Педагогічні науки
Калінська Надія Володимирівна
Вчитель початкових класів
Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№47 м. Львова
“НЕСТАНДАРТНІ ФОРМИ НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ НУШ: КРЕАТИВНІ СТРАТЕГІЇ, ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ ТА СУЧАСНІ
ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ І ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ”
Анотація: стаття присвячена використанню нестандартних форм навчання в початкових класах Нової української школи. Розглядаються сучасні інтерактивні методики, креативні стратегії та цифрові технології, що сприяють розвитку пізнавальної активності, творчого потенціалу та ключових компетентностей учнів. Особлива увага приділяється інтеграції ігровим формам, проєктній діяльності та міжпредметним зв`язкам, які забезпечують формування навичок критичного мислення, комунікації та співпраці. Представлено практичні рекомендації та прийоми, що сприяють організації навчального процесу, відповідно до концепції НУШ.
Ключові слова: нестандартні форми навчання, початкові класи, НУШ, інтерактивні методи, ігрові технології, проєктна діяльність, творчий потенціал, пізнавальна активність, міждисциплінарний підхід, сучасні технології.
Вступ. Реформування системи освіти в Україні, реалізоване через концепцію Нової української школи, акцентує увагу на формуванн ключових компетентностей учнів. Початкова школа є фундаментом для розвитку особистості, яка здатна критично мислити, приймати рішення, творчо самовиражатися та працювати у команді. У цьому контексті нестандартні форми навчання стають незамінним інструментом для створення цікавого, інноваційного та ефективного освітнього середовища. Використання креативних стратегій, інтерактивних методів і сучасних технологій дає змогу забезпечити гармонійний розвиток пізнавальної активності та творчого потенціалу учнів, враховуючи їхні індивідуальні здібності й інтереси. На уроках читання нестандартні форми навчання допомагають учням не лише засвоювати матеріал, а й