Вундеркінд з пелюшок. Як навчити дитину розуміти та запам'ятовувати іншомовні слова з раннього віку?. Опис власного досвіду, та види роботи з дітьми на уроці
Англійська мова з 1 класу:
цікаве та ефективне оволодіння іноземною мовою.
На думку відомого лікаря-фізіотерапевта «Інституту прискореного розвитку дитини" Глена Домана, лінгвістичні здібності - вроджена функція людського мозку. Він вважає, що всі немовлята володіють неймовірними здібностями до мов. Мозок дитини характеризується пластичністю і пов’язаною з нею гнучкістю мозкових механізмів говоріння. За його методикою: З самого народження можна починати знайомити дитину з англійською мовою, показуючи їй в день 1-2 картинки по 1-2 секунди, та голосно озвучуючи її. З 1.5 років можна починати знайомити дитину з китайською мовою. На перший погляд це здається неможливим, але маючи власний досвід, можу з упевненістю заявити, що методика працює! Перебуваючи у декретній відпустці, я вирішила проекспериментувати на власній дитині. Доньці ще не було повних 2 роки, а вона вже розрізняла та називала майже всі кольори англійською мовою. В чому секрет? Все просто, ми кожного дня переглядали розвиваючи мультики на англійській мові. Таким чином спрацьовує мимовільна пам'ять, і дитина неусвідомлено запам’ятовує звукові сигнали. Мозок дитини з самого народження націлений на пізнання, і під час його активного росту (до 3-6років) йому не потрібна ніяка мотивація для навчання. Досліджувати і пізнавати щось нове - найважливіше і улюблене заняття будь-якого малюка.
Методика навчання англійської мови в Новій Українській Школі полягає саме через гру, ляльковий театр, пісні, фізкультхвилинки, застосування флеш-карток, аудіо та відеоматеріалів. Як відомо, гра – це звичайне середовище дитини, через яке вона пізнає світ. Гра - це природне середовище спілкування дітей., важливий засіб виховання. В процесі гри розвивається особистість дитини: пізнавальні процеси, почуття, емоції, воля. У грі дитина активно діє, розмовляє, використовує раніше набуті знання. На уроці англійської мови гра – це ефективний засіб навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо), вона допомагає в оволодінні іноземною мовою, крім того, учні відчувають емоційне задоволення як у процесі гри, так і при досягненні результатів. Ось цим ми і займаємось на уроках. Діти з нетерпінням чекають урок англійської мови. За 4 уроки діти навчилися вітатися ( What is your name? My name is…), запитувати про настрій ( How are you?- I am happy, I am sad, I am hungry), прощатися ( Good bye ). Дуже ефективним методом я вважаю ляльковий театр та пісні. Працюючи вже не перший рік з учнями молодшого шкільного віку я зрозуміла, що саме ігровими методами навчання початковий етап вивчення іноземної мови проходитиме легко й дитина не нудьгуватиме. Дитина не лише не втратить інтересу до вивчення іноземної мови, а, навпаки, зміцнить його, що в подальшому підштовхуватиме її до поглиблення вже здобутих знань, умінь і навичок.
Ось деякі світлини моментів наших уроків.
Для того щоб уроки проходили цікаво, я використовую ноутбук чи планшет, та джерела YOU TUBE, а саме : Finger Family Collection, Head, shoulders,knees and toes, канал English SingSing, Maple Leaf Learning. Найкращий та улюблений мультик першокласників це Gogo loves English 1.
Таким чином, такі методи навчання створюють умови, коли іноземні слова, літери, правила читання, структури речень засвоюються мимохіть, за рахунок частого повторення у той час, коли дитина захоплена самим процесом