Стаття на тему «Який він, випускник Нової української школи?»

Про матеріал
Формування покоління молоді, що буде захищеним і мобільним на ринку праці, здатним робити особистісний, духовно-світоглядний вибір, матиме необхідні знання, навички й компетентності для інтеграції їх в суспільство на різних рівнях, здатних до навчання упродовж життя – це ключові моменти у формуванні майбутнього випускника, мета усієї освіти.
Перегляд файлу

Стаття на тему «Який він, випускник Нової української школи?»

     Формування покоління молоді, що буде захищеним і мобільним на ринку праці, здатним робити особистісний, духовно-світоглядний вибір, матиме необхідні знання, навички й компетентності для інтеграції їх в суспільство на різних рівнях, здатних до навчання упродовж життя – це ключові моменти у формуванні майбутнього випускника, мета усієї освіти.

      Як досягти цієї мети, як виховати успішну людину – завдання кожного навчального закладу. Саме з цією метою педагогічні колективи розробляють модель випускника, яка б показувала ті якісні характеристики, які формуються під впливом актуального змісту освіти. Створення такої моделі сприяє чіткому уявленню про завдання навчального закладу, мету діяльності.

        Яким повинен бути випускник початкової школи, які якості необхідно у нього сформувати, щоб зберегти його бажання вчитися, розвинути потребу самостійно здобувати знання, творчо вирішувати різні пізнавальні завдання, забезпечити умови для успішного навчання в основній школі?

          Сучасний випускник школи не відповідатиме вимогам сьогоднішнього життя, якщо не готувати його до цього життя. Зараз дитині недостатньо дати лише знання — важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. В учнів має бути сформовано вміння вчитися і здатності до організації своєї діяльності, самостійного пошуку і засвоєння інформації, вміння проявляти творчий підхід при вирішенні поставлених завдань.

        Основним результатом діяльності вчителя початкових класів не повинна стати система знань, умінь і навичок сама по собі, а набір ключових компетенцій учнів в інтелектуальній, правовій, інформаційній та інших сферах особистості та створення умов для її реалізації. Необхідно на перший план висувати не інформованість учня, а вміння розв'язувати життєві проблеми, здатність діяти в різних проблемних ситуаціях.

          Випускник початкових класів повинен мати якісні характеристики:

упевненість в собі, відчуття повноцінності, старанність, працелюбність, самостійність, дисциплінованість, мотивація досягнення успіху, повинен уміти слухати й чути, критично мислити та мати почуття самоконтролю.

           Опанувати навички навчальної діяльності, прості навички самоконтролю навчальних дій, культуру поведінки та мови, основи особистої гігієни та здорового способу життя. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Вчитель має бути партнером, ділитися своїми знаннями тому, що кожен член суспільства має розуміти свою роль у соціумі та усвідомлювати відповідальність не тільки за себе і свої вчинки, а й за вчинки інших.

 

Отже, випускник   сучасної початкової школи:

 

ОСОБИСТІСТЬ

Кожна дитина повинна усвідомити свою приналежність до людства в цілому і, одночасно, відчути свою унікальність. Учень – не об’єкт, а творець свого власного «Я». Спочатку особистість, а потім – учень.

 

ГРОМАДЯНИН

З особистісною компетентністю учня тісно пов’язана соціальна, яка розкривається через відкритість до світу людей, навички соціальної поведінки. Так формується повноправний член громадянського суспільства, виховується громадська відповідальність та свідомість.

 

ЗДОРОВА ЛЮДИНА

Першоосновою формування соціальної компетентності учня-випускника є здоров’я. Видатний український педагог В.О. Сухомлинський зазначив: «Від життєдіяльності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили».

ДОСЛІДНИК

Віри у свої сили додає інформаційна компетентність, пов’язана з формуванням уміння шукати, аналізувати, відбирати необхідну інформацію, зберігати та транслювати її. Через створені комфортні умови учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність.

 

ТВОРЧИЙ

Випускник початкової школи здатний до творчої діяльності: визначає коло своїх власних інтересів, усвідомлює свої здібності та прагне до їх розвитку, шукає шляхи самостійного творіння нового й оригінального.

 

САМОСТІЙНИЙ

Від зацікавленості до допитливості та пізнавальної потреби – це шлях зародження потреби в самоосвіті. «Самостійні думки виникають тільки із самостійно отриманих знань» К. Ушинський.

 

КОНТАКТНИЙ

Якщо учень багато часу приділяє самостійності, він обов’язково володіє мовними засобами спілкування та проявляє креативне мислення. А значить в учня формується комунікативна компетентність, він легко іде на контакт.

 

          Важливою психологічною категорією організаторської діяльності педагога - «взаємодія», яка є формою розвитку, способом освоєння культурної спадщини, засобом виховання.

        Адміністрація та класні керівники здійснюють постійні відстеження за формуванням певної компетенції, її удосконаленням, шліфуванням, змістовним наповненням в основній школі та сформованістю компетентностей на час закінчення навчання.       Молодший шкільний вік – найсприятливіший період для фізичного, духовного, морального, розумового розвитку. В цей період дитина стає самостійною і повинна навчитися керувати собою, будувати відносини з дорослими й однокласниками, мати й висловлювати свою точку зору на події, що відбуваються. В цьому віці у школярів ще є величезне бажання брати участь у всіх заходах і бути активним у всьому. Нашим завданням є підтримати це бажання, сприяти вихованню відповідальності, працьовитості та самостійності своїх учнів, щоб на кінець 4 класу мати випускника, відповідно до всіх вимог і стандартів. Випускник початкової школи, крім засвоєння основної програми, повинен бути позитивно мотивований на подальше навчання, тому обов'язково має бути співпраця між вчителями початкової школи та середньої ланки.

 

         Перед вчителем постає питання: як навчати? Завдання вчителя не просто формувати або розвивати необхідні якості, але і взаємодіяти з середовищем, в якому росте дитина і ставши дорослим міг зайняти гідне місце в суспільстві. Проникнення в проблему дитини дозволить вчителю побачити її з позиції самої дитини. Дати можливість робити вибір, аргументувати свою точку зору, нести відповідальність за цей вибір, а не давати їй готове. Учень сам розуміє мету, вибирає способи рішення і сам оцінює результат. Вчителю необхідно створити умови для самостійної роботи дітей, для активної розумової діяльності, яку він повинен стимулювати. Ми зобов'язані навчити дитину швидко реагувати на зміну умов, виховувати звичку до змін, щоб діти були впевненими в собі і не відчували почуття страху. А розвиток неможливий без подолання труднощів самостійними зусиллями або за допомогою однокласників чи вчителя. Я думаю, що успіх реалізації нових стандартів більшою мірою залежить від учителя, який перестане бути єдиним носієм знання, як було раніше, а буде виконувати роль провідника у світі інформації.

        Формування особистості не є наслідком лише шкільного виховання, воно залежить від генетичних передумов і впливу дошкільного часу, впливу засобів масової інформації, а, головне, виховання в сім'ї. Тому виховання, освіту і розвиток можливий лише спільними зусиллями школи та сім'ї.

         Батьки й педагоги – дві найпотужніші сили в процесі становлення особистості кожної людини, роль яких неможливо перебільшити. В обох сторін є свої переваги, своя специфіка, і протиставляти їх не слід.

        Нова українська школа – це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. Батьки разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну мету – щаслива й успішна дитина. Тому стосунки між цими 3-ма категоріями побудовані, насамперед, на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом йти до мети.

        Місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти й можливості на основі партнерства усіх учасників навчально-виховного процесу: учителів, учнів і батьків.  

Модель випускника Нової Української Школи — це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися та ділитися досвідом з іншими.

1

 

docx
Додано
30 червня 2020
Переглядів
5101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку