Стаття"Критичне сприйняттяінформації"

Про матеріал
Як зазначено в Концепції НУШ "погляди сучасного молодого покоління, спосіб життя кардинально відрізняються від старших поколінь.На підході покоління Z. Сучасні діти значно відрізняються від попередніх поколінь. Вони не обов’язково будуть поділяти погляди старших.”А значить,і викладач повинен змінюватись, в статті розкрито особистий погляд на питання.
Перегляд файлу

 Сьогодення диктує сучасним закладам освіти нові умови в роботі з учнями. Як зазначено  у Концепції НУШ погляди сучасного молодого покоління, спосіб життя кардинально відрізняються від старших поколінь. Для них немає чіткого розмежування між роботою, навчанням і відпочинком. Робота не обов’язково має бути серйозною і нудною. Життя для них – це постійне творення, гармонія між зароблянням коштів, пізнанням нового, самовдосконаленням, грою та розвагою.

 На підході покоління Z. Сучасні діти значно відрізняються від попередніх поколінь. Вони не обов’язково будуть поділяти погляди старших.”

 Тож необхідно змінити  підхід до процесу навчання, насамперед, формувати у учнів навички критичного мислення. З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мислених операцій, що характеризується здатністю людини: аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел; бачити проблеми, ставити запитання; висувати гіпотези та оцінювати альтернативи; робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його. Мета викладача - формувати власне ставлення учнів до теми. Для цього необхідно формувати навички:                                                                                                                                                              —порівнювати свої очікування з тим, що їм  пропонують ;
 — експериментувати, застосувати новий матеріал на практиці за допомогою  уявлень, знань, умінь;                                                                                                                                                                                                                  —аналізувати та синтезувати отриманий досвід;
 —виділяти  головне,грамотно ставити питання та надавати відповіді на них;
 — відстежують хід власних думок та міркувань, робити висновки щодо змісту матеріалу;                             — застосовувати здобутті знання та навички у різних ситуаціях;тощо.                                                        В літературі пропонують досить багато різних методів розвитку критичного мислення учнів.               Викладач добирає їх виходячи в залежності від типу, етапу, мети уроку, необхідно також враховувати особливість учнівського колективу. (В різних класах одну й ту ж тему не можливо пояснювати однаково, не завжди використання шаблону є доцільним).                                                        Перелік методів розвитку критичного мислення достатньо великий.  з огляду на мету, завдання, зміст уроку. Крім того, слід враховувати ефективність методів на певному етапі уроку та особливості учнів. Вважаю, що  на початку уроку доцільно застосовувати такі види робіт, як              мозковий штурм, асоціативний кущ, робота в парах, дерево ймовірних рішень,тощо. Основна частина уроку: дискусія, робота з опорними конспектами, дискусія, круглий стіл, колоквіум,семінар; вірю — не вірю: доведи, питання — відповідь.                                                                      Кожний урок повинен спонукати учнів до активної діяльності, він повинен бути цікавим,привносити щось нове та корисне. Найголовніше, як я вважаю, навчити учнів отримувати від процесу навчання задоволення, вони повинні чітко розуміти, що для досягнення мети необхідно плідно працювати.                                                                                                                               Пропоную приклад елементу уроку:

Тема:”І закон Ньютона. Інерція”

  • Після демонстрації досліду з інерції пропоную учням відповісти на питання та обґрунтувати їх, проаналізувати де і яким чином можна застосувати побачене:

- чому тіло поводить себе по-різному;

- навести приклади явища із життя;

- де і яким чином застосувати явище;

- що зміниться якщо силу прикладати повільно, чому;

 Тема:”Шкала електромагнітних випромінення”

  • Після стислого пояснення теми я пропоную проаналізувати тему самостійно і відповісти на питання:

- що впливає на властивості випромінення,

- який вплив має випромінення на живі організми;

- яким чином можливо застосовувати випромінення;

- чи необхідно захищатися від випромінення, чому і як;

   Питання, на перший погляд, не складні, але вони змушують міркувати критично, порівнювати свої міркування із запропонованими. Працюють учні самостійно, я , вважаю, ще важливою умовою. Вони не обмежую джерелом пошуку інформації, вимога єдина — виконати завдання. Якщо учень пропонує своє бачення питання, яке не різниться з традиційним він повинен довести його справедливість, обґрунтувати своє бачення.        Урок фізики є джерелом цікавих знань і потребує не лише знання формул чи

законів, а й активної діяльності яку можна створити зацікавивши учнів новими фактами з науки, демонстраційними дослідами. Важливо пам’ятати, що налаштування на плідну працю неможливе без емоційного заохочення. Я прагну навчити учнів отримувати задоволення від навчання.

docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку