Що стало наслідком події, описаної в уривку історичного джерела? «Аскольд же й Дір прийшли. І вискочили всі інші вої з човнів, і мовив Олег Аскольдові й Дірові: «Ви оба не є ні князі, ні роду княжого. А я єсмь роду княжого. – І тут винесли Ігоря. – А се – син Рюриків. І вбили вони Аскольда й Діра...»АБВГутвердження династії Рюриковичів у Києві завершення формування території державизапровадження та поширення на Русі християнствазапочаткувала процес феодальної роздробленості
Коли відбулися події, про які йдеться в уривку з історичного джерела? «Пішов Олег на греків… Узяв же він множество варягів, і словен, і чуді, і кривичів, і мері, і полян, і сіверян, і деревлян, і радимичів, і хорватів, і дулібів, і тиверців… І повелів Олег воям своїм колеса зробити і поставити кораблі на колеса… і пішов до города… Олег тоді, відступивши од города, почав мир ладнати з обома цесарями грецькими…»860 р.882 р.907 р.911 р. АБВГ
«... Вони як ударна сила князівських військ Русі не тільки принесли із собою високу для тих часів систему організації, навчання й озброєння армій, а й зробили вагомий внесок у формування й зміцнення державних інститутів Русі» — це оцінка істориками роліварягівпеченігівполовцівхозар. АБВГ
Коли відбулися події, про які йдеться в уривку з історичного джерела? «Пішов..........на греків... І порадилися руси, і вийшли, оружившись, проти греків, і битва межи ними обома була люта, і заледве одоліли греки... Феофан, сановник Романа, зустрів їх у човнах з вогнем і став пускати вогонь трубами на човни руські. І було видно страшне диво...»941 р.943 р.944 р.945 р. АБВГ
Ім'я якого князя пропущено в уривку з джерела? «Пішов..........на греків... І порадилися руси, і вийшли, оружившись, проти греків, і битва межи ними обома була люта, і заледве одоліли греки... Феофан, сановник Романа, зустрів їх у човнах з вогнем і став пускати вогонь трубами на човни руські. І було видно страшне диво...»Рюрика. АскольдаІгоря. АБВГОлега
У якому уривку з історичного джерела описано подію, що стала причиною відмови великих князів київських від здійснення полюддя. АБВГ«…І вискочили всі [вої] з човнів, і мовив Олег Аскольдові й Дірові: “Ви оба не є ні князі, ні роду княжого. А я є роду княжого. – І винесли Ігоря. – А се – син Рюриків…”»«…І не послухав їх Ігор, і древляни, вийшовши насупроти з міста Іскоростеня, вбили Ігоря і дружину його; бо їх було мало. І похований був Ігор, і єсть могила коло Іскоростеня в древлянах…»«Зібрав він воїнів і прийшов до Києва, і вчинив мир із братом своїм Мстиславом. І розділили вони по Дніпру Руську землю: собі узяв сю сторону, а Мстислав – ту. І перестала усобиця в землі Руській...»«…Ішла Ольга до Новгорода. І встановила вона… погости і данину, і оброки. І ловища її є по всій землі, і знаки [її], …і сани її стоять у Пскові й до сьогодні…»
Коли відбулися події, про які йдеться в уривку з історичного джерела? «Коли ж почули древляни, що він знов іде, порадилися древляни з князем своїм Малом і сказали: "Якщо внадиться вовк до овець, то виносить по одній все стадо, якщо не уб'ють його. Так і сей: якщо не вб'ємо його, то він усіх нас погубить"»941 р.943 р.944 р.945 р. АБВГ
Про що розповідає літописець в уривку джерела? «Сказала дружина Ігореві: "... Піди-но, княже, з нами по данину, хай і ти добудеш, і ми". І послухав їх Ігор, пішов у деревляни по данину. І добув він [собі ще] до попередньої данини... А взявши данину, він пішов у свій город [Київ]...»визначення княжих ловищоблаштування князем погостів. АБВГздійснення полюддявстановлення уроків
Із якою метою княгиня Ольга здійснювала заходи, про які йдеться в уривках з історичного джерела? «Ішла Ольга до Новгорода. І встановила вона… погости… і оброки. І ловища її є по всій землі, і знаки (її), … і сани її стоять у Пскові й до сьогодні». «…І пішла Ольга по древлянській землі з сином своїм і дружиною, встановлюючи устави й уроки й існують становища її й ловища…»поширити християнську віру серед язичниківвпорядкувати систему управління державою і збирання данини. АБВГпомститися племенам, що повстали проти неїзаявити про межі Київської Русі сусіднім державам
Яка мініатюра з літопису відповідає уривку із джерела? «…Місяця вересня 9-го числа відбувся прийом, всім подібний до попереднього й з нагоди приїзду Ольги, княгині руської. Увійшла сама княгиня зі своїми родичками й вибраними служницями; вона йдучи поперед інших жінок, а ті в порядку йдучи одна за другою … Після них увійшли посли й представники князів руських … Сів імператор з імператрицею зі своїми дітьми й покликано було княгиню із зали й, за запрошенням імператора сівши, говорила з ним про що хотіла»АБВГ
Кого з київських князів історик О. Субтельний охарактеризував так:«Його слов’янське ім’я, варязьке виховання, кочовий спосіб життя віддзеркалювали поєднання європейського та азіатського начал. Його управління ознаменувало апогей ранньої героїчної доби в історії Київської Русі»?ОлегаІгоря. АБВГСвятослава. Володимира
У яких уривках з історичних джерел йдеться про великого київського князя Святослава Ігоревича?«…на другий день посилає до імператора просити миру за такою умовою: [русичі] повинні віддати [візантійцям] Доростол.., [візантійці] повинні дозволити привозити до себе хліб…»«І поставив він кумири на пагорбі, поза двором теремним: Перуна дерев'яного, - а голова його була срібна, а вус - золотий, - і Хорса, і Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла...»123«Хозари вийшли супроти нього з каганом, князем своїм. І зступилися війська битися, і сталася битва межи ними, і одолів він хозар і город їхній столицю Ітіль, і город Білу Вежу взяв...»
«Зібрав він воїнів і прийшов до Києва, і вчинив мир із братом своїм Мстиславом. І розділили вони по Дніпру Руську землю: собі узяв сю сторону, а Мстислав - ту...»«...побачив, що церкву завершено, він помолився Богу, говорячи: «Осе даю церкві сій, святій Богородиці, од маєтності своєї десяту частину. Якщо се одмінить хто - хай буде проклят...»456«Прийшов [князь] у Переяславець. І послав до греків послів, говорячи: «Хочу йти на вас»...І пішов до Царграда, розоряючи міста. І дали йому данину...! повернувся він в Переяславець...»
Кому з великих князів київських візантійські посли передали такі слова свого імператора: «Не годиться християнам віддавати [заміж] за язичників. Якщо хрестишся, то і це одержиш, і царство небесне приймеш, і з нами однієї віри будеш. Коли ж не хочеш цього робити, то не можемо віддати сестри своєї за тебе»?Ігорю. Святославу. АБВГВолодимиру. Ярославу
Про яку подію йдеться в уривку з історичного джерела?«Вийшов [князь] зі священиками цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду... Діти ж не відходили од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили у воді, а священики, стоячи, молитви творили…»?Похід князя Володимира на грецьке місто Херсонес (Корсунь) у Криму. Хрещення Володимира й одруження з візантійською принцесою Анною. АБВГХрещення киян князем Володимиром. Прийняття християнства князем Аскольдом
Що передувало події, описаній в уривку з історичного джерела:«Вийшов [князь] зі священиками цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду... Діти ж не відходили од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили у воді, а священики, стоячи, молитви творили…»?Будівництво Десятинної церкви. Похід русичів на Константинополь. АБВГРуйнування язичницького капища. Розгром печенігів під стінами Києва
Що стало безпосереднім наслідком битви, описаної в уривку з історичного джерела: «… і зійшлися супротивники (на р. Альті), і бій був жорстокий, і не могли печеніги допомогти (Святополкові). І одолів Ярослав Святополка і той утік…»?Поділ між Ярославом та Мстиславом Русі по Дніпру. Запровадження Ярославом нової системи престолонаслідування. АБВГутвердження Ярослава єдиновладним володарем Русіздобуття Ярославом великокняжого столу
Про якого київського князя йдеться в уривку з джерела? «Заклав [він] місто велике, у якому тепер Золоті ворота, заклав церкву Святої Софії митрополичу, а потім церкву Благовіщення святої Богородиці… І при нім стала віра християнська плодитися в Русі і розширятися. І до книг він мав нахил, читаючи їх часто вдень і вночі». Ярослава Осмомисла. Ярослава Мудрого. АБВГВолодимира Великого. Володимира Мономаха