Розробка виховного заходу. Екологічне виховання школярів

Про матеріал

Завдання екологічного виховання полягає у формуванні екологічних знань, вихованні любові до природи, прагненні берегти, примножувати її, формуванні вміння і навичок діяльності в природі.

Перегляд файлу

Сценарій виступу екологічної бригади « Зелений світ»

1 – й .Увага! Увага! Слухайте нас!

2 – й Вас вітає екологічна бригада « Зелений свій»

3 – й Наш девіз : « Знай , люби, бережи природу»

4 – й  Рідна природа! Екологія!

Мабуть немає іншої теми, яка б так сильно хвилювала б людину .

5 – й Луки, полонини, ліси, ріки, моря – все таке велике і неосяжне і в той самий час, таке тендітне і ніжне.

6 - й Ми повинні завжди пам’ятати, що природа потребує бережного відношення до неї..

7 - й Природа потребує постійної уваги, турботи.

І наше ставлення до природи повинне бути особливе.

8 - й Слід пам’ятати кожному,що природу треба берегти ,як найбільший скарб. Адже неможливо відновити те, що вже втратили….

Пісня

1 –й Природа!  З дитячих років ми звикаємо до її чарівної  краси. Любимо бувати в лісі, на морі, біля річки. Радіємо,коли матінка – природа приймає нас в свої обійми.

 

2 – й Людина – це частина природи, і саме природі ми забов’язані своїм існування, своїми досягненями, своєю могутністю.

 

3 – й Усі ми любимо природу, тішимося її неповторністю , чарівною красою.

 


4 – й Коли де-небудь квітку бачу,

«Зірви!» - кричить мені, аж плаче.
5 – й Повз деревце іду зелене
«Зламай!» - схиляється до мене.
6 – й В гніздечку пташку стріну в гаї
«Зжени!» - мерщій мене благає.
7 – й «Забий!» - з болота жаба просить.
«Замуч!» - цвіркун цюркоче в просі.

 Разом: Хай буде краще навпаки!
4 – й Коли де бачу квітки очі,
«Люби!» - вона мені шепоче.
5 – й Повз деревце іду зелене
«Привіт!» - схиляється до мене.
6 – й В гніздечку пташку стріну в гаї,
Питає пташка: «Як ся маєш?»
7 – й «Спочинь!» - з болота жаба просить.
«Всміхнись!» - цвіркун цюркоче в просі.
Який же світ кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.

 

8 – й ( Дитина виходить на сцену з глобусом в руках) Земля – колиска людства. Яка ж вона земля? Вона народжує струмки і потоки. Тримає на собі океани і гори. Розкривається кратерами вулканів. Пускає в небеса птахів , а в себе приймає дощі. І дає життя усьому, навіть самій найменшій зернинці.

 

1 – й Але сьогодні ми зібралися тут , щоб з’ясувати 

  • Людино, ти хто – творець чи руйнівник?
  • І що ж таке цивілізація – прогрес чи регрес?

2- й Хвилиночку! Хвилиночку! Шановні!

Треба в усьому спокійно розібратися.

Давайте повернемося назад.

Мільйони років тому тут був сад
Літали тут невидані пташки
Бродили  величаві мамонти,

А ріки , а моря були які…

Але одного разу в древній вік,

З’явився на землі цій чоловік.

( Виходить людина в шкурі з дубиною під пісню Михайла Боярського)

З’явився дуже  я давно , як точно і не знаю

Але повідать хочу те, про що зараз згадаю.

На роботу не ходив,та дітей своїх я вчив,

Щоб не бути їм голодним,

Не сидіти в темряві холодній –

На полювання треба ходити –

Здобич побільшу треба убити,

Шкіру на одяг треба дістати,

Вогонь в печері – оберігати.

Стали звірів  ми приручати,

Стали оселі собі будувати,

Потім дороги, мости , переправи…

Рік від року все зростали,

Нові землі собі заселяли…

Стали нащадки підкорювати ріки,

Ліс вирубати, в космос літати….

Ось ХХІ століття !!! Нащадки, де ви ? Озвіться!!!

 

На сцені з’являється  ведучі новин.

 

Доброго дня!

Вітаємо вас!

Я,…… і…..

1–й Починаємо екстрений випуск екологічних новин.

2 – й В ефірі « Еконовини»

1 – й Людина завдає шкоди воді: забруднює її, використовує  неекономно. Нестача питної води вже відчутна майже в усіх регіонах земної кулі. Населення планети зростає, цивілізація розвивається, промисловість та зрошування земель зростає. Тож не дивно, що води теж бракує. Деякі країни не мають своїх запасів питної води.

2 – й В деяких регіонах України (Крим, Одеська, Миколаївська, Херсонська області тощо) питної води теж не вистачає, її постачають обмежено.

1- й     Вода перетворюється в найдорожчу сировину. А люди забруднюють водойми промисловими і побутовими стоками. У наслідок руйнування джерел, вирубки лісів зменшується наповненість рік. Необхідно раціонально використовувати питну воду.

 2- й Наш край багатий на водні ресурси, тож давайте берегти їх, не мити машини, не прати килими в річці, бо 5-6 млг порошку отруює все живе.

 

3 –й Природа безмовна, але якщо їй дати дар мови ми почуємо стогін!!!

4  - й До вас, мої рідні, звертаюся я –

 Найменший у нашій сім’ї

Стоїть на узліссі ялинка моя

 Не зрубайте її

Все живе просить захисту і допомоги.

5 – й Не ламай на дереві гілку,

Не вбивай стрибунця і бджілку,

Не брудни джерельцю водиці

 І не псуй чистої криниці!

 Не зривай квітку, бо зів’яне

 І трави не топчи, бо її не стане

 

« Земля зійшла з екватора»

 ( на музику групи «Земляни» «Земля в ілюмінаторі)

 

Земля зійшла з екватора( 2 рази)

Летить в незнану даль вона.

Як ми живемо з матір’ю (2 рази)

Любові потребує і вона.

А пташка в небі синьому ( 2 рази)

Це ж є чиясь ненароджена душа,

І квітка , що на розцвіла,

Стежинка стоптана була,

Любові потребує і вона

 

Приспів:

І б’є в набат

Землі тривожне серце,

І сняться нам страшні,

Кошмарні сни,

Що ми одного дня можемо проснутись

В страшнім краю

Без сонця і весни.

 

 

6 – й Це крик !!! За цими словами – гірка істина!

Людство стоїть на порозі екологічної  катастрофи:

7- й

  •  Парниковий ефект;
  • Проблема чистої води;
  • Кислотні дощі;
  • Зменшення озонового екрана в стратосфері;
  • Причиною 70 % ракових захворювань є порушення взаємодії організму і навколишнього середовища;
  • Під звуки траурних  маршів кожного дня до Червоної книги заносяться нові і нові назви;
  1. – й  Плаче. Ридає наша Земля. І в пам’яті спливає пророцтво великого Кобзаря: « Схаменіться , будьте люди, бо лихо вам буде»

( Під звук метронома діти по – одному  виходять і стають один за одним тримаючись за плече попереднього)

 

Хлопчик:

 Є у космосі зорі великі і малі,

Є холодні й гарячі планети

 Я – людина!

 Живу на казковій землі

І пізнати всі мрію секрети!

 Дівчинка: З чого зроблена наша планета жива?

 Таємниці я хочу відкрити

 І чому є повітря, вода і трава –

Всі умови, для того, щоб жити?

 Хлопчик: Світ – загадка лежить під ногами у нас

 Форму кулі Земля наша має

 В середині – гаряче ядро, далі газ –

 Все тверда оболонка вкриває.

Дівчинка: Літосфера - це зверху земна є кора

 У заглибинах – водні простори

Океанів – чотири, озера й моря,

А на суші – рівнини і гори.

Хлопчик: Твердь земна розділилась на материки

Їх є шість. І цікаво усюди!

Серед вод – острови і малі острівки,

 Та не скрізь можуть вижити люди.

Пісня « Дивлюсь я на небо»

 

Дивлюсь я на небо,

Та й думку гадаю,

Що після себе на світі лишаєм?

Ліси наші в’януть, нема більше рік,

Пташки покидають край рідний навік.

Нечисте повітря, у грунті нітрати,

І слово « Чорнобиль» нам страшно згадати.

Шануймо природу усюди й завжди

 

  1. Що ж це сталось з нами ,люди?

Якщо так , то нічого не буде!
Ні річок, ні гаїв, ні криниць,

Ні комах, ані звірів, ні птиць.

Ані квітів, ні трав,ні повітря,

Ні людей , хоч тепер вже повірте.

 

2.Зупинимось – останній є шанс,

Оглянемось – благаємо вас.

Все задумано мудро в природі

Жити всьому у мирі і згоді.

 

3. - Річка хай куда хоче тече,

Пташеняті підставим плече.

Як зрубаємо дерево – вмить

Поспішаймо хоч два посадить.

 

4. – Як асфальт – то не через калину,

Джерельце хай не знає зупину.

      Полюбімо природу палко,

      Не топчімо ногами фіалку.

 

5. Як розоремо світ оцей вщерть,

Вирок нам без війни – смерть.

Зупинимось, останній є шанс,

Ця планета не тільки для нас.

 

Всі : « Люди, будьте ж людьми!»

 

Тест – гра ( проводить вчитель)

1. Якщо ви не смітите на вулицях – сплесніть у долоні.

2. Якщо ви не спалюєте листя у дворі, дим якого забруднює повітря у дворі шкідливими речовинами – почухайте носа.

3. Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, в травичку, в річку, погладьте себе по голівці.

 4. Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста – підніміть дві руки.

 5. Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку – покладіть руку на серце.

6. Якщо хочете дружити з природою, жити з нею в злагоді, красі і мирі – візьміть один одного за руку і підніміть їх угору!

 

Природа нам – як рідний дім,

Вона усім – як мати.

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба дбати.

 

 Іде весна і кличе нас

В поля, теплом зігріті.

 Та знати треба повсякчас,

 Як слід й не слід чинити.

 

 Не рви трави товсті жмути,

Не рви в букети квіти.

 Все, що навколо бачиш ти,

Рости повинно й жити.

 

Цвітуть дерева з краю в край,

 Буяє лист зелений.

Дерева, друже, не ламай

– Вони наші легені.

 

 Не рви, не знищуй, не руйнуй –

 Це заповідь для тебе.

Красу планети не зіпсуй –

 Вона одна під небом.

 

 Змайструй шпаківню, посади

Калину біля хати,

В природу із добром іди,

Вона ж тобі як мати.

 

Посадить кожен деревце –

 І буде ліс шуміти

Давайте зробимо ми це

Чудово ж буде, діти!

 

 І зацвіте земля в вінку,

 Як будуть всюди квіти

 І кожну стежечку в’юнку,

Ми зможемо обсадити.

 

 Джерельця всі розчистимо ми

 Від краю до краю

 Давайте будемо людьми

Нас так Земля благає.

 

Музика: М.Катричко. Слова: О.Макарова. « Лісова пісня»

 

1. Ти мурашку не чіпай, не лякай синицю. 
Її пісня про свій край лісові згодиться. 
Хтось берізоньки красу поламав, понищив — 
Вона більш свою косу не підніме вище. 

Приспів: 
Збережемо для людей, 
Що земля вродила. 
Більш краси нема ніде, 
Як країна мила. 

2. Луг зелений не топчи, гостем будь в природі. 
І ялинку уночі не рубай мов злодій. 
На галяві лісовій посади дубочки. 
Тут у спеку, в суховій будеш в холодочку. 

Приспів. 

3. Бережи красу землі, хай прекрасна буде, 
Хай курличуть журавлі та й на радість людям. 
Ти мурашку не чіпай, не лякай синицю. 
Соловейкові нехай рідний край насниться. 

Приспів.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 липня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку