Стаття "ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ"

Про матеріал
Навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (ОПП), згідно з Міжнародною класифікацією стандартів освіти, потребує особливих ресурсів. Найважливішим із них, крім спеціального персоналу і фінансових ресурсів, є різні технічні засоби навчання. Саме в цьому питанні цифрові ресурси можуть стати ключовими факторами підвищення якості освіти та соціалізації людей протягом усього життя
Перегляд файлу

ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Йоник-Марченко І. М., викладач спеціальних дисциплін ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище»

Навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (ОПП), згідно з Міжнародною класифікацією стандартів освіти, потребує особливих ресурсів. Найважливішим із них, крім спеціального персоналу і фінансових ресурсів, є різні технічні засоби навчання. Саме в цьому питанні цифрові ресурси можуть стати ключовими факторами підвищення якості освіти та соціалізації людей протягом усього життя [3].

Завдяки сучасним технологіям сьогодні існує багато способів, як можна допомогти здобувачам освіти з особливими освітніми потребами адаптуватися до викликів і проблем, пов’язаних з їхнім станом. Дати можливість вільно спілкуватися, вчитися, розвивати таланти і повноцінно жити [2].

Основною формою навчання був і залишається урок. Уроки повинні передбачати взаємодію: здобувач освіти - здобувач освіти, здобувач освіти - викладач, здобувач освіти - група. Здобувачі освіти зі складними порушеннями розвитку мають ряд особливостей:

  • можуть не розуміти, що вони читають;
  • мають проблеми з орфографією;
  • можуть мати поганий почерк або дивно тримати олівець/ручку;
  • відчувають труднощі у формулюванні думки;
  • мають обмежений словниковий запас;
  • можуть не розуміти жарти;
  • не сприймають вказівок;
  • можуть не дотримуватися соціальних норм під час розмови (говорити по черзі, стояти близько до співрозмовника).

Працюючи з такими здобувачами освіти, необхідно розуміти велику відповідальність, щоб змінити життя здобувача освіти на краще та дати професію, що забезпечить його матеріально в майбутньому [3].

Цифрові технології – це будь-який продукт, за допомогою якого можна створювати, переглядати, розповсюджувати, змінювати, зберігати, вибирати, передавати і отримувати інформацію електронними засобами у цифровій формі (ПК, планшет, ноутбук, смартфони, медіаплеєри, цифрове телебачення тощо). У моєму випадку я працюю над удосконаленням і кращим засвоєнням знань здобувачами освіти та більш продуктивної роботи мною було застосовано LEARNING APPS – інтерактивні вправи [2].

Learning Apps https://learningapps.org/ – онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких здобувачі освіти можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі (саме цей сервіс допомагає мені працювати, а саме навчати здобувачів освіти з особливими освітніми проблемами в ігровій формі). Сервіс працює декількома мовами, зокрема й українською. Перекладені загальні текстові рядки та всі рядки, що стосуються різноманітних вправ. Вправу можна запозичити з будь-якого мовного середовища і переробити українською або ж використовувати мовою оригінала.

Перш ніж почати роботу з цим сервісом, треба зареєструватися. Варто познайомитися з його галереєю, колекцією шаблонів, пропонованих сайтом. Інтерфейс програми містить такі режими, як «Перегляд вправ» та «Створення вправ». Із запропонованого списку назв шаблонів можна обрати той, що зацікавив. У полі перегляду можна знайти приклади і короткий опис такого типу вправ. Кожен викладач за своїм бажанням може створити набір груп у власному акаунті, ввести дані про здобувачів освіти, створити для кожного профіль, задати пароль для входу. Під час роботи на уроці або виховному заході кожен здобувач освіти (або група здобувачів освіти) отримує пароль для входу і виконують завдання, запропоновані для їх класу чи групи [1].

Сервіс Learning Apps надає можливість використовувати один з ефективних методів організації активної групової роботи  з спецпредметів – складання здобувачами освіти пазлів, які є дуже корисними для розвитку мислення дітей, кмітливості та логіки. Також можна створити завдання на розгадування гри-головоломки у вигляді мозаїки, яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної форми, які є одним з найдоступніших засобів навчання та водночас іграшок, що розвивають логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву тощо. Наступна вправа – це розгадування та розробка кросвордів.

Крім того, є можливість розробити та використати на уроці такі види інтерактивних завдань: встановлення відповідності, хронологічна лінійка, класифікація, слова з літер тощо.

Рис. 1. Приклади інтерактивних вправ у Learning Apps.org

Отже, Learning Apps – це зручний, інтуїтивний у роботі онлайн-сервіс створення інтерактивних вправ для використання як на уроках, так і в позаурочний час, застосування яких сприятиме кращому сприйманню матеріалу, підвищенню пізнавального інтересу, формуванню вмінь як самостійної, так і спільної роботи тощо. Перевагами використання Learning Apps є активізація навчальної діяльності здобувачів освіти, підвищення мотивації до навчання; економія навчального часу; розвиток логічного мислення, пам’яті. Його використання на уроках спеціальних дисциплін дозволить формувати пізнавальний інтерес, інформаційну культуру, забезпечити високий рівень наочності, поступовості, спростити процес взаємодії між здобувачами освіти та викладачем [1].

Отже, Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ Learning Apps є необхідними для ефективного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Література

  1.                   Аман І.С. Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps / І.С.Аман [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html.
  2.                   Генсерук Г. Р., Мартинюк С. В. Розвиток цифрової компетентності майбутніх учителів в умовах цифрового освітнього середовища закладу вищої освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 19, т. 2. С. 158–162.
  3.                   Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство : наук.-метод. зб. / [ред. кол. : Н. Софій (голова), Л. Артемова, Н. Бібік та ін. ; за ред. І. Єрмакова]. – К. : Контекст, 2000. – 336 с. + додатки.
docx
Додано
13 січня 2023
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку