СТАТТЯ "ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ОБЛІКОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ"

Про матеріал
В СТАТТІ РОЗКРИТО ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ОБЛІКОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ВИКЛАДАЧАМИ КОЛЕДЖУ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
Перегляд файлу

Омелько Мар’яна Анатоліївна,

викладач обліково-економічних дисциплін,

ВСП «Могилів-Подільський технолого-

економічний фаховий коледж ВНАУ»

 

Застосування сучасних методів навчання

 на заняттях з обліково-економічних дисциплін

 як засіб покращення якості надання освітніх

послуг в умовах змішаного навчання

 

З метою сприяння оптимізації навчального процесу в умовах карантину,  у воєнний час і ефективного поєднання безпосередньої та опосередкованої форми взаємодії студентів і викладачів Міністерством освіти і науки було організовано змішане навчання у закладах освіти, яке забезпечило дотримання гарантованих чинним законодавством прав усіх зацікавлених сторін.

Змішане навчання на часі є перспективним, оскільки дає змогу одночасно виконувати освітній процес і захистити населення від поширення гострої респіраторної хвороби та сприяти безпеці учасників освітнього процесу, коли на території країни тривають бойові дії.

Змішане навчання передбачає поєднання декількох методів навчання, головним чином, традиційної форми, викладач – студент, з використанням освітніх онлайн-програм. Кажучи конкретніше, під змішаним навчанням розуміють часткове навчання під контролем викладача аудиторно та частково за допомогою онлайн-навчання з елементами контролю, визначення напрямку і темпів навчання з боку викладача.

Змішане навчання характеризується гнучкістю, доступністю та адаптивністю до потреб і можливостей тих, хто навчається, що є надзвичайно важливим у сучасних умовах. Можна виділити кілька найбільш значущих позитивних рис змішаного навчання:

  1.     можливість різних способів комбінування часу і технологій навчання;
  2.     підходи до навчання можуть варіюватися залежно від теми, що вивчається, потреб і можливостей студента та доступних мультимедійних технологій;
  3.     залежно від конкретних завдань, певна програма змішаного навчання може бути обрана не лише для даного курсу або групи, але й для окремого студента.

Додатково до освоєння змісту курсу навчання та розширення своїх академічних знань, студенти розвивають інформаційну грамотність і критичний підхід до матеріалу, що вивчається. Незважаючи на те, що більша частина навчання може відбуватися самостійно, роль викладача надзвичайно важлива для закріплення здобутих знань, для надання допомоги студентам під час виникнення питань і складнощів. Завдяки адаптивним програмам, що використовуються у курсі змішаного навчання, продуктивність студентів значно підвищується за рахунок кращого розуміння та засвоєння матеріалу. Процес навчання стає більш ефективним тому, що когнітивні здатності здобувачів освіти значно покращуються. Програми дають можливість індивідуальної практики та коригування завдань залежно від можливостей та здібностей студентів. Саме програми змішаного навчання стають найбільш ефективними для сучасного покоління студентів, для яких інформаційні технології стали невід’ємною частиною способу життя. Технології не зможуть замінити викладача, але, без сумніву, розширюють можливості та підвищують ефективність викладача.

 Щодо форм і методів навчання на заняттях з обліково-економічних дисциплін як засобу покращення якості надання освітніх послуг в умовах змішаного навчання, то в цьому напрямку актуалізуються питання щодо посилення методичного забезпечення дисциплін, розробка і використання електронних підручників, певних онлайн-курсів, мобільного навчання, дуальної освіти та навчальних занять із залученням провідних фахівців, індивідуальної роботи над проектами, ділових ігор, імітації робочого місця бухгалтера певної ділянки обліку тощо.

 Змішане навчання важче організувати під час дистанційного навчання, так як не завжди є бажання студента до саморозвитку та поглибленого вивчення дисциплін, а більшість з них орієнтовані лише на аудиторну роботу. В результаті цього знижується успішність в групах. Причини тому полягають у відсутності умінь самостійно працювати, пов'язувати теоретичний матеріал з практичними діями та невмінні самоорганізовуватися. Але разом з цим, певна частина студентів сприйняли змішану форму навчання з ентузіазмом і показали значно кращі результати, ніж зазвичай. Насамперед це ті студенти, що мають часткову трудову зайнятість. Вони є більш відповідальними, зацікавленими, зосередженими та націленими на результат. Навчальні платформи (Zoom, Google Classroom, групи у Viber, Telegram)  створили умови для того, щоб навчальний матеріал вони отримували в зручній формі та в зручних для них час, мали змогу проходити поточний та підсумковий контроль без відриву від роботи чи інших чинників.

Змішане навчання сприяє розвитку комунікативного спілкування, інформаційної культури, стимулює кожного до дії, одержання найкращого результату, просування до мети та активізації пізнавальної діяльності. Саме тому, викладачам варто продовжувати  роботу над підвищенням кваліфікації та забезпеченням якісного викладання із застосуванням міждисциплінарної інтеграції,  розробкою навчально-методичних матеріалів із застосуванням технологій змішаного та дистанційного навчання для підготовки компетентних, висококваліфікованих фахівців.

 

Список використаних джерел

1.Амеліна О. Дистанційне та змішане навчання. Досвід, поради, інструменти /О. Амеліна, О. Цуркан: видавництво «Основа», - 2022.

2. Пасічник О. Змішане навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Навчально-методичний посібник / О.Пасічник, Ю. Єлфімова, Х. Чушак, О. Шинаровська, А. Донець. — К.: 2021. — 92 с.

docx
Додано
5 грудня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку