Стаття "Нетрадиційні методи вивчення англійської мови як засіб залучення студентів до активної навчально-пізнавальної діяльності"

Про матеріал
Матеріал містить опис досвіду використання нетрадиційних методів вивчення англійської мови з прикладами (фрагментами уроків)
Перегляд файлу

Нетрадиційні методи вивчення англійської мови як засіб залучення студентів до активної навчально-пізнавальної діяльності.

Актуальність теми пов’язана із тими змінами, які відбуваються сьогодні в суспільних відносинах, засобах комунікації (використання нових інформаційних технологій). Вони вимагають підвищення комунікативної компетенції студентів, вдосконалення їх філологічної підготовки.

Викладач  щоденно застосовує свою педагогічну майстерність - вміння спонукати, а не примушувати, тобто стимулювати студента все робити з власної волі, за власним бажанням. В наш час з’явилось багато методів, орієнтованих на більш раціональну методику навчання. Кожен метод має властиві йому позитивні та негативні сторони і за певних умов має свою об'єктивну цінність. Серед сучасних нетрадиційних методів вивчення іноземних мов можна виділити такі як сугестивний метод, комунікативний метод, метод повної фізичної реакції, драматико-педагогічний, «мовчазний» та «груповий» методи.

Сугестивний метод  розглядають як метод навіювання. Дія викладача спрямована на тих, кого він навчає і хто в цей час перебуває в стані «псевдо-пасивності». Цей метод сприяє усуненню скутості, страху, побоювання можливих помилок, некомунікабельності, труднощів у подоланні мовного бар’єру. Також цей метод сприяє використанню резервних можливостей студентів щодо запам’ятовування максимального обсягу навчального матеріалу. При цьому можна використовувати  емоційний тон, жести, міміку. Наприклад, при викладанні англійської мови за професійним спрямуванням в програмному плані є теми, на які відводиться до 2-х годин. Щоб забезпечити інтенсивне навчання на  занятті, у ході якого навчальні цілі досягаються за мінімальний термін при максимальному обсязі, можна застосовувати цей метод. Розглянемо окремі  фрагменти заняття з англійської мови за професійним спрямуванням по темі “Travelling”.

                     

 

                     Презентація нової лексики. (Vocabulary practice.)

  • The main part of our trip is learning a new vocabulary and revises the previous. Look at the screen, I have something for you:

to travel – подорожувати

baggage –  багаж

currency – валюта

holidaymaker –  відпочиваючий

exotic – екзотичний

hotel – готель

railroad – залізнична дорога

foreigner – іноземець

ticket – білет

traveler – подорожуючий

visa –  віза

vacation –  відпустка

to speak Ukrainian – говорити українською

Travel Agency – бюро подорожей

station – станція

to go abroad – поїхати за кордон


 

                                  « Travelling by train»


train – потяг

compartment – купе

inspector – контролер

seat – місце

luggage rack –  полиця для валіз

station – станція

timetable – розклад

ticket collector – провідник

waiting room – зала очікування

express train – експрес

fast train – швидкісний потяг

passenger train – пасажирський потяг

mail train – поштовий потяг

long-distance train – потяг далекого сполучення

dining car – вагон-ресторан

upper bunk – верхня полиця

lower bunk – нижня полиця

fare – вартість ж-д білету

full ticket – білет за повну вартість

single ticket – білет в один кінець

return ticket – білет на зворотній шлях

season ticket – сезонний білет

change trains – зробити пересадку

information office - довідкове бюро


 

 

                                        «Travelling by car»


fast – швидкий

steering wheel – кермо автомобіля

to step on the accelerator – натискати на педаль газу

jam, hold-up – «пробка», затор

round-about, detour – об’їзд

pleasant –  приємний, радісний

start the motor – заводити мотор

spin – швидка їзда

nuisance – неприємність

to rush forward – їхати, бігти вперед

to flash- швидко мелькнути, пронестися

steep – крутий

cliff – крутий спуск

speed – швидкість


       Активізація нової лексики у вправах.

Let`s take the word “travelling” and begin working in groups

create 5 associations to this word.

- So, we will talk about travelling.

-How can people travel?

-Why do people travel?

Мовна зарядка та вислови студентів про цілі подорожі

 

https://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_1.png

 

Вислови студентів в режимі S1, S2, S3

People travel for different reasons. People travel because………..

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_2.pngo have fun

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_3.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_3.pngo see the sights

To enjoy nature beauties

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_3.pngo do sports

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_3.pngo forget about everything

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_2.pngo do business

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_8.pngo practice a foreign language

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_8.pngo study

Thttps://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_8.pngo relax

To https://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_8.pnggo shopping

                    Summurizing about the reasons of traveling.

      Декілька студентів роблять загальні висловлювання про причини подорожей, наприклад:

People usually travels to see the sights, to do sports, to enjoy nature and of course to relax..

        Другим значущим методом в досягненні результативного навчання є  комунікативний метод. Цей метод націлений на посилення комунікативної  спрямованості навчального процесу, наближення до реального процесу спілкування. Викладач при цьому виступає як учасник процесу спілкування та навчання і в комунікативно-вмотивованій, активній поведінці  студента  як суб’єкта спілкування та навчання. Шляхом досягнення мовленнєвої  практичної мети є саме практичне користування іноземною мовою. Ситуативність  може розглядатись як засіб мовленнєвої стимуляції і, як умова розвитку мовленнєвих навичок. У студентів у процесі навчання за комунікативним  методом, з’являється здатність користуватись мовою залежно від конкретної ситуації. Навчаючи студентів за комунікативною методикою, широко використовуються опори різних видів: схеми, мовні ігри, словесні й зображальні опори, мікро тексти. A game “Chain”. Do know more words beginning with the following:

Travelling is …

If you are ready, start to say one word with associated is traveling by each one.

        Метод повної фізичної реакції  знайшов також широке застосування у практиці навчання іноземних мов. Зазвичай цей метод застосовується на початковому  ступені навчання. Принцип цього методу полягає в тому, що розуміння іноземної мови повинно передувати говорінню. А саме розуміння слід розвивати шляхом виконання наказів[2]/ Студентів не потрібно примушувати говорити, а завдяки наказам  та фізичним діям при їх виконанні

спонтанно розвивається  готовність до говоріння. Розглянемо фрагмент ток-шоу « Кохання  та одруження».

 Kate Brown: « Love between a young girl and an old man is like a game in dolls. Listen to the next letter»:

 

 

 

 

Mary Grey: Nowadays such situations are not unusual. What is your opinion?

Audience (possible answers):

  1. Find the young boy and merry him.
  2. I’m forty, my wife is 26, but we love each other. I’m not afraid to look old with her. Many people laugh at us, but we don’t think about it. We are happy.
  3. Perhaps, he will be a better husband than a young boy.

Mary Grey: Well, Mr. Mitchell, can you assist us?

Mr. Mitchell: Love is possible in different ages. I advise you to introduce him to your mother.

Mary Grey: It’s high time to adverts. Don’t change your channel, stay with us!...”What does it mean being in love?”

Audience (possible answers):

  1. … is all you need.
  2. … makes you suffer.
  3. … makes you lose control.
  4. … is bad for your health.
  5. .. is only for young people.
  6. … is better than having all money in the world.
  7. … means wedding rings.
  8. …. quickly changes to habit.
  9.  …. is like being on a roller-coaster – one minute you are high and the next minute you’re very low.
  10.  … is the strongest emotion you will ever feel.
  11.  … is painful.

                         12.… is playing a fool’s game

       Ще одним з сучасних нетрадиційних методів є драматико – педагогічний метод. Принцип цього методу полягає в тому, що викладач може багато чого запозичити для своєї практичної діяльності у професійних мистецтвознавців та акторів: імпровізація діалогу, створення відповідної атмосфери, вживання в роль і ситуацію, використання жестів і міміки.

      Як приклад, можна навести банальний діалог між адміністратором готелю та туристом, наближений до реальної життєвої ситуації:

A: I'd like to reserve a hotel room.
B: That should be no problem. May I have your full name, please?
A: My name is John Sandals.
B: Hello, Mr. Sandals. My name is Michelle. What days do you need that reservation, sir?
A: I'm planning to visit New York from Friday, April 14 until Monday, April 17.
B: Our room rates recently went up. Is that okay with you, Mr. Sandals?
A: How much per night are we talking about?
B: Each night will be $308.
A: That price is perfectly acceptable.
B: Wonderful! Do you prefer a smoking or nonsmoking room?
A: Nonsmoking, please.
B: Next question: Is a queen-size bed okay?
A: That sounds fine.
B: Okay, Mr. Sandals. Your reservation is in our computer. All we need now is a phone number.
A: Certainly. My phone number is 626-555-1739.
B: Thank you, Mr. Sandals. We look forward to seeing you in New York!

      Пропоную також фрагмент позааудиторного заходу «Цікаві факти з життя Єлизавети ІІ»:

(Сценка - Перша зустріч з принцом)

Philip- Hello, young ladies. Let me introduce myself- Prince Philip of Greece and Denmark.

Margaret- How do you do, Philip. My name is British Princess Margaret, Mag for short. This is my elder sister,British Princess Elisabeth.

Philip-How do you do, Elisabeth. Nice to meet you.

Elisabeth- How do you do, Philip. Nice to meet you too.

Philip- How long do you intend to stay here, ladies?

Elisabeth- It depends on our parents. What are you doing here?

Philip- I’m a student of Dartmouth Royal Naval College, "Britain".

Elisabeth- Oh, how interesting. So, you must  be very strong and brave.

Philip- I think so. Sorry, ladies, I have to leave you now. Hope to see you later. Good-bye.

Elisabeth- Good-bye, Philip. See you later.

Margaret- Hey, Lilibeth, why are you so red? Have you fallen in love?

Elisabeth- No, no… but…yes, Mag, I fell in love at the first sight.

      Участь студентів у ток-шоу «Кохання та одруження», створення театральної атмосфери, вживання в роль ведучих та аудиторії, сприяє кращому мимовільному  розумінню та засвоєнню тематичного матеріалу стосовно сімейних відносин, відносин між молодими людьми.

Mary Grey: « One more interesting question. Being married or single? Let’s collect “pros” and “cons”. (Possible answers):

Being married

“Pros”

  • you have a person who always waits you;
  • you have your “second half”;
  • you can bring up your children;
  • marriage keeps couple together;
  • live together with your wife (husband) happy and die in the same day;

 

“Cons”

  • you have many duties;
  • you can’t go wherever you want and when you want;
  • you must go with your with (husband) almost everywhere;
  • you have to share with your money;
  • your wife’s (husband’s) problems become your problems;
  • you lost your freedom

Being single

“Pros”

-you are independent;

- you can go anywhere you want;

- you have no duties;

 - no control

“Cons”

- you have not any support;

- you have to cook by yourself;

- you are alone

Mary Grey: «So, you see, tastes differ. You have listened to all “pros” and “cons” and come to a conclusion. But first of all, you must listen to your heart!

But here the adverts again. Stay with us. We’ll return in some minutes.

       Особливого поширення набувають  ідеї "автономії" студентів у навчальному процесі. Автономія навчання тісно пов'язана з поворотом до орієнтованого на студента навчання, що перегукується з поняттями індивідуалізації навчання. Так, одним із основних принципів "мовчазного" методу, розробленого Галебом Гатегно, є підпорядкованість навчання учінню. Цим визначається "мовчазна" роль викладача та одночасно велика мовленнєва активність і самостійність тих, хто навчається.

       У навчанні широко використовуються жести викладача, кольорові звукові та вокабулярні таблиці, кубики для демонстрації введення та засвоєння звуків, слів, структур у діях і ситуаціях. Викладач  ніби виконує роль драматурга: він пише сценарій, визначає дійових осіб, моделює їх дії, готує необхідні вербальні та невербальні опори, задає тон, створює атмосферу для комунікації та, спостерігаючи за процесом засвоєння, дає оцінку його учасникам.

 

Guessing «Transport» (Головоломка «Транспорт»)

Завдання: Серед хаотичного розміщення букв англійського алфавіту разшифрувати 10 назв наземного виду транспорту

https://arhivurokov.ru/multiurok/e/3/d/e3d3622340bb616e7ca050671f6ea8513e365187/otkrytyi-urok-na-tiemu-putieshiestviie-i-vidy-turizma-populiarnyie-turistichieskiie-marshruty-znamienityie-putieshiestvienniki-modal-nyi-ghlaghol-can-may-must_12.png

There are some  types of travelling and their definitions.

 Match words with their definitions.

- Студенти виконують завдання на відповідність.

1.to drive a) to travel by standing by the side of the road and

asking people in cars to stop and take you to the

place you want to go to

2.to cycle b)to travel to a place by bicycle

3.to sail c) to travel to a place by plane

4.to walk d) to travel to a place by boat or ship

5.to fly e) to travel to a place by car

6.to hitchhike f) to travel to a place on foot

      Широке розповсюдження отримав також так званий "груповий метод", запропонований чиказьким професором психології Чарльзом Карреном. Основні принципи навчання  орієнтовані на поєднання пізнавальних та емоційних процесів навчання. Це передбачає тісну взаємодію викладача і тих, хто навчається, в комунікативних ситуаціях без опори на підручник.[1] Використання цього методу  можна побачити на прикладі фрагменту заняття «Family relationship».Checking the work in groups(answering the teacher`s questions)

Work in small groups. Read and discuss the following.

1 Do you get on well with your parents?  

2 Do your parents trust you?

 3 Do you sometimes talk back to them?

4 Are you often grounded?

5 What did you do the last time you were grounded?

6 Do you always obey your parents?

7 Do you think you are a good child to your parents?

8 Are your parents often nervous?

9 Do they keep their promises?

10 Are your parents violent?

11 Do you often slam

1the door and go to your room?

12 Can you rely on your parents? 13 Can they rely on you?

14 Are your parents understanding?

15 Do your parents always have time to listen to your problems?

16 Do your parents know about all your problems?

17 What do you like about your parents? What do you dislike?

18 What would you do if you were in your parents’ place?

19 Would you behave the same way or differently?

20 What are the possible conflicts between children and parents?

Використання  різних методів навчання  іноземній мові –свідчить про зростаючий інтерес до навчання іноземних мов.

                               Список використаних джерел:

  1. Сучасні нетрадиційні методи вивчення іноземних мов. -  Режим доступу:  http://referat-ok.com.ua/movoznavstvo/suchasni-netradiciini-metodi-vivchennya-inozemnih-mov – Назва з екрану.
  2. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник / Під ред. С.Ю.Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с.

 

docx
Додав(-ла)
Martynenko Natalia
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
1365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку