6. Форма устрою більшості країн Латинської Америки (унітарні).

7. Країна «пшеничного колоска» (Канада).

8.Країна - економічний лідер регіону (США).

9. Кількість незалежних держав Латинської Америки(33).

10. Відсоток корінних жителів Америки (1%)

11. Кількість суверенних країн регіону Америка (35).

12. Кількість держав і територій в регіоні Америка (51).

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

Прийом «Творчий аналіз»

3 характеристикою яких країн ми вже ознайомились на минулих уроках?

Більшість з держав, про які ми вже говорили, є високорозвиненими. Які з них входять до Великої сімки?

Чому вони входять до Великої сімки? Які загальні ознаки їх об'єднують?

Прийом «Впізнай країну»

Отож як ми вже з вами зрозуміли мова сьогодні піде про ще одну країну яка входить до країн Великої сімки. І для того щоб точніше дізнатись про яку саме країну іде мова ми з вами переглянемо відео-ролик.

Отож запишемо тему уроку в зошит: «США. Місце країни в світі та регіоні». (Слайд 2)

Працювати будемо за планом: (Слайд 3)

  1. Візитна карта США;
  2. Природні ресурси країни;
  3. Населення.
  4. Економіка США.
  5. Зовнішні економічні зв’язки між  США і Україною.

ІІІ. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.

1. Візитка країни

Випереджальне завдання учня (презентація)

Учень презентує «візитку» країни, демонструє герб, прапор. Інші заповнюють коротко  в робочі зошити.

Розповідь вчителя. (Слайд 4)

США володіє потужною мінерально-сировинною базою. На території країни сконцентровано одні з найбільших у світі запаси кам’яного вугілля, близько 30% світових запасів срібла, 20% свинцю, понад 10% заліза. Стратегічне значення мають поклади нафти і природного газу, урану, міді, золота та інших руд кольорових металів.

Робота з підручником.

Опрацювати пункт про населення США в підручнику на ст. 189-191.

Співставлення відповідності. (Слайд 5)

Чисельність населення –  327 млн осіб.

Природній приріст  - близько 4.3 проміле.

Міське населення – майже 81 %.

Кількість мешканців європейського коріння: понад 70%.

Кількість мешканців  Африки: майже 13 %.

Українська діаспора у США нараховує: близько 976 тис.осіб.

Найбільші міста – Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Чикаго.

Слова вчителя. (Слайд 6)

США досягли безпрецедентного у світовій історії успіху в економічній царині. Від моменту проголошення незалежності країна стрімко розвивалася, випереджуючи держави Старого Світу. Головними чинниками завдяки яким економіка набула такого розвитку,  стала свобода підприємницької діяльності, не обмежена надмірним податковим тиском та бюрократичним регулюванням з боку держави. Велике значення мала потужна природно-ресурсна база, що дала змогу впродовж 21 ст.наростити промисловий потенціал і вести високопродуктивне сільське господарство. Важливим чинником в економіці США є забезпеченість трудовими  ресурсами, зокрема найвищої кваліфікації в результаті сприятливої демографічної ситуації та припливу трудових мігрантів. Також особливістю економіки є значне переважання імпорту над експортом, що компенсується «експортом» американського долара як найбільш уживаної міжнародної розрахункової грошової одиниці.

США були серед перших країн світу, що здійснили перехід до постіндустріальної стадії розвитку. Третинний сектор їхньої економіки продукує майже 80% ВВП і дає роботу понад 79% зайнятих.

Робота з малюнком. (Слайд 7)

Огляд малюнка 137 у підручнику на ст. 192 або на слайді

Робота з атласом.

Користуючись картою атласу на ст.48-49 карта: «Сполучені Штати Америки» виконати завдання.

Завдання.  (Слайд 8)

Знайти райони поширення нафти і природного газу в США. (Тихаському, Аляскинському, Каліфорнійському басейнах).

Райони поширення вугілля (Аппалацький басейн).

Назвати центри машинобудування США. (Східна частина США).

Центри нафтопереробки та нафтохімічної переробки ( Х ̕ юстон).

Основні райони поширення чорної металургії ( сх.частина США: Піттсбург, Клівленд, Чикаго).

Кольорової металургії райони поширення (Гірські зх.частина).

Випереджувальне завдання учня.

Учень виступає перед класом з розкриттям своєї доповіді на тему: «Третинний сектор США».

Перегляд слайду. (Слайд 9)

Учні зачитують інформацію зі слайду презентації про зовнішньоекономічні зв’язки між США і нашою країною Україною.

Зовнішньоекономічні зв’язки між США і Україною мають великий потенціал для розвитку. На США припадає лише 1.2% українського експорту і 4.3% імпорту. Прямі іноземні інвестиції зі США становили 15 % іноземних активів в Україні.

США є важливим зовнішньополітичним партнером України, який надає фінансову, консультативну й технічну допомогу для системних змін в українській економіці та суспільно-політичній сфері. Уряд США спонсорує програми магістерської освіти в американських вищих навчальних закладах для українських студентів, а також шкільні програми обміну учнями. США надає політичну та матеріально-технічну допомогу Україні у протистоянні російській агресії.

Цікаві факти про США.

  • Найвища температура в Західній півкулі +57 градусів С була зафіксована на території США в Долині Смерті.
  • У Нью-Йорку більше ірландців, ніж у Дубліні, більше італійців, ніж у Римі, і більше євреїв, ніж у Тель-Авіві.
  • У Лас Вегасі на кожні вісім жителів припадає один гральний автомат.
  • В Америці найбільша кількість ресторанів «Макдональдс».
  • Практично у кожного американця є машина, автомобілі не мають тільки 0,2% сімей.
  • Домашніх тварин має кожна третя американська сім'я.
  • Мером Вашингтона є президент США.

      ІV. Узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.

Слова вчителя.

На цьому закінчується наше знайомство з Сполученими Штатами Америки. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може  пригодитися вам у житті. Пропоную Вам дати відповідь на декілька бліц-запитань:

Бліц-питання. (Слайд 10)

  1. Площа США? (9,8 млн.км ²).
  2. Склад території США?  (50 штатів з них 48 основна материкова частина країни, штат Аляска та острівний штат Гавай).
  3. Грошова одиниця США? (Долар США).
  4. Міське населення США. (майже 81 %).
  5. Найбільші міста США. (Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Чикаго).
  6. Центри машинобудування США. (Східна частина США).
  7. Кольорової металургії райони поширення (Гірські зх.частина).

V. Домашнє завдання (Слайд 11) 

§ 35, 36  ст. 188-200.

 

doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
23 травня 2022
Переглядів
2136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку