Статут дитячо-юнацької організації «Лідер»
1.Загальні положення
Дитячу – юнацьку організацію «Лідер» створено 10 грудня 2001р.
-
Організація «Лідер» є творчим, добровільним об’єднанням здобувачів освіти;
-
Учнівське самоврядування здійснюється безпосередньо і через органи учнівського самоврядування;
-
Мовою спілкування в школі є державна мова – українська;
-
Головним органом учнівського самоврядування є Рада лідерів;
-
Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацю з учасниками освітнього процесу;
-
Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна порушувати законодавство, установчі документи закладу освіти, правил закладу, прав та інтересів усіх учасників освітнього процесу;
-
Керівник закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування;
-
Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність роботи учнівського самоврядування.
2. Мета і завдання учнівського самоврядування
-
Формування та розвиток громадянських, управлінських, соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, здорового способу життя;
-
Виховання всебічно розвиненої особистості;
-
Самовдосконалення, само реалізація;
-
Забезпечення і захист права та інтересів здобувачів освіти на основі виконання правил школи;
-
Формування почуття відповідальності, свідомого ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя;
-
Вміння приймати рішення і відповідати за них;
-
Сприяння реалізації інтересів, можливостей та бажань здобувачів освіти ;
-
Формування активної життєвої позиції та вміння правильно проводити дозвілля;
-
Формування комунікативних навичок та вмінь обміну інформацією.
3.Структура учнівського самоврядування «Лідер» Боремельського НВК
«ЗОШ І-ІІ ступенів-колегіум»
Дитяча- юнацька організація «Лідер»
4.Основні напрямки діяльності
ЦДІ «Орієнтир» - проводить моніторинг відвідування занять учнями, відповідає за чергування по школі, проведення загальношкільних лінійок, організацію конкурсів та виставок;
ЦДІ «Господар» - слідкує за збереженням шкільного та власного майна, організовує прибирання шкільної території, слідкує за зовнішнім виглядом школярів;
ЦДІ «Юнкор» - висвітлює цікаві шкільні події, готує і видає шкільну газету;
ЦДІ «Вогник» - займається організацією змістовного дозвілля учнів через колективну творчу діяльність старшокласників, відзначення шкільних традиційних свят, сприяє розвитку загально – людських, національних, культурних цінностей, залучає учнів до активної творчої діяльності;
ЦДІ «Волонтер» - займається проведенням благодійних акцій, співпрацює з волонтерським осередком «Стрічка за стрічкою»;
ЦДІ «Інтелект» - організовує тематичні семінари та конференції, сприяє організації найефективнішого освітнього процесу, враховуючи потреби здобувачів освіти. Організовує підготовку до предметних олімпіад та МАН;
ЦДІ «Олімп» - відповідає за організацію та проведення спортивних змагань та конкурсів, спортивно-оздоровчої роботи в закладі, пропагує здоровий спосіб життя, залучає учнів до занять спортом;
ЦДІ «Правозахисник» - проводить інформаційні дайджести щодо захисту прав здобувачів освіти, здійснює профілактику проявів булінгу , проводить заходи з профілактики правопорушень серед неповнолітніх.
Дитяча організація «Первоцвіт» (1-4 кл.).
Мета та завдання ДО «Первоцвіт»:
-
Формування навичок здорового способу життя;
-
Формування моральних якостей, вміння співпрацювати на принципах рівності;
-
Налагодження міжособистісних відносин між здобувачами освіти;
-
Формування почуття патріотизму, національної гідності, поваги до державних символів;
-
Розвиток здібностей та талантів учнів;
-
Реалізація проєкту «Веселі перерви» ДЮО «Лідер».
5. ГОЛОВНІ ФУНКЦІЇ
УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
-
Соціалізуюча - полягає у здобутті учнями соціального досвіду, досвіду конструктивної соціальної дії, спрямованої на розв’язання власних проблем, проблем однолітків, школи, суспільства.
-
Комунікативна – в ході діяльності в органах учнівського самоврядування здобувачі освіти отримують можливість спілкуватися з іншими людьми, обмінюватись досвідом.
-
Захисна – забезпечення дотримання та захисту прав учнів, представлення їх інтересів у різноманітних структурах навчального закладу.
-
Організаторська – забезпечення змістовної діяльності органів учнівського самоврядування, залучення школярів до участі в самоврядуванні.
-
Превентивна – переконання здобувачів освіти у доцільності дотримання певних норм та правил поведінки стосовно здоров’я та способу життя, попередження негативних проявів у молодіжному середовищі.
-
Виховна – сприяння розвитку активної, творчої особистості, якій притаманні цілеспрямованість, відповідальність, ініціативність.
6. Права та обов’язки учнівського самоврядування.
-
Брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
-
Проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи;
-
Брати участь у заходах із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти (забезпечення академічної доброчесності, протидія булінгу);
-
Захищати права та інтереси здобувачів освіти;
-
Вносити пропозиції та брати участь у розробленні та обговоренні плану роботи закладу освіти, освітньої програми та положення про академічну доброчесність;
-
Брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
-
Всі члени організації мають рівні права: обирати та бути обраним до керівних органів учнівського самоврядування, брати участь у всіх заходах, що проводяться організацією; вносити свої пропозиції та відкрито висловлювати свої думки стосовно проблем, що вирішуються;
-
Членство в організації може бути припинено: внаслідок закінчення школи, особистої письмової заяви до шкільної організації, виключення зі шкільної організації за дії, не сумісні з даним Статутом.
7.Основні принципи діяльності
-
гідність;
-
рівність;
-
справедливість;
-
відповідальність;
-
повага до державних символів;
-
партнерство;
-
дружба;
-
толерантність;
-
взаємоповага;
-
турбота;
-
чесність;
-
довіра;
-
взаємопідтримка;
-
патріотизм;
-
соціальна відповідальність.
8.Правила учнівського самоврядування
1.Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
2.Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.
3.Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.
4.Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.
5.Чітко втямиш – краще зробиш.
6.Погодився легко – не означає, що сприйняв глибоко.
7.Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватись.
8.Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.
9.Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.
10.Усяке діло вінчає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти виправлятись.
11.Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
12.Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхів виконання рішень.
13.Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
14.Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Перевіряючи допомагай.